Peugeot Polska Partnerem 25. Wielkiej Gali Integracji (galeria zdjęć)
Firma Peugeot Polska już po raz dziewiąty była Partnerem Wielkiej Gali Integracji i zaprezentowała nową ofertę samochodów skierowaną do osób z niepełnosprawnością.
Wielka Gala Integracji, której kolejna edycja odbyła się w poprzedni piątek w Nowym Teatrze w Warszawie, to największe tego typu wydarzenie w Polsce, organizowane z okazji Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych. Jej głównym celem jest spotkanie osób z niepełnosprawnością z całej Polski z osobami publicznymi, środowiskiem polityków, organizacji pozarządowych, mediów czy firm angażujących się w działania na rzecz osób z niepełnosprawnością.
Ze względu na sytuację sanitarną jubileuszowa gala odbyła się online, bez udziału publiczności. Dzięki transmisji na portalu Niepelnosprawni.pl oraz na kanale YouTube, galę obejrzało ponad 3600 osób. Jak co roku wydarzenie było okazją do podsumowań i wspomnień, ale również do zaprezentowania planów na przyszłość organizacji założonej przez Piotra Pawłowskiego. Tradycyjnie nie zabrakło też muzycznych gwiazd i prezentacji twórczości artystów z niepełnosprawnością.
Podczas Gali instytucje, które od lat wspierają Integrację w jej działaniach, tradycyjnie uhonorowano Medalami Przyjaciel Integracji. Nagroda powstała w celu promowania cennych inicjatyw i działań na rzecz środowiska osób z niepełnosprawnością w Polsce. Wśród laureatów znajduje się firma Peugeot Polska – w 2013 roku otrzymała to zaszczytne wyróżnienie za program Peugeot bez Barier, którego założeniem jest poprawa mobilności osób z niepełnosprawnością.
W ramach tego, prowadzonego od 2011 roku, programu marka Peugeot proponuje preferencyjne warunki na wybrane samochody przystosowane do potrzeb zarówno kierowców, jak i pasażerów z niepełnosprawnością. Oferuje też wsparcie w dostosowaniu samochodu do indywidualnych potrzeb, doradztwo i formalną pomoc w uzyskaniu dofinansowania na jego zakup.
W naturalny sposób firma Peugeot nawiązała współpracę z Integracją i w 2012 roku została po raz pierwszy partnerem Wielkiej Gali. Od tej pory jest nim co roku. Założyciel Integracji – Piotr Pawłowski – od początku współpracy wpierał ideę programu Peugeot bez Barier, był doradcą przy jego tworzeniu i inspirował do działania. Nieocenione było również jego wsparcie przy realizowanym przez Peugeot i Stowarzyszenie Pomocy Niepełnosprawnym Kierowcom (SPiNKa) bezprecedensowym projekcie adaptacji samochodu Peugeot Partner na potrzeby kierowcy z czterokończynowym porażeniem.
Pierwszym etapem projektu było ufundowanie przez Peugeot Polska samochodu bazowego – Peugeot Partnera. Kolejnym – sfinansowanie skomplikowanej adaptacji, której koszt znacznie przekracza 200 tys. złotych. Adaptacja pojazdu została sfinansowana przede wszystkim z funduszu prewencyjnego PZU, ale także środków Fundacji PKO Banku Polskiego, zbiórki charytatywnej fundacji K40, darowizn firm i osób prywatnych. Autorem adaptacji jest Zbigniew Zawada z firmy ASDON.
Na tegorocznej Wielkiej Gali Integracji firma Peugeot Polska zaprezentowała kolejne propozycje samochodów z adaptacją dla osób z niepełnosprawnością. Jednym z nich jest Peugeot Rifter przystosowany do bezpiecznego i wygodnego przewozu osób z ograniczeniami ruchowymi i poruszających się na wózkach.
Rozwiązanie zastosowane przy adaptacji pozwala łatwo zająć miejsce w samochodzie zarówno osobom na wózkach, jak i wszystkim osobom z ograniczoną sprawnością, dzięki specjalnemu fotelowi Turny Evo, który obraca się, wysuwa poza samochód oraz dopasowuje swoją wysokość do wymaganej przez pasażera – całość odbywa się bez użycia siły. Wystarczy zaprogramować odpowiednią ścieżkę a potem przycisnąć jeden guzik na pilocie. Połączenie fotela Turny Evo z podstawą wózka Carony całkowicie eliminuje podnoszenie osoby z niepełnosprawnością przez opiekuna podczas przesiadania się osoby z niepełnosprawnością z wózka na fotel samochodowy, a podróż na wózku jest łatwa dzięki obniżonej podłodze i specjalnemu wyposażeniu, na które składają się:
- 2 przednie pasy mocowania wózka napinane elektrycznie,
- 2 tylne pasy mocowania wózka napinane mechanicznie,
- dwu lub trzypunktowy pas bezpieczeństwa dla osoby na wózku,
- rampa typu EasyFlex z antypoślizgową powierzchnią i funkcją wyrównywania podłogi,
- opcjonalnie dla zwiększenia bezpieczeństwa osoby na wózku – podparcie głowy i pleców.
Producentem adaptacji jest firma AMF Bruns, a w Polsce wykonała ją firma WALDI.
Kolejnymi samochodami są Peugeot Expert lub Traveller, dostępne w wersji krótkiej i długiej podłogi, które umożliwiają bezpieczny i wygodny przewóz osób z niepełnosprawnością na wózkach inwalidzkich. Są przystosowane do przewozu od 5 do 8 osób łącznie z wózkiem lub do 9 osób bez wózka.
Główne zalety adaptacji to:
- podobnie jak w modelu Rifter, ułatwiająca podróż obniżona podłoga i rampa najazdowa o łagodnym kącie wzniesienia i wspomaganiu procesu składania i rozkładania,
- zaawansowane rozwiązania konstrukcyjne, dbałość o szczegóły wykończenia wnętrza oraz homologacja EU,
- system elektrycznego napinania przednich pasów wózka zwiększający komfort i łatwość obsługi,
- dodatkowe składane fotele montowane w tylnej części pojazdu zwiększające możliwości przewozowe i jednocześnie ułatwiające obsługę,
- podświetlona podłoga w tylnej części oraz tylne pasy z napinaczami unieruchamiające wózek.
Producentem adaptacji jest firma Tripod Mobility, a w Polsce wykonała ją firma EMICO.
(s)
Fot. Peugeot