Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Renault Trucks E-Tech T i C – ciężkie, seryjne, elektryczne

    Renault Trucks E-Tech T i C – ciężkie, seryjne, elektryczne

    7 stycznia, 2024
    Aktualności, Elektromobilność, Elektryczne ciężarówki, Samochody ciężarowe

    Seryjna produkcja ciężkich, elektrycznych samochodów ciężarowych Renault Trucks właśnie rozpoczęła się w fabryce Bourg-en-Bresse we Francji. Zakład montuje samochody ciężarowe marki od 60 lat, a obecnie rozpoczyna produkcję modeli Renault Trucks E-Tech T i C.

    Renault Trucks E-Tech T i C – ciężkie, seryjne, elektryczne
    • Dla dystrybucji i budownictwa
    • Adaptacja obiektów przemysłowych
    • Dekarbonizacja biznesu

    Przeznaczone do dystrybucji regionalnej i budownictwa miejskiego, Renault Trucks E-Tech są najnowszymi modelami w elektrycznej gamie producenta, najszerszej na rynku europejskim, obejmującej pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej od 650 kg (zelektryfikowane rowery dostawcze) do 44 ton w przypadku zestawów ciągnik – naczepa. Zakład Renault Trucks w Bourg-en-Bresse, który działa od 1964 roku, będzie teraz montować również Renault Trucks E-Tech T i C.

    Dla dystrybucji i budownictwa

    Te 44-tonowe samochody ciężarowe, zaprojektowane odpowiednio do dystrybucji regionalnej i budownictwa miejskiego, są najnowszymi modelami całkowicie elektrycznej gamy francuskiego producenta, która jest najszersza w Europie i obecnie może znaleźć zastosowanie w prawie wszystkich zastosowaniach miejskich i regionalnych.

    Akumulatory można ładować prądem przemiennym (AC) do 43 kW lub prądem stałym (DC) do 250 kW. Pojazdy te będą mogły pokonać do 300 km na pełnym ładowaniu i do 500 km z szybkim ładowaniem pośrednim mocą 250 kW trwającym godzinę.
    Akumulatory można ładować prądem przemiennym (AC) do 43 kW lub prądem stałym (DC) do 250 kW. Pojazdy te będą mogły pokonać do 300 km na pełnym ładowaniu i do 500 km z szybkim ładowaniem pośrednim mocą 250 kW trwającym godzinę.

    Tak więc Renault Trucks E-Tech T to elektryczne ciągniki siodłowe i podwozia przeznaczone do pracy w ciężkiej dystrybucji regionalnej i miejskiej. Są przygotowane do współpracy zarówno ze standardowymi naczepami i zabudowami (także z nadwoziami wymiennymi), jak i chłodniami z elektrycznymi agregatami. Natomiast pojazdy typu E-Tech C doskonale sprawdzą się w roli dostawców materiałów na budowy realizowane w miastach. Dzięki cichemu i ekologicznemu napędowi będą mogły realizować swoje zadania o każdej porze bez naruszania spokoju okolicznych mieszkańców. Wysoki moment obrotowy dostarczany przez elektryczne silniki sprawia też, że doskonale poradzą sobie na drogach i ulicach o znacznym nachyleniu. Na ich podwoziach, podobnie jak na spalinowych odpowiednikach można zainstalować zarówno uniwersalne, hakowe systemy załadowcze, skrzynie czy wywrotki.

    Podwozie Renault E-Tech T 4x2 w roli dystrybucyjnej chłodni.
    Podwozie Renault E-Tech T 4×2 w roli dystrybucyjnej chłodni.
    Podwozie Renault E-Tech C 6x2 zabudowane trójstronną wywrotką.
    Podwozie Renault E-Tech C 6×2 zabudowane trójstronną wywrotką.
    Podwozie Renault E-Tech C dostępne są też w wersji 8x4 tridem.
    Podwozie Renault E-Tech C dostępne są też w wersji 8×4 tridem.

    Adaptacja obiektów przemysłowych

    Chcąc sprostać produkcji tych 44-tonowych elektrycznych samochodów ciężarowych, Renault Trucks zainwestowało w przekształcenie i adaptację swoich zakładów przemysłowych, a także w budowanie umiejętności swoich pracowników. Producent wykorzystuje swoje czteroletnie doświadczenie w produkcji elektrycznych samochodów ciężarowych gamy średniej w zakładzie w Blainville-sur-Orne w Normandii i stosuje te same zasady oraz najlepsze praktyki w Bourg-en-Bresse.

    Modele Renault Trucks E-Tech T i C są montowane na tej samej linii co ich odpowiedniki z silnikiem Diesla, a następnie przechodzą na specjalnie przygotowaną powierzchnię 5200 m2 – do strefy Renault Trucks E-Tech – gdzie wykwalifikowani operatorzy i technicy wykonują czynności związane z elektryfikacją, a mianowicie montaż elektrycznego modułu napędowego (EDU) oraz montaż przekładni i akumulatorów. Po tym etapie pojazdy wracają do procesu produkcji seryjnej, który obejmuje testy osiągów i próby torowe w celu zagwarantowania ich niezawodności i jakości.

    truckslog Renault E Tech TiC 03
    Kabiny elektrycznych modeli gamy ciężkiej komfortem pracy nie odbiegają od spalinowych odpowiedników. Mają nad nimi jedną przewagę – w środku jest o wiele ciszej.

    Dekarbonizacja biznesu

    Renault Trucks E-Tech T i C obejmują praktycznie wszystkie zastosowania w budownictwie miejskim i dystrybucji regionalnej. Niezależnie od tego, czy transportowane są, przykładowo, towary, materiały lub odpady przemysłowe, pojazdy można dostosować do każdego typu zabudowy dzięki trzem rodzajom przystawki odbioru mocy (PTO): elektrycznej, elektromechanicznej lub od skrzyni biegów, otwierając tym samym możliwość dekarbonizacji nowych obszarów działalności miejskiej i regionalnej.

    Wysoki moment obrotowy dostarczany przez elektryczne silniki sprawia też, że te pojazdy doskonale poradzą sobie na drogach i ulicach o znacznym nachyleniu.
    Wysoki moment obrotowy dostarczany przez elektryczne silniki sprawia też, że te pojazdy doskonale poradzą sobie na drogach i ulicach o znacznym nachyleniu.

    Renault Trucks E-Tech T i C o masie całkowitej zestawu do 44 ton dostępne są w wersjach ciągnik siodłowy 4×2 i 6×2, z długą kabiną i rozstawem osi 3900 mm. Natomiast podwozia dostępne są w wersji 4×2, 6×2 i 8×4 tridem, z krótką lub długą kabiną, z jedenastoma rozstawami osi do wyboru w zakresie od 3900 do 6700 mm.

    Renault Trucks E-Tech T i C mogą być wyposażone w dwa lub trzy silniki elektryczne o łącznej mocy do 490 kW (660 KM). Aby zaspokoić potrzeby klientów w zakresie zasięgu i rodzaju działalności, Renault Trucks E-Tech T i C mogą być wyposażone w zestawy od czterech do sześciu akumulatorów litowo-jonowych, zapewniających od 390 do 540 kWh energii. Akumulatory można ładować prądem przemiennym (AC) do 43 kW lub prądem stałym (DC) do 250 kW. Pojazdy te będą mogły pokonać do 300 km na pełnym ładowaniu i do 500 km z szybkim ładowaniem pośrednim mocą 250 kW trwającym jedną godzinę (w przypadku pojazdu wyposażonego w zestaw 6 akumulatorów).

    Ogniwa i moduły akumulatorów są dostarczane przez Samsung SDI i montowane w Gandawie w Belgii, w zakładzie należącym do Grupy Volvo, którego częścią jest Renault Trucks.

    (rum), fot. Renault Trucks

    • Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!

      Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!

      Samochód ciężarowy miał pękniętą przednią szybę, a naczepa nie miała ważnego okresowego badania technicznego. Litewski zestaw […]

      Czytaj więcej… Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!Kontynuuj

    • Zakaz ruchu ciężarówek 1 listopada i 11 listopada 2024

      Zakaz ruchu ciężarówek Święto Niepodległości (11 listopada 2025)

      Przypominamy, że zakaz ruchu samochodów ciężarowych będzie obowiązywał w dniu 11 listopada 2025 roku. Drugi listopadowy […]

      Czytaj więcej… Zakaz ruchu ciężarówek Święto Niepodległości (11 listopada 2025)Kontynuuj

    • Nowe stacje w międzynarodowej sieci OnTurtle w Słowenii, Austrii i Niemczech!

      Nowe stacje w międzynarodowej sieci OnTurtle w Słowenii, Austrii i Niemczech!

      Firma OnTurtle wzmacnia swoją obecność na osi Europa Środkowa–Bałkany i utrwala pozycję globalnego partnera profesjonalnych przewoźników. […]

      Czytaj więcej… Nowe stacje w międzynarodowej sieci OnTurtle w Słowenii, Austrii i Niemczech!Kontynuuj

    Tagi : Renault Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – sierpień-wrzesień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,49
    Pb95
    5,71
    ON
    5,69
    LPG
    2,79
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,26
    USD/PLN
    3,67
    CHF/PLN
    4,53
    GPB/PLN
    4,99
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.