Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » RENAULT TRUCKS: Digitalizacja wnętrza kabin i rozbudowane systemy bezpieczeństwa w pojazdach gamy ciężkiej

    RENAULT TRUCKS: Digitalizacja wnętrza kabin i rozbudowane systemy bezpieczeństwa w pojazdach gamy ciężkiej

    20 lipca, 2023
    Aktualności, Producenci, Rynek, Samochody ciężarowe

    Skupiając się na komforcie i bezpieczeństwie kierowcy, Renault Trucks wprowadziło znaczące ulepszenia w swoich pojazdach gamy ciężkiej, takich jak Renault Trucks T, T High, C oraz K.

    RENAULT TRUCKS: Digitalizacja wnętrza kabin i rozbudowane systemy bezpieczeństwa w pojazdach gamy ciężkiej

    Producent zoptymalizował wyposażenie wnętrza kabiny, aby połączyć komfort i ergonomię, a także wyposażył swoje ciężarówki w zaawansowane technologie wspomagania kierowcy w celu poprawy bezpieczeństwa na drodze. Funkcje te będą również dostępne w całkowicie elektrycznych modelach Renault Trucks T i C E-Tech.

    Dzięki zaangażowaniu w nieustanne doskonalenie swoich pojazdów, Renault Trucks oferuje kierowcom bezpieczniejsze, bardziej funkcjonalne i komfortowe środowisko pracy. W tym celu producent rozbudowuje swoją ofertę pojazdów gamy ciężkiej Renault Trucks T, T High, C oraz K o nowe funkcje bezpieczeństwa i projektuje nowe wyposażenie kabiny, zapewniając jeszcze większy komfort, zarówno podczas jazdy, jak i w czasie przerw. Technologia ta będzie również dostępna w Renault Trucks T oraz C E-Tech, które właśnie zostały wprowadzone na rynek.

    Zoptymalizowany komfort jazdy

    Wyposażenie kabiny zostało zoptymalizowane, aby zapewnić kierowcom przyjemniejsze otoczenie, łączące ergonomię, wygodę na pokładzie i produktywność.

    Za kierownicą znajduje się nowy, 12-calowy, główny wyświetlacz cyfrowy, zastępujący dotychczasowe cyfrowo-analogowe zegary. Po prawej stronie od kierownicy kierowcy mają do dyspozycji dodatkowy, 9-calowy, wielofunkcyjny ekran dotykowy z intuicyjnym interfejsem Android Auto oraz umożliwiający szybki dostęp do aplikacji. Kierowcy mogą używać przycisków na Apple CarPlay kierownicy, aby bezpiecznie obsługiwać główny wyświetlacz i dodatkowe funkcje, w tym połączenia telefoniczne i odtwarzanie muzyki. Aby ułatwić jazdę, ekran wyświetla również pomoce nawigacyjne i widok z kamery. Pojazdy mogą być również wyposażone w ładowarkę indukcyjną do telefonu.

    Aby zapewnić optymalny komfort jazdy w modelach Renault Trucks T, T High, C oraz K , kierownica może być pokryta skórą, natomiast fotele można zamówić w wersji pokrytej tkaniną i/lub skórą. Deska rozdzielcza może być klasyczna lub kompaktowa w kolorze antracytowym lub czarno-czerwonym. Modele elektryczne Renault Trucks T i C E-Tech mają charakterystyczne niebiesko-czerwone wykończenie.

    Renault Trucks T, T High, C i K oraz Renault Trucks T i C E-Tech wyposażone są w kolumnę kierownicy, którą można regulować w trzech kierunkach. Oznacza to, że kierowcy mogą przyjąć pozycję jazdy, która najbardziej im odpowiada, dostosowaną do ich kształtu ciała, ograniczeń związanych z ich zadaniami oraz oczywiście do ich osobistych preferencji. Kolumna kierownicy może być regulowana za pomocą jednego przycisku nożnego, który reguluje zarówno pozycję, jak i nachylenie kierownicy. Precyzja i bezpieczeństwo są gwarantowane dzięki możliwości regulacji obiema rękami na kierownicy i natychmiastowej blokadzie.

    RENAULT TRUCKS: Digitalizacja wnętrza kabin i rozbudowane systemy bezpieczeństwa w pojazdach gamy ciężkiej

    Zaawansowana technologia wspomagania kierowcy

    Modele Renault Trucks z 2024 roku wyposażone są w najnowsze technologie wspomagania kierowcy i najskuteczniejsze systemy hamowania awaryjnego,
    aby zapewnić bezpieczeństwo kierowcom, ich ładunkom oraz innym użytkownikom dróg.

    Producent zamontował radary i kamery dookoła pojazdu, zwiększając pole widzenia kierowcy. Urządzenia te pomagają zapewnić bezpieczeństwo innym użytkownikom dróg, ułatwiają manewry i zmniejszają ryzyko wypadków. Opcjonalnie można zamontować łącznie pięć kamer w celu monitorowania otoczenia pojazdu, jego ładunku lub piątego siodła podczas sprzęgania.

    Kierowcy są automatycznie informowani o poziomie ciśnienia w oponach ciężarówki
    i naczepy oraz ostrzegani w przypadku jakichkolwiek nieprawidłowości, co pozwala uniknąć nadmiernego zużycia paliwa czy uszkodzenia opon. Pojazdy są również wyposażone w system ostrzegania o przekroczeniu prędkości (ISA, Intelligence Speed Assistance – Inteligentny Asystent Prędkości) z kamerą, która wykrywa ograniczenie prędkości i ostrzega kierowców o jego przekroczeniu, ograniczając w ten sposób ryzyko wypadków i mandatów.

    W celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa, Renault Trucks T, T High, C i K mogą być wyposażone w poduszkę powietrzną kierowcy połączoną z napinaczem pasów bezpieczeństwa (standard w Renault Trucks T i C E-Tech).

    Aby zmniejszyć zużycie paliwa, a tym samym emisję CO2, pojazdy mogą być wyposażone w system Optivision Map Based, który przesyła dane topograficzne
    do komputera pokładowego w miarę postępu podróży w celu optymalizacji strategii zmiany biegów. W skład oprogramowania do zarządzania flotą Optifleet wchodzą również moduły Check i Map, które pozwalają kontrolować i optymalizować styl jazdy oraz jeszcze efektywniej planować podróże. Funkcja ta jest dostępna w standardzie w Renault Trucks T i C E-Tech.

    (s), fot. Renault Trucks

    FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowych

    FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowych

    Firestone ogłasza wprowadzenie na rynek nowej gamy opon regionalnych do samochodów ciężarowych, zaprojektowanych z wykorzystaniem opracowanej […]

    Czytaj więcej… FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowychContinue

    Tragedia na niemieckiej autostradzie. Policja zidentyfikowała kierowców

    Tragedia na niemieckiej autostradzie. Policja zidentyfikowała kierowców

    Niemiecka policja autostradowa poinformowała o zidentyfikowaniu kierowców, którzy uczestniczyli w tragicznym wypadku na autostradzie A2 między […]

    Czytaj więcej… Tragedia na niemieckiej autostradzie. Policja zidentyfikowała kierowcówContinue

    GOLDHOFER: Iwona Blecharczyk i jej siedmioosiowa naczepa niskopodwoziowa Goldhofer „MPA”

    GOLDHOFER: Iwona Blecharczyk i jej siedmioosiowa naczepa niskopodwoziowa Goldhofer „MPA”

    Goldhofer i jako współwystawca Volvo Trucks przyciągnęli tłumy swoją pierwszą wspólną obecnością na targach NordBau 2023 […]

    Czytaj więcej… GOLDHOFER: Iwona Blecharczyk i jej siedmioosiowa naczepa niskopodwoziowa Goldhofer „MPA”Continue

    Tagi : Renault Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – czerwiec 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone