Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » PRAWO: „Holownik” pędził z DAF-em przez Warszawę

    PRAWO: „Holownik” pędził z DAF-em przez Warszawę

    12 kwietnia, 2021
    Aktualności, Prawo

    Kierowca ciężarowego holownika, ciągnąc za sobą ciągnik siodłowy ulicami Warszawy, przekroczył dozwoloną prędkość o prawie 50 km/h. Na pojeździe znajdowały się niebieski światła uprzywilejowania, na które holownik nie posiadał stosownego zezwolenia.

    PRAWO: „Holownik” pędził z DAF-em przez Warszawę, Truckslog.pl
    ?

    Inspektorzy z Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym w Warszawie, patrolując w nieoznakowanym radiowozie odcinek DK7 w stolicy zauważyli na ul. Wybrzeże Gdyńskie holownik ciężarowy, który holował ciągnik samochodowy marki DAF.

    Już z daleka było widać, że ciężarówka porusza się z niedozwoloną w tym miejscu prędkością, albowiem holowanie w obszarze zabudowanym dozwolone jest z prędkością zaledwie 30 km/h.

    Inspektorzy dokonali pomiaru prędkości holownika. Kierujący prowadził ciężarówkę z prędkością 76 km/h to jest o 46 km/h za szybko. Za wykroczenie szofer ukarany został 300 zł mandatem karnym i 8 punktami.

    To nie był jednak koniec tej kontroli. Inspektorzy zauważyli, że oprócz błyskowych świateł ostrzegawczych barwy żółtej, pojazd posiada również sygnały barwy niebieskiej, stanowiące atrybut pojazdu uprzywilejowanego. Kierowca nie okazał decyzji zezwalającej na ich posiadanie, więc inspektorzy zatrzymali za pokwitowaniem dowód rejestracyjny pojazdu oraz nakazali demontaż “niebieskich kogutów”.

    (opr. CYPH)
    Fot. GITD

    Tagi : prawo
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Czerwiec 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    8,30
    Pb95
    7,90
    ON
    8,27
    LPG
    3,56
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,66
    USD/PLN
    4,44
    CHF/PLN
    4,46
    GPB/PLN
    5,37
    NOK/PLN
    0,48
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone