Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Analizy
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Bezpieczeństwo
    • Drogi
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Opony
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Finanse
    • Logistyka
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Naczepy
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Targi
      • Technika
      • Wydarzenia
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Artykuły
    • Autobusy
    • Bezpieczeństwo
    • Eksploatacja
      • Opony
    • Elektromobilność
    • Finanse
    • Jazda próbna
    • Logistyka
    • Naczepy
    • Oleje i paliwa
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Wydarzenia
      • Technika
      • Targi
    • Serwis
    • Wywiad
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Archiwum
  • Prenumerata
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » RENAULT TRUCKS: Dopasowanie wyposażenia pojazdów do zmian norm bezpieczeństwa w Wiedniu i Londynie

    RENAULT TRUCKS: Dopasowanie wyposażenia pojazdów do zmian norm bezpieczeństwa w Wiedniu i Londynie

    27 stycznia, 2021
    Aktualności, Bezpieczeństwo, Rynek

    W związku z wprowadzanymi ograniczeniami wjazdu dla pojazdów ciężarowych do aglomeracji londyńskiej i Wiednia, właściciele pojazdów poruszających się po tych dwóch stolicach, muszą dostosować swój pojazd do nowych norm bezpieczeństwa.

    RENAULT TRUCKS: Dopasowanie wyposażenia pojazdów do zmian norm bezpieczeństwa w Wiedniu i Londynie , Truckslog.pl

    Nowo obowiązujące wymogi dot. bezpieczeństwa poruszania się pojazdów ciężarowych po centrach największych miast Europy to standard, do którego powoli powinni zacząć się przyzwyczajać wszyscy przewoźnicy. Prognozuje się, że w ślad za Wiedniem i Londynem pójdą kolejne europejskie miasta. Dlatego Renault Trucks Polska wspólnie z firmą Brigade przygotowało ofertę na niezbędne, dodatkowe wyposażenie pozwalające na spełnienie nowych norm.

    Ograniczenia w Wiedniu…

    Austria jako jeden z pierwszych krajów unijnych wprowadził z dniem 1 kwietnia 2020 roku na terenie całej aglomeracji Wiednia zakaz poruszania się pojazdów powyżej 7,5 tony bez posiadania na pokładzie elektronicznego asystenta do skrętu w prawo. Austriacki parlament wprowadził w życie rozporządzenie, które umożliwia wszystkim organom administracyjnym w poszczególnych regionach Austrii i ich miejscowościach wprowadzenie częściowego lub całkowitego zakazu skrętu w prawo dla ciężarówek powyżej 7,5 tony, które nie mają na pokładzie monitora martwego pola.

    Zakaz skrętu w prawo dla wszystkich ciężarówek o maksymalnej dopuszczalnej masie całkowitej ponad 7,5 tony bez systemu wspomagającego skręcanie obowiązuje dla całego obszaru Wiednia. Dotyczy to ciężarówek i ciągników siodłowych.

    Niestety, nie ma wyjątków dla pojazdów z podwójną obsadą, ciężarówek z niskowejściowymi kabinami, starych ciężarówek i ciężarówek do transportów specjalnych. Pojazdy bez systemu wspomagającego skręt o maksymalnej masie całkowitej przekraczającej 7,5 t, które nie są zarejestrowane w Austrii czy w Wiedniu, są również objęte planowanym zakazem skrętu w prawo.

    W Wiedniu naruszenie zarządzenia jest uważane za naruszenie administracyjne i musi zostać ukarane grzywną pieniężną w wysokości do 5000 euro (!), w przypadku braku możliwości pobrania kary pieniężnej przewidziana jest kara pozbawienia wolności do 6 tygodni.

    …i w Londynie

    Ograniczenia w Londynie miały obowiązywać od 26 października 2020, ale w związku z Covid-19 ich wprowadzenie zostało odłożone na 1 marca 2021. Tu ze względu na wprowadzenie aktu prawnego Standard Direct Vision* (standard bezpośredniej widoczności) wszystkie pojazdy ciężarowe o masie powyżej 12 t będą musiały mieć pozwolenia na wjazd do Aglomeracji Londyńskiej (Londyn i 32 otaczające go gminy). Ciężarówka wjeżdżająca na teren tzw. Wielkiego Londynu, będzie musiała mieć oficjalny certyfikat widoczności.

    Kamery poprawiające widoczność z prawej strony pojazdu montowane są na kabinie. Ich niewielkie rozmiary nie zakłócają aerodynamiki kabiny.  

    DSV (Direct Standard Vision) to standard bezpieczeństwa egzekwowany przez Transport of London (TFL) wyrażany w gwiazdkach (w skali 0-5) mówiących o tym, ile kierowca jest w stanie zobaczyć z kabiny na drodze. Samochody niespełniające minimalnego wymogu jednej gwiazdki muszą zostać doposażone w dodatkowe urządzenia do pośredniego widzenia.

    Przewoźnicy muszą jednak pamiętać, przy okazji modyfikacji swoich pojazdów, że w 2024 minimalne wymagania wzrosną do poziomu 3 gwiazdek. Pojazdy niespełniające wymogu 1 gwiazdki zostaną objęte zakazem wjazdu do Aglomeracji Londyńskiej.  Pozwolenia na wjazd udzielane dla pojazdów objętych 1 lub 2 gwiazdkami stracą ważność w październiku 2024, a następnie ponownie trzeba będzie się ubiegać o pozwolenie dla nich, wg progresywnych warunków bezpieczeństwa, które będzie ważne przez 10 lat. Zezwolenia dla pojazdów objętych 3/4/5 gwiazdkami będą obowiązywały przez 10 lat od złożenia wniosku.

    Warto zadbać o wymagane wyposażenie. Niedostosowanie pojazdów do nowych wymagań wiąże się bowiem z konkretnymi konsekwencjami. W Aglomeracji Londyńskiej kamery automatycznego rozpoznawania tablic rejestracyjnych (ANPR) wykryją pojazd, który zostanie sprawdzony w bazie danych zezwoleń TFL. Operatorzy/przewoźnicy niemający zezwolenia mogą zostać ukarani mandatem w wysokości 550 funtów, a kierowcy 130 funtów, nawet jeżeli pojazd jest sklasyfikowany pięcioma gwiazdkami.

    Zezwolenie jest bezpłatne i nie ma obowiązku oznaczania pojazdu. Aby wystąpić o zezwolenie należy pobrać formularz zgłoszeniowy TFL w internecie. W ciągu 28 dni operator/przewoźnik otrzyma informacje o pozwoleniu lub jego braku na wjazd. W składanym wniosku muszą znajdować się m.in. zdjęcia pojazdu przód i tył z tablicą rejestracyjną oraz bok pojazdu. Więcej na https://tfl.gov.uk/info-for/deliveries-in-london/delivering-safely/direct-vision-in-heavy-goods-vehicles/apply-for-an-hgv-safety-permit

    Ponieważ tak ważne jest dostosowanie pojazdu do nowych ograniczeń, Renault Trucks zaprasza do swoich autoryzowanych serwisów, aby poznać szczegółową ofertę na dodatkowe doposażenie.

    (s)
    Fot. Renault Trucks

    Tagi : Ciężarówki, logistyka, ograniczenie wjazdu, Renault Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Prenumerata
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,58
    ON
    8,53
    LPG
    3,83
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,71
    USD/PLN
    4,29
    CHF/PLN
    4,58
    GPB/PLN
    5,60
    NOK/PLN
    0,49
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone