PRAWO: Ciężarówki „pędzą” do Rosji i Białorusi bez zezwoleń
Inspektorzy lubuskiej i wielkopolskiej ITD zatrzymali ciężarówki jadące z Francji i Niderlandów do Rosji. Kierowcy jechali bez dokumentu uprawniającego do wykonania międzynarodowego przewozu drogowego jechali przez Polskę.

Słubiccy inspektorzy lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego wraz z inspektorami z Delegatury Północno-Zachodniej Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego przeprowadzili kontrole w pobliżu drogowego przejścia granicznego w Świecku. Zatrzymali dwie ciężarówki. Białoruski zespół pojazdów przewoził towar z Francji do Rosji. W trakcie kontroli kierowca co prawda okazał jednorazowe zezwolenie uprawniające do wykonania międzynarodowego przewozu drogowego, ale widniejąca w nim data nie zgadzała się z dniem wjazdu do Polski. Inspektorzy lubuskiej ITD zezwolenie zatrzymali i uznali jako nieważne.
Drugą ciężarówką, należącą do Federacji Rosyjskiej, wieziony był do Rosji towar z Niderlandów. Kierowca jechał bez wypełnionego zezwolenia. Próbował uzupełnić je po zatrzymaniu do kontroli. Aby dokument mógł być uznany za ważny, blankiet zezwolenia należy wypełnić prawidłowo przed wjazdem na terytorium państwa i musi on zawierać wszystkie wymagane wpisy. Także w tym przypadku okazane zezwolenie zostało zatrzymane i unieważnione. W takich przypadkach kierowcy ciężarówek mogą kontynuować jazdę dopiero po okazaniu prawidłowego zezwolenia i wpłaceniu kaucji na poczet przyszłej kary. Konsekwencje poniosą przewoźnicy, wobec których wszczęto postępowania w sprawie nałożenia kary pieniężnej.
Natomiast z Rosji do Niemiec towar wieziono ciężarówką skontrolowaną tego samego dnia na autostradzie A2. Kierowca zespołu pojazdów zatrzymanego w Żdżarach przez konińskich inspektorów wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego również jechał z nieważnym zezwoleniem na międzynarodowy przewóz drogowy. Mężczyzna okazał inspektorom ITD dokument uprawniający do przewozu dwustronnego oraz tranzytowego przez terytorium Polski, ale brakowało w nim wpisów numerów rejestracyjnych ciągnika siodłowego i naczepy. Zespół pojazdów rosyjskiego przewoźnika został skierowany na parking strzeżony do czasu opłacenia kaucji i okazania nowego, prawidłowo wypełnionego, zezwolenia.
(opr. CYPH)
Źródło i foto: GITD
- Mercedes-Benz Vans: Elektryczna flota przyszłością firm nie tylko kurierskich…Dekarbonizacja floty, zeroemisyjność, zielona transformacja – to tylko kilka określeń, które już wkrótce zdominują branżę motoryzacyjną. Wraz ze zmianami w europejskim prawie, takimi jak Zielony Ład czy pakiet „Fit for 55”, rynek samochodów osobowych i […]
- SCHEUERLE: U-boot U17 przewieziony bezpiecznie do muzeum techniki na modułach Scheuerle InterCombiTo może być najdłuższa kombinacja naczep ze sztywną platformą, jaką kiedykolwiek widziano na drogach publicznych w Niemczech: zespół specjalistów Spedition Kübler przewoził zabytkowy okręt podwodny o długości 50 metrów i wadze prawie 500 ton na […]
- SCHMITZ CARGOBULL: Inżynieria wymagań firmy zyskuje uznanie IREBWydział Inżynierii Systemów E/E firmy Schmitz Cargobull otrzymał srebrny status od Międzynarodowej Rady Inżynierii Wymagań. Inżynieria wymagań firmy Schmitz Cargobull została wyróżniona srebrnym statusem przez Międzynarodową Radę Inżynierii Wymagań (IREB). Status ten potwierdza profesjonalną komunikację, […]
- GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym mostem drogowym, który został otwarty w 2021 r. W rezultacie lokomotywy i tabor muszą być transportowane na moście autostrady […]