Okres przejściowy na wymianę tachografów – czy przewoźnicy mogą odetchnąć z ulgą?
Komisja Europejska niespodziewanie wprowadziła okres przejściowy dla przewoźników, którzy nie zdążyli wymienić tachografów na najnowsze modele […]
Polska Izba Spedycji i Logistyki (PISiL) to organizacja, która niestety musi przede wszystkim walczyć z niczym nie popartą krytyką, czy wręcz odpowiadać na bezpodstawne insynuacje w sprawie zestawów EMS 25,25 m.
Tymczasem zasadniczy zakres prac dotyczyć powinien skoncentrowania się na tym, co należy zrobić, by realnie wprowadzić u nas kombinacje EMS – zestawy ciężarowe o długości 25,25 m. W szczególności w ramach tego modułu prorozwojowego skupiono się na:
Działania te przyniosły już pierwsze namacalne rezultaty. Najpierw sprawa stanowiła m.in. przedmiot obrad sejmowej Komisji Infrastruktury. 12 grudnia 2024 roku w piśmie skierowanym do PISiL Departament Transportu Drogowego MI poinformował zaś, że rozpoczęto w nim prace nad koncepcją programu pilotażowego mającego na celu dopuszczenie do ruchu pojazdów EMS w Polsce. Na tym etapie kluczowe dla PISiL pozostaje:
Kluczową w tym rolę odgrywają wiedza i edukacja.
Dlatego Zarząd PISiL pozostaje otwarty na współpracę z każdym, kto chce wspomóc wdrażanie w Polsce zestawów klasy EMS 25,25 m, w tym poprzez podjęcie skojarzonych działań wspierających. Ważne pozostaje szczególnie, by środowisko współpracowało, a nie partykularyzmy osobiste i zawodowe stanęły na drodze w płynnym, skutecznym i efektywnym wdrożeniu tego rozwiązania.
PISiL, fot. Archiwum PISiL
Komisja Europejska niespodziewanie wprowadziła okres przejściowy dla przewoźników, którzy nie zdążyli wymienić tachografów na najnowsze modele […]
Stolica Wielkopolski po raz kolejny inwestuje w bezemisyjny transport publiczny. MPK Poznań i producent Solaris Bus […]
Amazon złożył największe w historii zamówienie na ponad 200 akumulatorowo-elektrycznych samochodów ciężarowych i wybrał flagowy pojazd […]