PEUGEOT: Boxer prosto z Gliwic
Peugeot Boxer w wersji Furgon produkowany jest w gliwickim zakładzie Stellantis. Był pierwszym pojazdem, który zjechał z linii produkcyjnej po uruchomieniu tej fabryki dużych samochodów dostawczych w kwietniu ubiegłego roku.

Gliwicki zakład dużych pojazdów dostawczych Stellantis jest producentem samochodu Peugeot Boxer w wersji Furgon. Ten największy model w gamie pojazdów użytkowych marki spod znaku lwa, zjeżdża z taśmy produkcyjnej polskiej fabryki, w trzech wersjach długości i dwóch wysokości. Klienci mogą wybierać spośród wersji od L2H2, L3H3, L3H2, L4H3, L4H2, również dostępnej opcjonalnie ze wzmocnionym zawieszeniem. Nowoczesny, dostawczy Peugeot Boxer Furgon jest dostępny już od 1885 zł netto/miesięcznie w leasingu Simply Drive dla firm.
Gliwicka fabryka należy do polskiego klastra produkcyjnego Stellantis, wraz z fabrykami w Tychach i Bielsku-Białej i jest wieloprofilowym przedsiębiorstwem, łączącym produkcję z działalnością w obszarze inżynierii przemysłowej, IT oraz technologii sztucznej inteligencji i jazdy autonomicznej.
Połączone siły zespołów produkcyjnego, jakościowego i technologicznego pozwalają produkować niezawodne i znakomite jakościowo pojazdy. Fabryka jest zlokalizowana w Gliwicach, dynamicznym ośrodku naukowo-technologicznym, co przekłada się na współpracę ze środowiskiem naukowym Politechniki Śląskiej, a także Parku Naukowo-Technologicznego.

W listopadzie ubiegłego roku fabryka została wyróżniona przez władze Stellantis za „wzorcowe uruchomienie produkcji lekkich samochodów dostawczych i zapewnienie ich jakości na najwyższym poziomie, potwierdzone doskonałymi wynikami gwarancyjnymi, już od pierwszego dnia produkcji”. Gliwicki zakład specjalizuje się w produkcji Peugeota Boxera, w wersji Furgon, z możliwością konfiguracji pod kampery.
Fabryka dużych samochodów dostawczych w Gliwicach, wraz z dwiema fabrykami w Tychach i jedną w Bielsku-Białej, tworzy polski klaster fabryk produkcyjnych Stellantis. Przynależność ta pozwala korzystać z najlepszych, wypracowanych rozwiązań zarówno w zakresie produkcji pojazdów, jak i jednostek napędowych. Rozwinięte funkcje centralne, w tym Działy Zakupów, IT, Software Experience i Inżynierii w Gliwicach, Tychach i Bielsku zapewniają gliwickiej fabryce profesjonalne wsparcie.
Powstanie fabryki dało impuls do rozwoju sieci dostawców z regionu Europy Środkowej i Wschodniej, co pozwala wypracowywać rozwiązania optymalne, pod względem kosztowym i logistycznym. Bliskość dostawców umożliwia również rozwijać z nimi współpracę skoncentrowaną na najwyższej jakości częściach i elementach produkcyjnych. Zakładowe Laboratorium Jakościowe, dzięki doświadczeniu i profesjonalizmowi, zostało odpowiedzialne za proces potwierdzania jakości części od dostawców dla wszystkich fabryk Stellantis na całym świcie, w tym również tych produkujących samochody osobowe.
Gliwicki zakład bazuje na umiejętnościach, doświadczeniu i kulturze jakościowej wypracowanych przez prawie dwadzieścia pięć lat funkcjonowania w branży motoryzacyjnej, dzięki czemu możliwe było osiągnięcie tak znakomitych wyników jakościowych w produkcji dużych pojazdów dostawczych już od momentu uruchomienia produkcji. Gliwicki zespół tworzą doświadczeni eksperci, aktywnie współpracujący z kadrą inżynierską i naukową pobliskiej Politechniki Śląskiej oraz, w ramach realizacji różnego rodzaju inicjatyw, z gliwickim Technoparkiem.
Współpraca z Politechniką trwa już ponad dwadzieścia lat i zaowocowała wieloma wspólnymi projektami, z potencjałem rozwoju już w ramach nowego etapu biznesowej historii gliwickiej lokalizacji Stellantis – produkcji dużych samochodów dostawczych. Ośrodek produkcyjny w Gliwicach zyskał renomę producenta pojazdów sygnowanych najwyższym znakiem jakości już ponad dwie dekady temu – to nie zmieniło się po zmianie profilu produkcji na duże pojazdy dostawcze.
Produkowany w Gliwicach dostawczy Peugeot Boxer Furgon odpowiada na aktualne potrzeby transportowe klientów biznesowych, oferując dziesiątki konfiguracji, łatwe prowadzenie i wyróżniające się na rynku, bogate wyposażenie standardowe. Obejmuje ono m.in. tempomat, czujniki cofania czy alarm dźwiękowy ostrzegający otoczenie w trakcie manewru cofania, a więc opcje często płatne w innych markach. Dodatkowo klienci mogą wybierać z szerokiego wachlarza opcji i niezwykle atrakcyjnych cenowo pakietów, zawierających m.in. kamerę cofania, nowe radio z 7-calowym ekranem dotykowym z funkcją Apple Car Play/Android Auto czy inteligentny system kontroli trakcji Grip Control.
Peugeot Boxer z Gliwic jest dostępny z gamą nowych silników wysokoprężnych 2.2 BlueHDi o mocach 120, 140 i 165 KM, spełniających normę emisji spalin Euro 6.4, a od czwartego kwartału tego roku również w bezemisyjnej wersji elektrycznej BEV. Poza gliwickim zakładem Boxer Furgon jest produkowany również we włoskim zakładzie w Atessie.
(s), fot. Stellantis