Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » PREZENTACJE: Bojownik dla Orlenu

    PREZENTACJE: Bojownik dla Orlenu

    2 maja, 2021
    Aktualności, Galeria, Prezentacje, Samochody ciężarowe

    Pod koniec ubiegłego roku firma Szczęśniak Pojazdy Specjalne dostarczyła dla Zakładowej Straży Pożarnej PKN „Orlen” ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy z przemysłowym masztem gaśniczym. To pierwszy tego rodzaju samochód wyprodukowany, w bielskiej firmie na indywidualne zamówienie tej jednostki. Jest to zarazem trzeci tego rodzaju samochód o podobnych parametrach, który w ostatnich latach trafił na wyposażenie jednostek zakładowych straży pożarnych w Polsce zlokalizowanych w zakładach tzw. dużego ryzyka.

    PREZENTACJE: Bojownik dla Orlenu, Truckslog.pl

    Pierwszy z nich jest na wyposażeniu Zakładowej Służby Ratowniczej Synthos S.A. w Oświęcimiu. To ciężki przemysłowy samochód ratowniczo-gaśniczy wodno-pianowo-proszkowy z masztem gaśniczym ULF 12000/1000 HRET. Pod jego zabudowę posłużyło podwozie MAN TGS 41.480 8×4 BB. Został wyprodukowany przez austriackiego Rosenbauera. Kolejny pojazd o podobnych parametrach został opracowany i wyprodukowany przez WISS z Bielska Białej i Fabrykę Maszyn „Bumar-Koszalin” S.A. Znajduje się na wyposażeniu Zakładowej Służby Ratowniczej PCC Rokita w Brzegu i został zabudowany na podwoziu Scania P450CB8x4HSZ.

    Czteroosiowa Scania

    Pod zabudowę najnowszego i wyjątkowego, ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego z przemysłowym masztem gaśniczym, posłużyło 4-osiowe podwozie Scania P 450 B8x4NZ. Jego jednostką napędową jest sześciocylindrowy, rzędowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem DC13 164 450 z układem wtryskowym paliwa Common Rail. Ma pojemność 13 litrów i maksymalną moc 450 LM (331 kW), która osiągana jest przy obrotach 1800 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 2350 Nm w przedziale od 900 do 1340 obr./min. Silnik spełnia normę Euro 6 przez zastosowanie układu SCR, wykorzystującego płyn AdBlue. Napęd na dwie tylne osie napędowe przekazywany jest poprzez dwunastobiegową (12+2), zautomatyzowaną skrzynię przekładniową GRS 905 z trybem zmiany biegów Opticruise.

    Zabudowa pożarnicza składa się z czterech modułów: ze zbiornikiem na środek pianotwórczy, przemysłowego masztu gaśniczego, ze zbiornikiem na wodę oraz modułu pompowo-sprzętowego. Dostęp do skrytek jest łatwy, a ich objętość pozwala na przewożenie niezbędnego sprzętu.

    Zawieszenie każdej z dwóch przednich skrętnych osi jest mechaniczne. Składa się ze stalowych resorów parabolicznych, amortyzatorów do ciężkich zadań transportowych i drążka skrętnego o podwyższonej sztywności. Nośność każdej z osi przednich to 9000 kg. Również tylne osie mają wzmocnione zawieszenie mechaniczne. Składa się ono z parabolicznych resorów stalowych, amortyzatorów tylnego wózka i drążka skrętnego. Łączna nośność osi tylnych wynosi 26.000 kg (13.000+13.000). Dopuszczalna masa całkowita pojazdu to 40.000 kg. Samochód wyposażony jest w dwuobwodowy, pneumatyczny układ hamulcowy z hamulcami tarczowymi przy wszystkich kołach, wyposażony w system ABS oraz system zapobiegający staczaniu pojazdu Hill hold.

    Przenośny, radiowy panel sterowania masztem przewożony jest w specjalnym uchwycie przed fotelem dowódcy.

    Po lewej stronie podwozia zamontowano stalowy zbiornik paliwa o pojemności 400 l. Zbiornik na AdBlue o pojemności 47 l umieszczono po prawej stronie. W celu utrzymania właściwego poziomu naładowania akumulatorów, pojazd wyposażono w układ prostowniczy LEAB typ Champ II 2412 o natężeniu 12 A. Zasilanie z zewnętrznego źródła o napięciu 230 V podczas postoju w garażu, jest możliwe poprzez zintegrowane złącze Rettbox-air, które pozwala także na podłączenie sprężonego powietrza w celu utrzymania ciśnienia powietrza w układzie hamulcowym podwozia.

    Do przewozu dwuosobowej załogi służy jednomodułowa, dwudrzwiowa, odchylana kabina dzienna typu CP17L. Wejście do kabiny możliwe jest po trzech stopniach zaopatrzonych w oświetlenie. Kabina wyposażona jest w ergonomiczne fotele z bezwładnościowymi pasami bezpieczeństwa. Fotel kierowcy ma dodatkowo regulację wysokości, odległości i pochylenia oparcia oraz regulację tłumienia drgań. W kabinie pomiędzy fotelami umieszczono joystick do sterowania głównym działkiem wodno-pianowym, monitor zamontowanej z tyłu kamery cofania, jak i przewożony jest tam radiowy panel sterowania. W kabinie jest fabryczny system klimatyzacji i niezależne ogrzewanie postojowe Webasto Air Top 2000S.

    1 2 3 4
    Tagi : Ciężarówki, pojazdy strażackie, scania
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone