RENAULT TRUCKS: 100 elektrycznych pojazdów ciężarowych dla XPO
XPO, pionierska firma transportowa z pojazdami zasilanymi alternatywnymi paliwami we Francji, ogłosiła bezprecedensową umowę na zakup 100 elektrycznych pojazdów ciężarowych od Renault Trucks do swojej francuskiej floty. Inwestycja XPO jest następstwem testów w pełni elektrycznego, 16-tonowego pojazdu ciężarowego Renault Trucks E-Tech D w regionach Lyonu i Paryża od października 2021 roku. Renault Trucks jest wieloletnim dostawcą floty dla XPO.

XPO sfinalizowało dotychczas zamówienia na 65 pojazdów elektrycznych, przy czym wszystkie 100 egzemplarzy zostanie dostarczonych w okresie od czwartego kwartału 2022 do 2024 roku. Te 16- i 19-tonowe pojazdy będą pracowały w 28 oddziałach XPO zajmujących się transportem drobnicowym (LTL) we Francji i służyć będą do transportu ładunków na paletach. XPO jest liderem w dystrybucji paletowej we Francji.
Firma przewiduje, że do 2030 r. około 25% jej dostaw będzie realizowanych za pomocą pojazdów elektrycznych, co pozwoli na zmniejszenie emisji CO2 o ponad 26.000 ton. Dzięki umowie z Renault Trucks, firma dostosowuje swoją flotę w oczekiwaniu na przyszłe przepisy, które mogą regulować dostawy na obszarach miejskich, jednocześnie pomagając klientom w realizacji ich własnych celów w zakresie ograniczenia emisji dwutlenku węgla. XPO oświadczyło, że dąży do zmniejszenia swojej emisji gazów cieplarnianych we Francji o co najmniej 25% do 2030 r., w porównaniu z rokiem 2019.
Ekonomiczne samochody ciężarowe Renault Trucks E-Tech mają ładowność od 18 do 21 palet i są wyposażone w silnik o mocy 185 kW. Przy zasięgu do 250 km na jednym ładowaniu, każdy pojazd zmniejsza emisję CO2 o około 45,7 ton rocznie, w porównaniu z pojazdami napędzanymi olejem napędowym. Pojazdy te nie emitują lokalnie CO2, cząstek stałych oraz znacznie redukują hałas, dzięki czemu dobrze nadają się do dostaw w zatłoczonych obszarach miejskich. Emitują również mniej wibracji, co zmniejsza zmęczenie kierowcy. Każda ciężarówka wyposażona jest w kamerę 360°, która ogranicza martwe pole, co zwiększa bezpieczeństwo innych uczestników ruchu oraz przechodniów.
Bruno Kloeckner, dyrektor zarządzający XPO Logistics Francja, powiedział: – Mieliśmy pozytywne doświadczenia z testowania pierwszej ciężarówki elektrycznej Renault Trucks do dostaw w obszarach miejskich. Nasze nowe zamówienie na 100 elektrycznych ciężarówek jest bezprecedensową umową zarówno dla XPO jak i Renault Trucks we Francji. Dokonaliśmy również poważnej inwestycji w celu wyposażenia naszych zakładów w ponad 80 punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Zobowiązania te ilustrują naszą determinację w dążeniu do bardziej zrównoważonego transportu drogowego i wspierania w jak największym stopniu naszych klientów w dekarbonizacji ich działań w ramach łańcucha dostaw.
Christophe Martin, dyrektor zarządzający Renault Trucks France, dodał: – Cieszymy się, że możemy przyczynić się do transformacji energetycznej XPO, realizując największe zamówienie na elektryczne samochody ciężarowe Renault Trucks we Francji. Nasze relacje z XPO są od wielu lat budowane na zaufaniu, które jest jednym z kluczowych czynników prowadzących do zawarcia tej przełomowej umowy. Renault Trucks jest liderem zrównoważonego rozwoju na rynku francuskim i fakt ten zobowiązuje nas do wyznaczania standardów w kierunku zrównoważonego transportu.
Całkowicie elektryczne rozwiązanie transportowe XPO to najnowsza inwestycja firmy, która ma pomóc klientom w zmniejszeniu śladu węglowego ich operacji w łańcuchu dostaw. Firma posiada jedną z najnowocześniejszych i najbezpieczniejszych flot transportowych w Europie, zarządzaną przez technologię cyfrową w celu zapewnienia kompleksowej wydajności. Ponad 95% europejskiej floty XPO jest zgodna z przepisami dotyczącymi emisji spalin Euro 6.
Pozycja lidera XPO w zakresie zrównoważonego transportu drogowego we Francji oznacza:
- Piętnaście lat jako sygnatariusz Karty CO2 i aktywny uczestnik programu Objectif CO2 francuskiego Ministerstwa Przemian Ekologicznych i Solidarności oraz Francuskiej Agencji Środowiska i Zarządzania Energią (ADEME).
- Pionierskie wprowadzenie w transporcie towarowym paliw alternatywnych od 2015 roku, z pojazdami napędzanymi skroplonym gazem ziemnym (LNG) i sprężonym gazem ziemnym (CNG), z których oba zmniejszają emisję cząstek stałych i emitują 70% mniej dwutlenku azotu; oraz ciężarówkami napędzanymi biogazem, który zmniejsza emisję CO2 o 80%. Flota XPO we Francji obejmuje obecnie 230 pojazdów napędzanych paliwami alternatywnymi.
- Dużą inwestycję na 2020 rok w 500 pojazdów marki Renault Trucks, w tym ciągniki siodłowe wyposażone w silniki Diesla spełniające normę Euro 6d, czyli najsurowszą europejską normę emisji spalin.
- Zobowiązanie do dalszej dekarbonizacji działalności w zakresie transportu drogowego poprzez wykorzystanie bardziej syntetycznego parafinowego oleju napędowego (paliwo HVO) – rozwiązania, które może zmniejszyć emisję CO2 nawet o 90% i zredukować emisję cząstek stałych i NOx nawet o 30%.
- Wdrożenie technologii zautomatyzowanej diagnostyki opon Drive-Over-Reader firmy Goodyear w ośmiu agencjach transportowych XPO we Francji. Te naziemne czujniki, mierzące ciśnienie w oponach i głębokość bieżnika, mają na celu zmniejszenie zużycia paliwa i kosztów utrzymania oraz proaktywne zapobieganie wypadkom związanym z oponami.
- Bieżące szkolenie kierowców firmy w zakresie technik jazdy ekonomicznej oraz rozszerzone szkolenie zespołu w zakresie zastosowań alternatywnych źródeł energii w transporcie.
XPO jest wiodącym innowatorem usług transportowych w Europie, w tym technologicznie wspomaganych przewozów ciężarowych, transportów częściowych (LTL), pośrednictwa w przewozach ciężarowych, transportu zarządzanego, ostatniej mili i spedycji. Firma dostosowuje swoje rozwiązania do specyficznych potrzeb klientów w wielu sektorach konsumenckich, handlowych i przemysłowych oraz w wydarzeniach światowej klasy.
XPO (NYSE: XPO) jest jednym z największych dostawców transportu drobnicowego (LTL) w Ameryce Północnej, z własną technologią, która efektywnie przemieszcza towary przez swoją sieć. Wraz z działalnością w Europie, XPO obsługuje około 43 000 spedytorów w 564 lokalizacjach i zatrudnia 38 000 pracowników. Siedziba główna firmy znajduje się w Greenwich, Conn, USA. Wejdź na xpo.com, aby uzyskać więcej informacji i połącz się z XPO na Facebooku, Twitterze, LinkedIn, Instagramie i YouTube.
(s)
Fot. Renault Trucks
- „Igła w stogu siana” – radioaktywna kapsułka odnalezionaRadioaktywna kapsułka z cezem-137 została odnaleziona po tym, jak zaginęła podczas transportu w australijskim Outbacku na odludziu Zachodniej Australii. Stephen Dawson ze Służb Ratunkowych w Zachodniej Australii potwierdził, że “igła w stogu siana” się znalazła. […]
- VOLVO TRUCKS: Nowy samochód ciężarowy na biogaz na dłuższe trasyVolvo Trucks wprowadza na rynek nowy, mocniejszy samochód ciężarowy, który może być zasilany skroplonym biogazem. Nowy pojazd może wykonywać wymagające zadania transportowe na dużych odległościach, jednocześnie zmniejszając ogólną emisję CO2. Pięć lat temu Volvo Trucks […]
- Elektromobilność: Nowa Koalicja eTransport wspiera proces dekarbonizacji transportu drogowegoBateryjny lub wodorowy – ale na pewno elektryczny! Transport przyszłości już dziś potrzebuje silnego wsparcia, aby polscy przewoźnicy utrzymali pozycję lidera w europejskim sektorze przewozów drogowych. Organizacje pozarządowe i branżowe powołują Koalicję e-Transport. Transformacja motoryzacji […]
- IVECO: GP JOULE zamówi 100 zasilanych ogniwami elektrycznych Nikola Tre FCEV