Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!
Samochód ciężarowy miał pękniętą przednią szybę, a naczepa nie miała ważnego okresowego badania technicznego. Litewski zestaw […]

Polska Izba Spedycji i Logistyki (PISiL) to organizacja, która niestety musi przede wszystkim walczyć z niczym nie popartą krytyką, czy wręcz odpowiadać na bezpodstawne insynuacje w sprawie zestawów EMS 25,25 m.
Tymczasem zasadniczy zakres prac dotyczyć powinien skoncentrowania się na tym, co należy zrobić, by realnie wprowadzić u nas kombinacje EMS – zestawy ciężarowe o długości 25,25 m. W szczególności w ramach tego modułu prorozwojowego skupiono się na:

Działania te przyniosły już pierwsze namacalne rezultaty. Najpierw sprawa stanowiła m.in. przedmiot obrad sejmowej Komisji Infrastruktury. 12 grudnia 2024 roku w piśmie skierowanym do PISiL Departament Transportu Drogowego MI poinformował zaś, że rozpoczęto w nim prace nad koncepcją programu pilotażowego mającego na celu dopuszczenie do ruchu pojazdów EMS w Polsce. Na tym etapie kluczowe dla PISiL pozostaje:

Kluczową w tym rolę odgrywają wiedza i edukacja.
Dlatego Zarząd PISiL pozostaje otwarty na współpracę z każdym, kto chce wspomóc wdrażanie w Polsce zestawów klasy EMS 25,25 m, w tym poprzez podjęcie skojarzonych działań wspierających. Ważne pozostaje szczególnie, by środowisko współpracowało, a nie partykularyzmy osobiste i zawodowe stanęły na drodze w płynnym, skutecznym i efektywnym wdrożeniu tego rozwiązania.
PISiL, fot. Archiwum PISiL
Samochód ciężarowy miał pękniętą przednią szybę, a naczepa nie miała ważnego okresowego badania technicznego. Litewski zestaw […]
Przypominamy, że zakaz ruchu samochodów ciężarowych będzie obowiązywał w dniu 11 listopada 2025 roku. Drugi listopadowy […]
Firma OnTurtle wzmacnia swoją obecność na osi Europa Środkowa–Bałkany i utrwala pozycję globalnego partnera profesjonalnych przewoźników. […]











