Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Analizy
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Bezpieczeństwo
    • Drogi
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Opony
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Finanse
    • Logistyka
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Naczepy
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Targi
      • Technika
      • Wydarzenia
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Artykuły
    • Autobusy
    • Bezpieczeństwo
    • Eksploatacja
      • Opony
    • Elektromobilność
    • Finanse
    • Jazda próbna
    • Logistyka
    • Naczepy
    • Oleje i paliwa
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Wydarzenia
      • Technika
      • Targi
    • Serwis
    • Wywiad
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Archiwum
  • Prenumerata
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » PRAWO: Litwin kupił ciężarówkę i zapomniał o tachografie

    PRAWO: Litwin kupił ciężarówkę i zapomniał o tachografie

    27 stycznia, 2021
    Aktualności, Prawo

    Litewski przedsiębiorca, który jechał zakupioną ciężarówką w Niemczech, nie wprowadzał ręcznie danych na swoją kartę kierowcy, a tachograf miał nieważne badanie okresowe.

    PRAWO: Litwin kupił ciężarówkę i zapomniał o tachografie, Ciężarówki

    Ciężarówkę zakupioną przez litewską firmę w Niemczech zatrzymał patrol ITD na ekspresowej „ósemce” koło Jeżewa (powiat białostocki). Za kierownicą pojazdu siedział szef firmy transportowej.

    Kontrola czasu pracy wykazała szereg naruszeń. Kierowca i zarazem przewoźnik skrócił odpoczynek dzienny o 7 godzin i 34 minuty. Ponadto nie spełnił wymogu dzielonego dziennego okresu odpoczynku poprzez skrócenie drugiej części odpoczynku o 2 godz. i 6 min. Przekroczył też maksymalny czas prowadzenia bez wymaganej przerwy o 5 minut.

    Na tym jednak nie skończyła się lista ujawnionych nieprawidłowości. Kierowca nie wprowadzał ręcznie danych na swoją kartę. Z kolei tachograf zamontowany w samochodzie miał nieważne badanie okresowe.

    Wobec przewoźnika wszczęto postępowanie administracyjne. Przedsiębiorca wpłacił 5 tys. 800 zł kaucji na poczet przyszłej kary.

    (opr.CYPH)
    Fot. GITD

    Tagi : Ciężarówki, prawo
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Prenumerata
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,58
    ON
    8,53
    LPG
    3,83
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,71
    USD/PLN
    4,29
    CHF/PLN
    4,58
    GPB/PLN
    5,60
    NOK/PLN
    0,49
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone