Wypadek busa na A2 w Niemczech. Dwie ofiary śmiertelne to Polacy
Do tragicznego wypadku doszło w piątek, 7 lutego, około godziny 4 nad ranem na autostradzie A2 […]
Jeszcze przed oficjalnym wprowadzeniem na rynek, produkt ten otrzymał pozytywne opinie podczas testów klientów i zdobył uznanie ekspertów, zostając uhonorowanym tytułem „Najbardziej Innowacyjnego Produktu Roku” na gali Motor Transport Awards w Londynie.
Korzystając ze sztucznej inteligencji (AI), Radar Predict informuje kierowcę o potencjalnych kolizjach, analizując dane takie jak prędkość i kierunek jazdy pojazdu oraz obecność rowerzystów w pobliżu. System używa specjalnie zaprojektowanego algorytmu do informowania kierowców, gdy zderzenie z rowerzystą jest prawdopodobne.
Incydenty z udziałem dużych pojazdów, takich jak ciężarówki, mają znacznie większe szanse skończyć się tragicznie, niż te z udziałem samochodu osobowego. Wiele kolizji między rowerzystami a ciężarówkami zachodzi z powodu ograniczonej widoczności z kabiny kierowcy.
Radar Predict wspiera widoczność kierowcy ciężarówki za pomocą jednostki radarowej, która jest montowana z boku pojazdu, aby zapewnić pełne pokrycie boczne, obejmujące jednostkę naczepy. Tryb wykrywania naczepy wykryje, czy pojazd jest w nią wyposażony, uniemożliwiając fałszywe alarmy spowodowane ruchem przegubowym. Kierowca jest ostrzegany tylko wtedy, gdy rowerzysta wjeżdża w strefę wykrywania i stanowi potencjalne ryzyko kolizji. System emituje zróżnicowane alarmy wizualne i dźwiękowe w zależności od prawdopodobieństwa wystąpienia kolizji, dostarczając początkowego powiadomienia po wykryciu i eskalując do bardziej pilnego ostrzeżenia, jeśli przewiduje bliską kolizję.
Główne cechy Radar Predict to:
Eryk Biskupski, dyrektor zarządzający w firmie Brigade Electronics Polska, zaznacza, że: – Radar Predict został specjalnie zaprojektowany, aby rozwiązać problemy związane z występowaniem martwych stref wokół ciężarówek podczas wykonywania manewrów. System zapewnia pełne pokrycie boku pojazdu, obejmując naczepę i znacznie redukuje występowanie fałszywych alarmów dla kierowców, ponieważ aktywuje się tylko w przypadku prawdopodobnej kolizji. Dodatkowo, Radar Predict aktywuje się automatycznie podczas skręcania pojazdu, więc kierowca nie musi wybierać kierunkowskazu.
(s), fot. Brigade Electronics
Do tragicznego wypadku doszło w piątek, 7 lutego, około godziny 4 nad ranem na autostradzie A2 […]
Eksperci zgodnie przyznali, że ubiegły rok był trudny. Choć jego ostatnie miesiące przyniosły widoczną poprawę na […]
Rumuński dealer DAF TH Trucks otrzymał tytuł „International Dealer of the Year 2025” na międzynarodowym spotkaniu […]