Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » PRAWO: Kierowca z Rumunii zamiast wymienić koło, podwiesił je na pasach transportowych. Wiózł 20 ton ładunku

    PRAWO: Kierowca z Rumunii zamiast wymienić koło, podwiesił je na pasach transportowych. Wiózł 20 ton ładunku

    30 kwietnia, 2021
    Aktualności, Prawo

    Całe obciążenie zawieszenia i układu hamulcowego ciężarówki rumuńskiego przewoźnika, przewożącej 20 ton ładunku, spoczywało tylko na pięciu kołach. Kierowca zamiast wymienić uszkodzone koło, postanowił podwiesić pasami oś i kontynuować jazdę.

    PRAWO: Kierowca z Rumunii zamiast wymienić koło, podwiesił je na pasach transportowych. Wiózł 20 ton ładunku, Truckslog.pl

    W Tchórzewie na krajowej „dziewiętnastce” inspektorzy ITD zatrzymali do kontroli zestaw należący do przewoźnika z Rumunii. Był nim wykonywany transport 20 ton ładunku z Turcji do Rosji.

    Jak się okazało, jedno z kół naczepy było uszkodzone. Kierowca, zamiast wymienić koło, wpadł na pomysł, aby uszkodzone koło podwiesić na pasach transportowych. Był to jednak zły pomysł, ponieważ w takim przypadku całe obciążenie zawieszenia i układu hamulcowego spoczywało tylko na pięciu kołach. Zaburzało to również stateczność pojazdu, który z racji swojej budowy ma dość wysoko położony środek ciężkości.

    Po kontroli kierowca naprawił stwierdzoną usterkę. Wobec przewoźnika będzie wszczęte postępowanie administracyjne. Za stwierdzoną nieprawidłowość grozi mu 2 tys. zł kary.

    (opr. CYPH)
    Fot. GITD

    Tagi : prawo
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – czerwiec 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone