Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Renault Trucks: Elektryczna zapowiedź

    Renault Trucks: Elektryczna zapowiedź

    29 marca, 2022
    Aktualności, Elektromobilność, Elektryczne ciężarówki

    Blainville-sur-Orne w Normandii. Elektryczna gama ma nową, wspólną nazwę „E-Tech” i obejmuje dostawcze samochody Master oraz ciężarowe D i D Wide od dopuszczalnych masach całkowitych 16 i 26 ton. Niebawem mają do nich dołączyć jeszcze ciężkie podwozia C i ciągnik siodłowy typu T. Renault Trucks opracowuje też wspólnie z firmą Geodis ciężką, elektryczną ciężarówkę do logistyki miejskiej o nazwie Oxygen.

    Cieżarówki i Logistyka - Renault Trucks: Nowa elektryczna ciężarówka do logistyki miejskiej dla Geodis
    Pojazd Oxygen umożliwi zintegrowanie wszystkich wymagań i funkcji związanych z dostawami do centrum miasta.

    W miejskim transporcie towarowym zachodzą zmiany, zarówno pod względem przepisów dotyczących emisji, ograniczonego dostępu, jak i rozpowszechniania się środków transportu (rowery towarowe, rowery, skutery itp.) w przestrzeni publicznej. Ze względu na masowość, pojazdy o tonażu powyżej 3,5 t pozostaną w centrum dystrybucji miejskiej. Firma Renault Trucks od dekady pracuje nad zmniejszeniem wpływu logistyki miejskiej na środowisko tworząc pełną gamę pojazdów elektrycznych o masie od 3,5 do 26 t.

    Bez CO2 i tanio!

    GEODIS ma globalny zasięg działania dzięki sieci obejmującej prawie 170 krajów. Jest numerem 1 we Francji i nr 7 na świecie. W 2021 r.
    GEODIS zatrudniał ponad 46.000 osób. Jest firmą, której ambicją jest zmniejszenie emisji CO2 o 30% do 2030 r. Zobowiązała się do zapewnienia bezemisyjnych dostaw do 37 miast we Francji do 2023 r.

    – Kryzys ekologiczny w połączeniu z rozwojem handlu elektronicznego i wprowadzeniem stref niskoemisyjnych w głównych miastach Francji oznacza, że musimy pilnie przyspieszyć dekarbonizację transportu. Taki jest cel, który przyświecał nawiązaniu współpracy z Renault Trucks. Chcemy szybko dostarczyć konkretnych odpowiedzi na pytanie o zrównoważoną logistykę miejską – mówi Marie-Christine Lombard, dyrektor generalny GEODIS.

    Producent i jego partner logistyczny idą o krok dalej i łączą swoje know-how w celu opracowania zupełnie nowego, 16-tonowego, elektrycznego samochodu ciężarowego do transportu miejskiego, którego koszt eksploatacji (TCO) jest porównywalny z kosztem pojazdu z silnikiem Diesla, co jest warunkiem wstępnym do powszechnego zastosowania alternatywnych jednostek napędowych.

    – Zauważyliśmy, że zmienia się wizerunek pojazdu ciężarowego – w końcu jest on postrzegany jako niezbędne narzędzie – dodaje Bruno Blin, prezes Renault Trucks. – Celem projektu, w którym Renault Trucks współpracuje z GEODIS, jest zaprojektowanie samochodu ciężarowego, który bez problemu wtopi się w krajobraz miejski, w strefach o dużym natężeniu ruchu, a nawet w strefach dla pieszych. Ten nowy samochód ciężarowy będzie zaprojektowany z myślą o komforcie i bezpieczeństwie pracy kierowcy oraz bezpieczeństwie mieszkańców miast.
    Wsiadanie i wysiadanie z pojazdu będą łatwiejsze dzięki znacznie niższej pozycji wejścia niż w standardowym samochodzie dostawczym.

    Wsiadanie i wysiadanie z pojazdu będą łatwiejsze dzięki znacznie niższej pozycji wejścia niż w standardowym samochodzie dostawczym.

    Oxygen, czyli tlen

    Pojazd ten (nazwa projektu: Oxygen) umożliwi zintegrowanie wszystkich wymagań i funkcji związanych z dostawami do centrum miasta: eliminację niedogodności, takich jak zanieczyszczenia i hałas oraz poprawę bezpieczeństwa czynnego i biernego:

    • Większe bezpieczeństwo kierowcy i pieszych dzięki obniżonej kabinie, zapewniającej kierowcy doskonałą widoczność, co pozwala na optymalną ochronę użytkowników dróg; dużej przedniej szybie i wielu kamerom zamiast lusterek wstecznych, oferującym widok 360°; przesuwanym drzwiom bocznym po stronie pasażera, ograniczającym kąt otwarcia drzwi.
    • Większy komfort dla kierowcy, który będzie mógł wysiąść z samochodu po dowolnej stronie. Wsiadanie i wysiadanie będą łatwiejsze dzięki znacznie niższej pozycji wejścia.
    • Optymalna ergonomia i łatwiejszy dostęp do przestrzeni ładunkowej. Rozważana jest trójstronna współpraca z producentem nadwozi, której celem jest usprawnienie operacji załadunku/rozładunku w środowisku miejskim.
    • Usługi online umożliwiające kierowcom optymalizację operacji dostawczych i tras.
    • Aby pojazd doskonale wkomponował się w miejski krajobraz, a także w celu zwiększenia komfortu i poczucia własnej wartości kierowcy, projektanci Renault Trucks całkowicie zmienili linię nadwozia i wnętrze kabiny.

    Dostawa prototypu przewidziana jest na koniec 2022 r. Będzie on produkowany w zakładzie w Blainville-sur-Orne, pierwszym europejskim zakładzie produkującym seryjnie elektryczne samochody ciężarowe od 2020 r. Od 2023 samochód ciężarowy będzie testowany pod kątem dostaw miejskich w Paryżu. Po testach w warunkach rzeczywistych nastąpi faza adaptacji pojazdu, uwzględniająca opinie kierowców na temat komfortu użytkowania, praktyczności, ładowania itp.

    (s)
    Fot. Renault Trucks

    Tagi : Renault Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone