Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!
Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]
Jak już wszyscy doskonale wiedzą (chyba tylko poza załadowcami), że dwa duże szamba załadowane na ciężarówkę (podwozie) to zdecydowanie za duże obciążenie. Podejrzenia inspektorów i tym razem się potwierdziły – przewożony ładunek przekraczał wartość dopuszczalną o blisko 4 tony!
Najistotniejsze naruszenia dotyczyły jednak wielokrotnego złamania przez obsługującą pojazd załogę dwuosobową norm dotyczących czasu jazdy, wymaganych przerw i odpoczynków. Najpoważniejsze z nich to: jazda bez prawidłowej przerwy w wymiarze 6 godzin i 46 minut; skrócenie odpoczynku dziennego o 7 godzin i 9 minut i przekroczenie dopuszczalnego czasu jazdy dziennej o 3 godziny i 22 minuty.
W toku kontroli ujawniono liczne naruszenia „wycenione” na kwotę niemal 34 tys. zł. Na dwóch kierowców nałożono 33 mandaty karne na łączną kwotę przekraczającą 10 tys. zł. Tymczasem wobec przedsiębiorcy wszczęto dwa postępowania w sprawie nałożenia kar w wysokości 17 tys. zł. Z uwagi na zastrzeżenia inspektorów co do stanu technicznego pojazdu zatrzymano jego dowód rejestracyjny i polecono udanie się do serwisu.
Z uwagi na bliskość miejsca dostawy i konieczność doprowadzenia ciężarówki z ładunkiem do parametrów normatywnych, kierowcy rozładowali na miejscu kontroli jeden zbiornik betonowy, po który wrócili po dostarczeniu drugiego.
(s), fot. WITD w Białymstoku
Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]
Chociaż dopuszczalna masa całkowita zestawu naczepowego w Belgii może wynosić 44.000 kilogramów, panuje tam tendencja poszukiwania […]
Protest polskich przewoźników na przejściach granicznych z Ukrainą trwa od 6 listopada. To nie tylko katastrofa, […]