RENAULT TRUCKS: 1000 elektrycznych ciężarówek z Blainville-sur-Orne
Fabryka Renault Trucks w Blainville wyprodukowała już 1000 elektrycznych pojazdów ciężarowych o masie 16, 19 i 26 ton, które są używane w całej Europie. Zakład seryjnie produkuje pojazdy ciężarowych średniej ładowności z napędem w 100% elektrycznym od 2020 roku.

Działająca w Blainville-sur-Orne (Calvados), od 1956 roku fabryka Renault Trucks specjalizuje się w produkcji pojazdów ciężarowych średniej mocy i kabin samochodów ciężarowych. Jako pionier w Europie, została ona dostosowana do produkcji elektrycznych pojazdów ciężarowych o masie od 16 do 26 ton od marca 2020 roku. Aby zapewnić produkcję samochodów ciężarowych z napędem akumulatorowo-elektrycznym, na terenie przemysłowym w Normandii poczyniono różne przygotowania, w tym budynek o powierzchni 1.800 m2 przeznaczony w całości na montaż końcowy.
Od marca 2020 roku, czyli od daty rozpoczęcia seryjnej produkcji modeli elektrycznych Renault Trucks, rośnie zapotrzebowanie na mobilność elektryczną. Dzięki doskonałej elastyczności produkcji z ciągłym dostosowywaniem oprzyrządowania przemysłowego, zdolność produkcyjna elektrycznych pojazdów ciężarowych stale wzrasta, aby sprostać rosnącemu popytowi. Zakład jest przygotowany na spodziewany wzrost wolumenu, ponieważ coraz więcej klientów decyduje się na wdrożenie transportu bez emisji CO2.
Obecnie połowa pojazdów ciężarowych z napędem elektrycznym sprzedawanych w Europie jest produkowana w zakładzie Renault Trucks w Blainville-sur-Orne.
(s)
Fot. TT Truck, Renault Trucks
- GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym mostem drogowym, który został otwarty w 2021 r. W rezultacie lokomotywy i tabor muszą być transportowane na moście autostrady […]
- Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwojuKażda firma dostarczająca kauczuk naturalny do dwóch europejskich zakładów produkcyjnych Apollo Tyres, w Holandii i na Węgrzech, musi teraz przestrzegać kodeksu postępowania opracowanego przez globalną platformę na rzecz zrównoważonej gumy naturalnej (ang. Global Platform for […]
- CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 rokuCEVA Logistics planuje powiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 sztuk do końca 2025 r. Będzie to kolejny krok w realizacji zobowiązania jakim jest osiągnięcie zerowego poziomu emisji netto do 2050 r. Flota pojazdów […]
- Nooteboom: Bez odwagi nie ma chwały!18 maja 2023 roku zmarł Henk Nooteboom, były dyrektor Koninklijke Nooteboom Groep. Henk Nooteboom miał 79 lat. Był dyrektorem generalnym Nooteboom Trailers od 1975 do 2002 roku. Wspólnie z braćmi Dickiem i Tonem, stworzył podwaliny […]