Szczęśniak. Norweski lew
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
To już druga nagroda tego MTD Skuratowicz – pierwszą przewoźnik otrzymał w 2017 r. również w kategorii „Transport powyżej 120 t” – za przewóz reaktora na Białorusi. Warto też dodać, że rok później, nagrodę ESTA Awards of Excellence 2018 otrzymała firma Ol-Trans za transport 26-metrowej choinki do Watykanu.
Konkurs ESTA Awards of Excellence organizowany od 1976 r, to najbardziej prestiżowy konkurs w branży transportu ciężkiego w całej Europie. Jest niejako uhonorowaniem trudu, jaki firmy włożyły w realizację transportu gigantycznych ładunków nienormatywnych i spektakularnych projektów dźwigowych.
Tegoroczna gala odbyła się 20 kwietnia br. w Noordwijk aan Zee w Holandii. Wyróżnienia przyznane zostały w 10 kategoriach: połączone techniki transportowe, zadanie transportowe do i powyżej 120 t, praca przy użyciu teleskopowego żurawia samojezdnego poniżej i powyżej 120 t, rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo w transporcie ponadnormatywnym, innowacja – z myślą o użytkowniku końcowym, praca przy użyciu żurawia z wysięgnikiem kratowym, innowacja – w odniesieniu do producentów sprzętu oraz praca przy użyciu samojezdnej platformy modułowej.
Polskim odpowiednikiem jest konkurs Giganci Transportu organizowany przez OSPTN.
– Jestem dumny, że firma MTD Skuratowicz zrzeszona w stowarzyszeniu OSPTN po raz kolejny wygrała ze światowymi potentatami, m.in. z Allelys i potwierdziła tylko, że potrafimy realizować transporty na najwyższym, europejskim poziomie. Druga firma nominowana w tym roku, Silvasti z oddziałem w Polsce, również jest członkiem naszego stowarzyszenia, co tylko daje nam dalszą motywację do pracy – mówi Łukasz Chwalczuk, prezes OSPTN. – Chciałbym też podziękować wszystkim zaangażowanym w ten projekt, a w szczególności Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i jej oddziałom oraz Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego za świetną organizację i dbałość o szczegóły w zakresie procedur i bezpieczeństwa, a politechnikom za wsparcie przy obliczeniach mostowych. Gratulacje dla DB Schenker, a w szczególności dla Tomasza Kwapisa za świetną organizację transportu, spółce Mostostal Warszawa za nieocenioną wiedzę i wsparcie, Patrycji Wróblewskiej i Julii Sowie za dogłębną analizę prawną oraz firmie Goldhofer za światowej klasy sprzęt do transportu ponadgabarytowego, a laureatowi MTD Skuratowicz raz jeszcze brawa za bezpiecznie i profesjonalnie wykonany przejazd.
MTD Skuratowicz to firma rodzinna. W realizację transportu elementów maszyny TBM zaangażowała się cała rodzina Skuratowiczów. Senior rodu i założyciel firmy Kazimierz, ojciec Roberta, jechał w konwoju i osobiście monitorował transport przez 2 miesiące. Dzieci właściciela, Paulina i Arkadiusz, pomagały przy organizacji transportu i jego zabezpieczeniu oraz na bieżąco rozwiązywały pojawiające się utrudnienia.
Transport elementów maszyny TBM, która wydrąży tunel na odcinku drogi S19 Rzeszów–Babica, realizowany był w dwóch konwojach. Największy element maszyny TBM – nazwany przez internautów Karpatką – wyruszył jako pierwszy z Opola 11 listopada 2022 r. – Ten transport, jego organizacja i realizacja, był dużym wyzwaniem. Oczywiście były obawy, żeby coś się nie zepsuło, nie zsunęło. Jednak każdy z pracowników obsługujących ten transport pilnował, by wszystko na każdym etapie trasy odbyło się według planu. Dowieźliśmy oba elementy, pierwszy – największy element TBM – czyli głowicę maszyny, dostarczyliśmy z końcem listopada, następnie na początku grudnia załadowaliśmy drugi, cięższy element, czyli napęd maszyny, i dostarczyliśmy do celu 22 grudnia, dwa dni przed Wigilią – skomentował Robert Skuratowicz, właściciel MTD Skuratowicz.
Masa zestawu z największym elementem TBM wynosiła 488 t, a masa zestawu z najcięższym elementem – 499 t. Do pokonania każdorazowo była trasa 760 km i m.in. 396 obiektów mostowych.
(s), fot. OSTPN, MTD Skuratowicz
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Od 1 października 2024 nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce zostaje René Achinger, pełniący tę […]
W obliczu globalnych wyzwań firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie produkcji bliżej rynków zbytu. Trend […]
Views: 81