Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!
Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]
Ciężarówka została zatrzymana do kontroli na drodze krajowej nr 62 w powiecie radziejowskim przez inspektorów z włocławskiego oddziału terenowego kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
Przedsiębiorca z województwa mazowieckiego, będący jednocześnie producentem i załadowcą zbiorników betonowych, przewoził je do miejscowości Płowce. Po skierowaniu na punkt kontroli pojazdów w Osięcinach pojazd został zważony.
Urządzenie pomiarowe wskazało rzeczywistą masę całkowitą pojazdu 34,7 ton, co stanowi przekroczenie 26-tonowej normy o 8,7 ton. Tak duża masa przewożonych ładunków spowodowała także przekroczenie dopuszczalnych nacisków podwójnej osi napędowej ciężarówki o 6,4 tony. Koła wywierały na drogę naciski odpowiadające masie 25,4 ton, przy normie 19 ton.
Przeładowany ciężarówka nie mógł dalej poruszać się po drogach. Dlatego kierowca musiał rozładować jeden zbiornik z pokrywą, aby ciężarówka była normatywna.
W zasadzie nie ma tygodnia, by gdzieś w Polsce w ręce inspektorów nie wpadła ciężarówka przewożąca betonowe szamba, który jest znacznie przeładowany. I nie mówimy to o przekroczeniach rządu kilkudziesięciu czy kilkuset kilogramów, bo to jeszcze można by jakoś wytłumaczyć. Ale w takim przypadku jak ten, załadowca i przewoźnik raczej doskonale wiedzieli, że prawie 9 ton przeładowania może skończyć się niemiłymi konsekwencjami. I nie chodzi tu tylko o słony mandat i karę administracyjną, ale też o bezpieczeństwo takiego przewozu. Naprawdę trudno zrozumieć takie postępowanie.
(s), fot. Kujawsko-pomorska ITD
Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]
Chociaż dopuszczalna masa całkowita zestawu naczepowego w Belgii może wynosić 44.000 kilogramów, panuje tam tendencja poszukiwania […]
Protest polskich przewoźników na przejściach granicznych z Ukrainą trwa od 6 listopada. To nie tylko katastrofa, […]