PRAWO: Transport niebezpiecznych kulek zawrócony do nadawcy
Niezabezpieczony ładunek 22 ton kulek polimerycznych ekspandujących, bez wymaganego dokumentu przewozowego i nieprawidłowych oznakowań big bagów został wycofany z ruchu drogowego.

Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie skontrolowali na krajowej „dwójce” w Worońcu zespół pojazdów, którym z Małaszewicz do Łańcuta przewożono 22 tony kulek polimerycznych ekspandujących (UN 2211).
Jest to towar niebezpieczny i jego transport powinien być wykonywany w reżimie przepisów ADR. Warunki takiego przewozu nie zostały jednak spełnione. Kierowca nie posiadał wymaganego dokumentu przewozowego, a dalsze nieprawidłowości wykazała kontrola ładowni.
Okazało się również, że ładunek nie był zabezpieczony przed ewentualnym przemieszczeniem się, a big bagi nie były prawidłowo oznakowane. Stwierdzone nieprawidłowości nie mogły zostać usunięte w miejscu kontroli. Pojazd zawrócono więc do nadawcy, gdzie został rozładowany.
Wobec przewoźnika inspektorzy lubelskiej ITD wszczęli postępowanie administracyjne zagrożone karą pieniężną w wysokości 2,6 tys. zł. Odpowiedzialność za niewłaściwie zorganizowany transport mogą ponieść także nadawca i załadowca.
(opr. CYPH)
Foto: ITD
- Mercedes-Benz Vans: Elektryczna flota przyszłością firm nie tylko kurierskich…Dekarbonizacja floty, zeroemisyjność, zielona transformacja – to tylko kilka określeń, które już wkrótce zdominują branżę motoryzacyjną. Wraz ze zmianami w europejskim prawie, takimi jak Zielony Ład czy pakiet „Fit for 55”, rynek samochodów osobowych i […]
- SCHEUERLE: U-boot U17 przewieziony bezpiecznie do muzeum techniki na modułach Scheuerle InterCombiTo może być najdłuższa kombinacja naczep ze sztywną platformą, jaką kiedykolwiek widziano na drogach publicznych w Niemczech: zespół specjalistów Spedition Kübler przewoził zabytkowy okręt podwodny o długości 50 metrów i wadze prawie 500 ton na […]
- SCHMITZ CARGOBULL: Inżynieria wymagań firmy zyskuje uznanie IREBWydział Inżynierii Systemów E/E firmy Schmitz Cargobull otrzymał srebrny status od Międzynarodowej Rady Inżynierii Wymagań. Inżynieria wymagań firmy Schmitz Cargobull została wyróżniona srebrnym statusem przez Międzynarodową Radę Inżynierii Wymagań (IREB). Status ten potwierdza profesjonalną komunikację, […]
- GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym mostem drogowym, który został otwarty w 2021 r. W rezultacie lokomotywy i tabor muszą być transportowane na moście autostrady […]