Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » PRAWO: Kumulacja nieprawidłowości niczym totolotku

    PRAWO: Kumulacja nieprawidłowości niczym totolotku

    25 października, 2020
    Aktualności, Oleje i paliwa, Prawo

    Niesprawną ciężarówkę, przewożącą niezabezpieczone opony, wycofano z ruchu po kontroli, która ujawniła poważne usterki, brak ważnych badań technicznych oraz wymaganego zezwolenia lub licencji.

    PRAWO: Kumulacja nieprawidłowości niczym totolotku, Truckslog.pl

    Na odcinku ekspresowej „ósemki” koło Wyszkowa patrol z oddziału warszawskiego ITD zatrzymał do rutynowej kontroli zestaw należący do polskiego przewoźnika. Ciężarówką przewożono opony, które nie były zabezpieczone przed zmianą położenia podczas jazdy.

    Kontrola dokumentów ujawniła, że zarówno ciągnik siodłowy, jak i naczepa nie posiadają ważnych badań technicznych. Badanie ciągnika było ważne do 2015 roku, a naczepy do 2017 roku. Również tachograf zainstalowany w ciężarówce nie został sprawdzony lub poddany przeglądowi w terminie – ostatnie badanie okresowe urządzenia rejestrującego aktywności kierowcy wykonano w 2015 roku.

    Stan techniczny zestawu też pozostawiał bardzo wiele do życzenia. W ciągniku siodłowym ujawniono luz na końcówkach drążka kierowniczego, nieszczelność układu wydechowego, niesprawne kierunkowskazy przednie oraz niepewne mocowanie reflektorów świateł mijania, lamp przeciwmgielnych przednich i prawego lusterka. Oprócz tego w kabinie pojazdu nie było siedzenia pasażera – podróżował on na tzw. leżance z tyłu szoferki. Z kolei naczepa miała uszkodzony klosz lamp świateł stopu, pozycyjnych i kierunkowskazów. Opony na drugiej osi naczepy miały różną rzeźbę bieżnika.

    Katalog stwierdzonych nieprawidłowości był większy, gdyż kierujący nie miał orzeczenia lekarskiego o braku przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy. Nie posiadał również obowiązkowej kwalifikacji wstępnej lub szkolenia okresowego, a opony przewoził bez zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencji. Na dodatek przez ostatnie trzy dni niewłaściwie operował przełącznikiem tachografu, który umożliwia zmianę rodzaju aktywności kierowcy.

    Kontrola ITD zakończyła się zatrzymaniem dowodów rejestracyjnych ciągnika siodłowego, naczepy i wydaniem zakazu ich dalszej jazdy. Kierowcę ukarano mandatami na łączną kwotę 1 tyś. 50 zł. Wobec przewoźnika drogowego toczy się postępowanie administracyjne, zagrożone karą 12 tys. zł. Konsekwencje finansowe grożą też osobie zarządzającej transportem w przedsiębiorstwie. Wobec niej wszczęto postepowanie administracyjne w sprawie nałożenia 1 tys. 500 zł kary.

    (opr.CYPH)
    Fot. ITD

    Tagi : Ciężarówki, ITD, prawo
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Marzec 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone