Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Analizy
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Bezpieczeństwo
    • Drogi
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Opony
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Finanse
    • Logistyka
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Naczepy
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Targi
      • Technika
      • Wydarzenia
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Artykuły
    • Autobusy
    • Bezpieczeństwo
    • Eksploatacja
      • Opony
    • Elektromobilność
    • Finanse
    • Jazda próbna
    • Logistyka
    • Naczepy
    • Oleje i paliwa
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Wydarzenia
      • Technika
      • Targi
    • Serwis
    • Wywiad
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Archiwum
  • Prenumerata
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » PONAD NORMATYW: 890 tonowy transport na budowę fabryki polimerów

    PONAD NORMATYW: 890 tonowy transport na budowę fabryki polimerów

    24 lutego, 2021
    Aktualności, Galeria, Ponad normatyw

    W nocy, 96-metrowa kolumna – propan-propylen splitter, została bezpiecznie przetransportowana na plac budowy instalacji „Polimery Police”. Operacja logistyczna trwająca blisko 4 godziny, zakończyła się sukcesem.

    PONAD NORMATYW:  890 tonowy transport na budowę fabryki polimerów, Truckslog.pl

    Konstrukcja stalowa splittera przypłynęła  do portu rozładunkowego w Policach z Chin już w ubiegłą w niedzielę, 14 lutego br., na jednostce „Jumbo Jubilee”. Na tej jednostce oprócz najwyższego aparatu, o którym mowa była wcześniej znajdowały się również inne nieustępujące rozmiarom aparaty, tj. Depropanizer o wys. 55 metrów i DeEtanizer o wys. 51 metrów.

    – Przygotowanie do rozpoczęcia transportów wielkogabarytowych trwały wiele miesięcy i wymagały współpracy m.in. służb Grupy Azoty Polyolefins S.A. oraz Generalnego Wykonawcy. Od 17 stycznia na plac budowy dotarło już 11 urządzeń. W najbliższych tygodniach spodziewamy się kolejnych dostaw – mówi Andrzej Niewiński, prezes Zarządu Grupy Azoty Polyolefins S.A.

    W trakcie przygotowań do rozpoczęcia całej operacji konieczne było wyznaczenie bezpiecznej trasy transportu i odpowiednie przygotowanie dróg dojazdowych, budowa tymczasowej przeprawy (mostu).

    Główna część operacji transportu splittera rozpoczęła się 20 lutego od dostawy urządzenia do Portu Barkowego w Policach. 890 tonowe urządzenie zostało zainstalowane na platformach samojezdnych SMPT i przetransportowane wzdłuż oczyszczalni ścieków. Transport drogami publicznymi realizowany był w godzinach nocnych, aby ograniczyć ewentualne utrudnienia.

    Propan-propylen splitter to najwyższe urządzenie kompleksu „Polimery Police” i jeden z najważniejszych aparatów instalacji PDH. Splitter to kolumna służąca do rozdzielenia propylenu i nieprzereagowanego propanu, dzięki której możliwe będzie uzyskanie produktu o czystości wynoszącej min. 99,6% propylenu. Takie parametry umożliwią późniejszą produkcję polipropylenu o najwyższej jakości. Ponieważ temperatury wrzenia propylenu i propanu są zbliżone, wymagana będzie zabudowa dużej ilości półek rektyfikacyjnych w kolumnie, tak aby, jak najefektywniej rozdzielić te substancje.

    Założenia projektowe zakładają, że instalacja odwodornienia propanu (PDH) będzie mieć moc produkcyjną propylenu na poziomie 50 t/h.

    – Głównym produktem ubocznym procesu odwodornienia propanu będzie wodór, który może być zagospodarowany wewnątrz kompleksu Polimery Police lub jako surowiec, po skierowaniu do instalacji produkcji amoniaku w Grupie Azoty Police. To dla nas szczególnie istotne, ponieważ rozwój technologii wodorowych jest jednym z kluczowych elementów umożliwiających przeprowadzenie procesu transformacji energetycznej w kierunku nisko- i zeroemisyjnym. Grupa Azoty jako największy producent wodoru w Polsce będzie odgrywać w tym procesie istotną rolę – mówi Tomasz Hinc, prezes Zarządu Grupy Azoty S.A.

    Spodziewana wydajność instalacji PDH po uzyskaniu pełnych mocy produkcyjnych to 429 tys. ton. propylenu rocznie.

    (CYPH)
    Fot. Grupa Azoty S.A.

    Tagi : Ciężarówki, logistyka, transport ponadnormatywny
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Prenumerata
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,58
    ON
    8,53
    LPG
    3,83
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,71
    USD/PLN
    4,29
    CHF/PLN
    4,58
    GPB/PLN
    5,60
    NOK/PLN
    0,49
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone