QUANTRON: Elektryczne ciężarówki dla „ostatniej mili”
Pod koniec kwietnia odbyła się światowa premiera lekkiej ciężarówki Quantron QARGO 4 EV.Przy tej okazji niemiecka firma pokazała też elektryczny ciągnik siodłowy i zapowiedziała ofensywę w napędach zasilanych zarówno z baterii, jak i z ogniw paliwowych, korzystających z wodoru.

Wraz z QARGO 4 EV, Quantron AG, specjalista bezemisyjnej mobilności zasilanej bateriami i ogniwami paliwowymi, wprowadza na rynek drugi pojazd nowej marki Quantron. Całkowicie elektryczny samochód dostawczy został zaprezentowany podczas Q-Days 2022 w Gersthofen/Augsburg. Ponadto firma przedstawiła znacznie więcej informacji na temat swojego szerokiego portfolio bezemisyjnych pojazdów użytkowych i ofert e-mobilności.
W przypadku samochodu Quantron QARGO 4 EV nazwa mówi wszystko: lekki transporter firmy Quantron oferuje akumulatorowe rozwiązanie przewozowe idealne do zrównoważonej dostawy na ostatniej mili, w lokalnym ruchu firmowym i dla gmin. Dzięki niewielkiemu rozstawowi osi wynoszącemu 3,3 m, a co za tym idzie bardzo małemu promieniowi skrętu, ten kompaktowy pojazd idealnie nadaje się do ruchu w centrum miasta.
QARGO wyróżnia się nie tylko nowoczesnym designem zgodnym z wartościami marki, określanymi takimi pojęciami, jak „niezawodny”, „energetyczny” i „odważny”. Imponujące są również osiągi tego przyjaznego dla środowiska transportera: zasięg do 350 km i ładowność 2300 kg – bez emisji szkodliwych związków do atmosfery i bez hałasu. Pojemność akumulatora wynosi 81 kWh i można go w pełni naładować w ciągu 1,2 godziny! Stosowane są tu bezkobaltowe akumulatory firmy CATL, największego na świecie producenta akumulatorów.
Produkty Quantron są opracowywane i produkowane we współpracy z globalnymi partnerami. Należą do nich technologie QEV i EV. Moduły pojazdu są sprowadzane z Azji, a następnie dostosowywane do standardów europejskich i indywidualnych wymagań klientów przez zespół rozwojowy firm Quantron i QEV Technologies.

Całkowicie elektryczny Q-Heavy Truck Quantron QHD BEV 50-280 jako ciągnik 4×2 oparty na kabinie DAF CF Space Cab.
Inne innowacje w portfolio niemieckiej firmy obejmują całkowicie elektryczny Q-Heavy Truck Quantron QHD BEV 50-280 jako ciągnik 4×2 oparty na kabinie DAF CF Space Cab. Pojazd ma zasięg do 220 km oraz maksymalną moc silnika 350 kW. Akumulator o mocy 280 kWh jest w pełni naładowany w ciągu 6,5 godziny.

Kokpit elektrycznego ciągnika siodłowego. Nieco dziwnie wygląda zaślepione płatem tworzywa miejsce ekranu systemu multimedialnego.
Ponadto Quantron AG pod koniec kwietnia zaprezentował wiele innych tematów związanych ze zrównoważoną mobilnością podczas Q-Days. W tym celu firma przygotowała swoje portfolio pojazdów FCEV & BEV. Badane są również inne obszary e-mobilności, takie jak modernizacja nowych i używanych pojazdów użytkowych, których układ napędowy z silnikiem Diesla można zastąpić napędem Quantron BEV lub FCEV. Rozpoczęcie ofensywy H2 i ogniw paliwowych w 2022 r. z partnerem, którym jest firma Ballard Power oraz szeregiem innych nowych wariantów BEV w obszarze lekkich i ciężkich samochodów ciężarowych to kolejna atrakcja Q-Days. W ten sposób Quantron realizuje swoją wizję mobilności neutralnej pod względem emisji CO2 w ekosystemie dla w pełni elektrycznych i napędzanych wodorem pojazdów oraz rozwiązań platformowych, które są oferowane jako usługa Quantron-as-a-Service.
QUANTRON QARGO 4 EV* | |
Maksymalna moc silnika | 120 kW |
Zasięg | do 350km* |
Pojemność baterii | 81 kWh |
Czas ładowania (DC) | 1,2 godziny |
Moc (prąd stały) | 60 kW |
Ładowność | 2300 kg |
Rozstaw osi | 3300 mm |
Dopuszczalna masa całkowita | 4500 kg |
Ciągnik siodłowy QUANTRON QHD BEV 50-280 4×2** (na bazie DAF CF Space Cab) | |
Maksymalna moc silnika | 350 kW |
Maksymalny moment obrotowy silnika | 3500 Nm |
Skrzynia biegów | w pełni automatyczna, 6 biegów |
Akumulatory | 280 kWh |
Zasięg | 200-220 km |
Czas ładowania | 2 – 6,5 godziny |
Maksymalna moc ładowania AC/DC | 44 kW/150 kW |
(s)
Fot. Ouantron
- Mercedes-Benz Vans: Elektryczna flota przyszłością firm nie tylko kurierskich…Dekarbonizacja floty, zeroemisyjność, zielona transformacja – to tylko kilka określeń, które już wkrótce zdominują branżę motoryzacyjną. Wraz ze zmianami w europejskim prawie, takimi jak Zielony Ład czy pakiet „Fit for 55”, rynek samochodów osobowych i […]
- SCHEUERLE: U-boot U17 przewieziony bezpiecznie do muzeum techniki na modułach Scheuerle InterCombiTo może być najdłuższa kombinacja naczep ze sztywną platformą, jaką kiedykolwiek widziano na drogach publicznych w Niemczech: zespół specjalistów Spedition Kübler przewoził zabytkowy okręt podwodny o długości 50 metrów i wadze prawie 500 ton na […]
- SCHMITZ CARGOBULL: Inżynieria wymagań firmy zyskuje uznanie IREBWydział Inżynierii Systemów E/E firmy Schmitz Cargobull otrzymał srebrny status od Międzynarodowej Rady Inżynierii Wymagań. Inżynieria wymagań firmy Schmitz Cargobull została wyróżniona srebrnym statusem przez Międzynarodową Radę Inżynierii Wymagań (IREB). Status ten potwierdza profesjonalną komunikację, […]
- GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym mostem drogowym, który został otwarty w 2021 r. W rezultacie lokomotywy i tabor muszą być transportowane na moście autostrady […]