Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » PRAWO: Nadgabaryt z Rosji – ważne zezwolenia, ale na inny pojazd

    PRAWO: Nadgabaryt z Rosji – ważne zezwolenia, ale na inny pojazd

    15 kwietnia, 2022
    Aktualności, Prawo

    Ciągnik siodłowy z naczepą, przewożący butelki z Rosji do Polski, przekroczył niemal o 3 metry dopuszczalną długość. Wprawdzie kierowca okazał zezwolenie na przejazd ponadgabarytowego zestawu, ale nie miał prawa z niego skorzystać.

    Ciężarówki i Logistyka - PRAWO, Nadgabaryt z Rosji – ważne zezwolenia, ale na inny pojazd

    Na terenie powiatu radzyńskiego funkcjonariusze z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie skontrolowali zespół pojazdów rosyjskiego przedsiębiorcy. Ciężarówką przewożono z Rosji do Polski szklane butelki. Inspektorzy ITD mieli podejrzenia co do nadmiernej długości zestawu. Potwierdził je pomiar dokonany w miejscu zatrzymania. Ciągnik siodłowy z naczepą okazał się długi na 19,2 m. Obowiązująca w Polsce i większości państw Europy norma 16,5 m została więc przekroczona aż o 2,7 m. 

    Co prawda, w trakcie kontroli kierowca okazał inspektorom lubelskiej ITD zezwolenie uprawniające do poruszenia się po drogach pojazdem o długości do 23 m, ale w tym przypadku nie miało to znaczenia. Jednym z warunków skorzystania z takiego zezwolenia jest przewóz ładunku niepodzielnego. Przewożony towar umieszczony był na paletach i stanowił ładunek podzielny, czyli mógł zostać podzielony na mniejsze ładunki, bez niewspółmiernie wysokich kosztów lub ryzyka powstania jego szkody.

    Pojazd ciężarowy został skierowany na parking strzeżony do czasu rozładunku przewożonego towaru. Przewoźnik zostanie ukarany karą finansową w wysokości 5 tys. zł.

    (opr. CYPH)
    Foto: ITD

    • Mercedes-Benz Vans: Elektryczna flota przyszłością firm nie tylko kurierskich
      Mercedes-Benz Vans: Elektryczna flota przyszłością firm nie tylko kurierskich…
      Dekarbonizacja floty, zeroemisyjność, zielona transformacja – to tylko kilka określeń, które już wkrótce zdominują branżę motoryzacyjną. Wraz ze zmianami w europejskim prawie, takimi jak Zielony Ład czy pakiet „Fit for 55”, rynek samochodów osobowych i […]
    • SCHEUERLE: U-boot U17 przewieziony bezpiecznie do muzeum techniki na modułach Scheuerle InterCombi
      SCHEUERLE: U-boot U17 przewieziony bezpiecznie do muzeum techniki na modułach Scheuerle InterCombi
      To może być najdłuższa kombinacja naczep ze sztywną platformą, jaką kiedykolwiek widziano na drogach publicznych w Niemczech: zespół specjalistów Spedition Kübler przewoził zabytkowy okręt podwodny o długości 50 metrów i wadze prawie 500 ton na […]
    • SCHMITZ CARGOBULL: Inżynieria wymagań firmy zyskuje uznanie IREB
      SCHMITZ CARGOBULL: Inżynieria wymagań firmy zyskuje uznanie IREB
      Wydział Inżynierii Systemów E/E firmy Schmitz Cargobull otrzymał srebrny status od Międzynarodowej Rady Inżynierii Wymagań. Inżynieria wymagań firmy Schmitz Cargobull została wyróżniona srebrnym statusem przez Międzynarodową Radę Inżynierii Wymagań (IREB). Status ten potwierdza profesjonalną komunikację, […]
    • GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów
      GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…
      W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym mostem drogowym, który został otwarty w 2021 r. W rezultacie lokomotywy i tabor muszą być transportowane na moście autostrady […]
    Tagi : prawo
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecien 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone