Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » PREZENTACJE: Ciężkozbrojny ochotnik

    PREZENTACJE: Ciężkozbrojny ochotnik

    5 kwietnia, 2021
    Aktualności, Galeria, Prezentacje, Samochody ciężarowe

    W minionym roku dla trzech jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych bielska firma Szczęśniak Pojazdy Specjalne wyprodukowała i dostarczyła nowoczesne, ciężkie samochody ratowniczo-gaśnicze. Pod ich zabudowę posłużyło trzyosiowe, uterenowione podwozie Renault Trucks K 440 P6x6 MEDIUM E6.

    PREZENTACJE: Ciężkozbrojny ochotnik , Truckslog.pl

    Jeden z tych pojazdów trafił do jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej Czarny Dunajec. Był to dwutysięczny samochód pożarniczy wyprodukowany przez Szczęśniak Pojazdy Specjalne w jej 29-letniej historii. W uroczystości przekazania jubileuszowego pojazdu, która odbyła się 16 października ub.r., wziął udział Philippe Gorjux, dyrektor zarządzający Renault Trucks Polska wraz z przedstawicielami tej firmy.

    Nadwozie jest podzielone na trzy moduły: przedni – sprzętowy, środkowy ze zbiornikiem na środki gaśnicze i tylny – pompowo-sprzętowy.

    Bezkompromisowe podwozie

    Pod zabudowę tych trzech ciężkich samochodów ratowniczo-gaśniczych posłużyło trzyosiowe, uterenowione podwozie Renault Trucks K 440 P6x6 MEDIUM E6. Ma wzmocnioną, tradycyjną  ramę podwozia typu drabinowego, zbudowaną z podłużnic w kształcie ceowników bez wzmocnień oraz poprzeczek. Jednostką napędową tego samochodu jest, sześciocylindrowy, rzędowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem DTI 13. Jego pojemność skokowa wynosi 12,8 litra. Maksymalna moc 440 KM (323 kW) osiągana jest w zakresie od 1400 do 1800 obr./min, natomiast maksymalny moment obrotowy wynosi 2200 Nm i jest dostępny w przedziale od 900 do 1404 obr./min. Silnik spełnia normę czystości spalin Euro 6.

    Napęd na wszystkie osie przekazywany jest za pośrednictwem zautomatyzowanej, 12-biegowej (12+3) skrzyni przekładniowej Optidriver ATO 2612F z nadbiegiem, o rozpiętości przełożeń 11,73-0,79 i automatyczne, jednotarczowe, suche sprzęgło. To skrzynia biegów typu XTREM, wzmocniona do bardzo trudnych warunków eksploatacji. Wybór trybu biegów następuje przy kierownicy i może być automatyczny bądź ręczny. Przełożenie pojedynczej przekładni głównej w tylnych mostach napędowych PMR 2661 wynosi 4,12. Przedni most napędowy PA 903 z pojedynczymi osiami skrętnymi ma nośność 8000 kg i wyposażony został w zwolnice w piastach. Każda z osi tylnych składa się z mostu PMR 2661 ze zwolnicami i blokadą mechanizmu różnicowego, zaś cały wózek napędowy wyposażony jest w blokadę międzyosiową. Nośność każdej z osi tylnych to 9500 kg. Zawieszenie podwozia jest mechaniczne. Przednie składa się ze wzmocnionych, 3-piórowych, stalowych resorów parabolicznych, amortyzatorów i stabilizatora. Z kolei w skład zawieszenia tylnego wchodzą stalowe, 3-piórowe, resory paraboliczne, amortyzatory teleskopowe i stabilizator.

    Podwozie wyposażono w dwuobwodowy, pneumatyczny układ hamulcowy z hamulcami bębnowymi wszystkich osi. Wyposażony jest w systemy ABS i ASR. Hamulec ręczny EPB (Electronic Parking Brake) to automatyczny hamulec parkingowy, uruchamiany za pomocą rozpieraczy sprężynowych. Po prawej stronie podwozia znajduje się stalowy zbiornik paliwa o pojemności 380 l z podgrzewaczem filtra paliwa. Również po tej samej stronie znajduje się 48-litrowy zbiornik AdBlue.

    1 2 3 4 5
    Tagi : Ciężarówki, pojazdy strażackie, Renault Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone