Okres przejściowy na wymianę tachografów – czy przewoźnicy mogą odetchnąć z ulgą?
Komisja Europejska niespodziewanie wprowadziła okres przejściowy dla przewoźników, którzy nie zdążyli wymienić tachografów na najnowsze modele […]
Szybko okazało się, że sytuacja jest o wiele bardziej skomplikowana. Podczas wyjmowania kart z tachografu wyszło na jaw, że kierowca, który powinien prowadzić, wyjął swoją kartę kilka godzin wcześniej, ponieważ skończył mu się dopuszczalny czas pracy. Autokarem kierował inny kierowca, który posługiwał się kartą jeszcze innego kierowcy! On również wyjął swoją kartę wcześniej z powodu przekroczenia czasu jazdy.
Inspektorzy ITD ustalili, że kierowca, którego karta znajdowała się w tachografie, podróżował autokarem jako pasażer. Analiza danych z tachografu i kart kierowców wykazała liczne naruszenia czasu pracy.
W związku z ujawnionymi nieprawidłowościami ITD zatrzymała trzy prawa jazdy kierowców oraz kartę kierowcy, która nie należała do osoby kierującej autokarem. Inspektorzy zakazali dalszej jazdy do czasu odebrania przez kierowców prawidłowego odpoczynku. Autokar został dopuszczony do dalszej jazdy po przyjeździe innego kierowcy.
Wobec przewoźnika wszczęto postępowanie administracyjne. ITD pobrała kaucję w wysokości 10200 zł na poczet przyszłej kary. Na kierowców nałożono jedenaście mandatów karnych na łączną kwotę 8950 zł.
(s), fot. Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Radomiu
Komisja Europejska niespodziewanie wprowadziła okres przejściowy dla przewoźników, którzy nie zdążyli wymienić tachografów na najnowsze modele […]
Stolica Wielkopolski po raz kolejny inwestuje w bezemisyjny transport publiczny. MPK Poznań i producent Solaris Bus […]
Amazon złożył największe w historii zamówienie na ponad 200 akumulatorowo-elektrycznych samochodów ciężarowych i wybrał flagowy pojazd […]