QUANTRON: Elektryczne ciężarówki dla „ostatniej mili”
Pod koniec kwietnia odbyła się światowa premiera lekkiej ciężarówki Quantron QARGO 4 EV.Przy tej okazji niemiecka firma pokazała też elektryczny ciągnik siodłowy i zapowiedziała ofensywę w napędach zasilanych zarówno z baterii, jak i z ogniw paliwowych, korzystających z wodoru.
Wraz z QARGO 4 EV, Quantron AG, specjalista bezemisyjnej mobilności zasilanej bateriami i ogniwami paliwowymi, wprowadza na rynek drugi pojazd nowej marki Quantron. Całkowicie elektryczny samochód dostawczy został zaprezentowany podczas Q-Days 2022 w Gersthofen/Augsburg. Ponadto firma przedstawiła znacznie więcej informacji na temat swojego szerokiego portfolio bezemisyjnych pojazdów użytkowych i ofert e-mobilności.
W przypadku samochodu Quantron QARGO 4 EV nazwa mówi wszystko: lekki transporter firmy Quantron oferuje akumulatorowe rozwiązanie przewozowe idealne do zrównoważonej dostawy na ostatniej mili, w lokalnym ruchu firmowym i dla gmin. Dzięki niewielkiemu rozstawowi osi wynoszącemu 3,3 m, a co za tym idzie bardzo małemu promieniowi skrętu, ten kompaktowy pojazd idealnie nadaje się do ruchu w centrum miasta.
QARGO wyróżnia się nie tylko nowoczesnym designem zgodnym z wartościami marki, określanymi takimi pojęciami, jak „niezawodny”, „energetyczny” i „odważny”. Imponujące są również osiągi tego przyjaznego dla środowiska transportera: zasięg do 350 km i ładowność 2300 kg – bez emisji szkodliwych związków do atmosfery i bez hałasu. Pojemność akumulatora wynosi 81 kWh i można go w pełni naładować w ciągu 1,2 godziny! Stosowane są tu bezkobaltowe akumulatory firmy CATL, największego na świecie producenta akumulatorów.
Produkty Quantron są opracowywane i produkowane we współpracy z globalnymi partnerami. Należą do nich technologie QEV i EV. Moduły pojazdu są sprowadzane z Azji, a następnie dostosowywane do standardów europejskich i indywidualnych wymagań klientów przez zespół rozwojowy firm Quantron i QEV Technologies.
Inne innowacje w portfolio niemieckiej firmy obejmują całkowicie elektryczny Q-Heavy Truck Quantron QHD BEV 50-280 jako ciągnik 4×2 oparty na kabinie DAF CF Space Cab. Pojazd ma zasięg do 220 km oraz maksymalną moc silnika 350 kW. Akumulator o mocy 280 kWh jest w pełni naładowany w ciągu 6,5 godziny.
Ponadto Quantron AG pod koniec kwietnia zaprezentował wiele innych tematów związanych ze zrównoważoną mobilnością podczas Q-Days. W tym celu firma przygotowała swoje portfolio pojazdów FCEV & BEV. Badane są również inne obszary e-mobilności, takie jak modernizacja nowych i używanych pojazdów użytkowych, których układ napędowy z silnikiem Diesla można zastąpić napędem Quantron BEV lub FCEV. Rozpoczęcie ofensywy H2 i ogniw paliwowych w 2022 r. z partnerem, którym jest firma Ballard Power oraz szeregiem innych nowych wariantów BEV w obszarze lekkich i ciężkich samochodów ciężarowych to kolejna atrakcja Q-Days. W ten sposób Quantron realizuje swoją wizję mobilności neutralnej pod względem emisji CO2 w ekosystemie dla w pełni elektrycznych i napędzanych wodorem pojazdów oraz rozwiązań platformowych, które są oferowane jako usługa Quantron-as-a-Service.
QUANTRON QARGO 4 EV* | |
Maksymalna moc silnika | 120 kW |
Zasięg | do 350km* |
Pojemność baterii | 81 kWh |
Czas ładowania (DC) | 1,2 godziny |
Moc (prąd stały) | 60 kW |
Ładowność | 2300 kg |
Rozstaw osi | 3300 mm |
Dopuszczalna masa całkowita | 4500 kg |
Ciągnik siodłowy QUANTRON QHD BEV 50-280 4×2** (na bazie DAF CF Space Cab) | |
Maksymalna moc silnika | 350 kW |
Maksymalny moment obrotowy silnika | 3500 Nm |
Skrzynia biegów | w pełni automatyczna, 6 biegów |
Akumulatory | 280 kWh |
Zasięg | 200-220 km |
Czas ładowania | 2 – 6,5 godziny |
Maksymalna moc ładowania AC/DC | 44 kW/150 kW |
(s)
Fot. Ouantron