Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » RENAULT TRUCKS: Digitalizacja wnętrza kabin i rozbudowane systemy bezpieczeństwa w pojazdach gamy ciężkiej

    RENAULT TRUCKS: Digitalizacja wnętrza kabin i rozbudowane systemy bezpieczeństwa w pojazdach gamy ciężkiej

    20 lipca, 2023
    Aktualności, Producenci, Rynek, Samochody ciężarowe

    Skupiając się na komforcie i bezpieczeństwie kierowcy, Renault Trucks wprowadziło znaczące ulepszenia w swoich pojazdach gamy ciężkiej, takich jak Renault Trucks T, T High, C oraz K.

    RENAULT TRUCKS: Digitalizacja wnętrza kabin i rozbudowane systemy bezpieczeństwa w pojazdach gamy ciężkiej

    Producent zoptymalizował wyposażenie wnętrza kabiny, aby połączyć komfort i ergonomię, a także wyposażył swoje ciężarówki w zaawansowane technologie wspomagania kierowcy w celu poprawy bezpieczeństwa na drodze. Funkcje te będą również dostępne w całkowicie elektrycznych modelach Renault Trucks T i C E-Tech.

    Dzięki zaangażowaniu w nieustanne doskonalenie swoich pojazdów, Renault Trucks oferuje kierowcom bezpieczniejsze, bardziej funkcjonalne i komfortowe środowisko pracy. W tym celu producent rozbudowuje swoją ofertę pojazdów gamy ciężkiej Renault Trucks T, T High, C oraz K o nowe funkcje bezpieczeństwa i projektuje nowe wyposażenie kabiny, zapewniając jeszcze większy komfort, zarówno podczas jazdy, jak i w czasie przerw. Technologia ta będzie również dostępna w Renault Trucks T oraz C E-Tech, które właśnie zostały wprowadzone na rynek.

    Zoptymalizowany komfort jazdy

    Wyposażenie kabiny zostało zoptymalizowane, aby zapewnić kierowcom przyjemniejsze otoczenie, łączące ergonomię, wygodę na pokładzie i produktywność.

    Za kierownicą znajduje się nowy, 12-calowy, główny wyświetlacz cyfrowy, zastępujący dotychczasowe cyfrowo-analogowe zegary. Po prawej stronie od kierownicy kierowcy mają do dyspozycji dodatkowy, 9-calowy, wielofunkcyjny ekran dotykowy z intuicyjnym interfejsem Android Auto oraz umożliwiający szybki dostęp do aplikacji. Kierowcy mogą używać przycisków na Apple CarPlay kierownicy, aby bezpiecznie obsługiwać główny wyświetlacz i dodatkowe funkcje, w tym połączenia telefoniczne i odtwarzanie muzyki. Aby ułatwić jazdę, ekran wyświetla również pomoce nawigacyjne i widok z kamery. Pojazdy mogą być również wyposażone w ładowarkę indukcyjną do telefonu.

    Aby zapewnić optymalny komfort jazdy w modelach Renault Trucks T, T High, C oraz K , kierownica może być pokryta skórą, natomiast fotele można zamówić w wersji pokrytej tkaniną i/lub skórą. Deska rozdzielcza może być klasyczna lub kompaktowa w kolorze antracytowym lub czarno-czerwonym. Modele elektryczne Renault Trucks T i C E-Tech mają charakterystyczne niebiesko-czerwone wykończenie.

    Renault Trucks T, T High, C i K oraz Renault Trucks T i C E-Tech wyposażone są w kolumnę kierownicy, którą można regulować w trzech kierunkach. Oznacza to, że kierowcy mogą przyjąć pozycję jazdy, która najbardziej im odpowiada, dostosowaną do ich kształtu ciała, ograniczeń związanych z ich zadaniami oraz oczywiście do ich osobistych preferencji. Kolumna kierownicy może być regulowana za pomocą jednego przycisku nożnego, który reguluje zarówno pozycję, jak i nachylenie kierownicy. Precyzja i bezpieczeństwo są gwarantowane dzięki możliwości regulacji obiema rękami na kierownicy i natychmiastowej blokadzie.

    RENAULT TRUCKS: Digitalizacja wnętrza kabin i rozbudowane systemy bezpieczeństwa w pojazdach gamy ciężkiej

    Zaawansowana technologia wspomagania kierowcy

    Modele Renault Trucks z 2024 roku wyposażone są w najnowsze technologie wspomagania kierowcy i najskuteczniejsze systemy hamowania awaryjnego,
    aby zapewnić bezpieczeństwo kierowcom, ich ładunkom oraz innym użytkownikom dróg.

    Producent zamontował radary i kamery dookoła pojazdu, zwiększając pole widzenia kierowcy. Urządzenia te pomagają zapewnić bezpieczeństwo innym użytkownikom dróg, ułatwiają manewry i zmniejszają ryzyko wypadków. Opcjonalnie można zamontować łącznie pięć kamer w celu monitorowania otoczenia pojazdu, jego ładunku lub piątego siodła podczas sprzęgania.

    Kierowcy są automatycznie informowani o poziomie ciśnienia w oponach ciężarówki
    i naczepy oraz ostrzegani w przypadku jakichkolwiek nieprawidłowości, co pozwala uniknąć nadmiernego zużycia paliwa czy uszkodzenia opon. Pojazdy są również wyposażone w system ostrzegania o przekroczeniu prędkości (ISA, Intelligence Speed Assistance – Inteligentny Asystent Prędkości) z kamerą, która wykrywa ograniczenie prędkości i ostrzega kierowców o jego przekroczeniu, ograniczając w ten sposób ryzyko wypadków i mandatów.

    W celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa, Renault Trucks T, T High, C i K mogą być wyposażone w poduszkę powietrzną kierowcy połączoną z napinaczem pasów bezpieczeństwa (standard w Renault Trucks T i C E-Tech).

    Aby zmniejszyć zużycie paliwa, a tym samym emisję CO2, pojazdy mogą być wyposażone w system Optivision Map Based, który przesyła dane topograficzne
    do komputera pokładowego w miarę postępu podróży w celu optymalizacji strategii zmiany biegów. W skład oprogramowania do zarządzania flotą Optifleet wchodzą również moduły Check i Map, które pozwalają kontrolować i optymalizować styl jazdy oraz jeszcze efektywniej planować podróże. Funkcja ta jest dostępna w standardzie w Renault Trucks T i C E-Tech.

    (s), fot. Renault Trucks

    Rozwiązania cyfrowe Schmitz Cargobull dla zwiększenia efektywności transportu

    Rozwiązania cyfrowe Schmitz Cargobull dla zwiększenia efektywności transportu

    Każdy, kto próbuje podnieść poziom digitalizacji swoich procesów, zwiększy wydajność swojego biznesu transportowego, a także rentowność. […]

    Czytaj więcej… Rozwiązania cyfrowe Schmitz Cargobull dla zwiększenia efektywności transportuContinue

    Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?

    Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?

    Choć procedura odzyskiwania zwrotu VAT lub akcyzy w transporcie drogowym jest trudnym i czasochłonnym procesem oraz […]

    Czytaj więcej… Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?Continue

    Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! 

    Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! 

    Naczepę z pękniętą tarczą hamulcową i ciężarówkę niedopuszczoną do ruchu wykluczyli z dalszej jazdy funkcjonariusze mazowieckiej […]

    Czytaj więcej… Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! Continue

    Tagi : Renault Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda