Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Papież Franciszek odbiera elektrycznego „Papamobile” od Mercedes-Benz

    Papież Franciszek odbiera elektrycznego „Papamobile” od Mercedes-Benz

    5 grudnia, 2024
    Aktualności, Pick-up, Samochody dostawcze, VAN

    Mercedes-Benz dostarcza samochody do Watykanu od 94 lat, a od 45 lat papież korzysta ze słynnych „papamobile” na bazie modeli Mercedes-Benz Klasy G. Teraz, po raz pierwszy, „papamobile” marki Mercedes będzie w pełni elektryczny!

    Papież Franciszek odbiera elektrycznego „Papamobile” od Mercedes-Benz

    • Wykonany ręcznie egzemplarz na bazie nowej elektrycznej Klasy G spełnia wysokie wymagania
    • Pojazd, który zostanie przekazany na czas Jubileuszu w 2025 r. i przyczyni się do realizacji encykliki „Laudato Si”
    • Papież Franciszek zaprasza na prywatną audiencję prezesa Olę Källeniusa i zaangażowany zespół z Grazu, Sindelfingen i Rzymu
    • Długa tradycja jest kontynuowana: Mercedes-Benz dostarcza samochody do Watykanu od prawie 100 lat

    Mercedes-Benz dostarcza samochody do Watykanu od 94 lat, a od 45 lat Papież korzysta ze słynnych „papamobile” na bazie modeli Mercedes-Benz Klasy G. Teraz, po raz pierwszy, „papamobile” z gamy Mercedes-Benz będzie w pełni elektryczny. Prezes Mercedes-Benz Ola Källenius i zaangażowani w projekt członkowie zespołu osobiście przekazali papieżowi Franciszkowi w Watykanie ręcznie wykonany, unikatowy pojazd oparty na nowej elektrycznej Klasie G.

    Oznacza to, że papież będzie podróżował lokalnie bezemisyjnie nowym Mercedes-Benz na czas Jubileuszu w 2025 roku – wydarzenia, które odbywają się tylko raz na 25 lat i na których spodziewane są miliony pielgrzymów w Rzymie. Pojazd spełnia wysokie wymagania i został opracowany w ścisłej współpracy z Watykanem specjalnie na użytek papieża. Jego elektryczny układ napędowy, który został dostosowany do szczególnie niskich prędkości wymaganych podczas wystąpień publicznych, przyczynia się do realizacji encykliki „Laudato Si”. Papież Franciszek opisuje w nim potrzebę zrównoważonego rozwoju.

    Podczas przekazania, Ola Källenius podziękował papieżowi Franciszkowi i wszystkim zaangażowanym w projekt oraz podkreślił zrównoważoną strategię biznesową Mercedes-Benz: – Dzięki nowemu pojazdowi Franciszek I jest pierwszym papieżem, który podczas wystąpień publicznych będzie podróżował w pełni elektrycznym Mercedesem-Benz. Jest to szczególny zaszczyt dla naszej firmy i chciałbym podziękować Jego Świątobliwości za zaufanie, jakim mnie obdarzył. Poprzez ten ,,papamobile’’, wysyłamy również wyraźne wezwanie do elektromobilności i dekarbonizacji. Mercedes-Benz oznacza nie tylko wyjątkowość i indywidualność, ale także konsekwentne tworzenie warunków dla neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla floty nowych samochodów w 2039 roku.

    Papież Franciszek odbiera elektrycznego „Papamobile” od Mercedes-Benz

    Papież Franciszek odbiera elektrycznego „Papamobile” od Mercedes-Benz

    Papież Franciszek odbiera elektrycznego „Papamobile” od Mercedes-Benz

    Wyjątkowe doświadczenie

    Podczas spotkania przed Bazyliką św. Piotra wzięli udział: prezes Ola Källenius, Britta Seeger, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu oraz Marc Langenbrinck, dyrektor generalny Mercedes-Benz Italia. Ale Ojciec Święty spotkał się także z tymi, którzy opracowali i zbudowali jego nowy pojazd. Pracownicy z działu projektowania, badań i rozwoju, produkcji oraz sprzedaży i marketingu również zostali zaproszeni na to wydarzenie i mogli przekazać  swoje dzieło w imieniu wielu innych zaangażowanych osób.

    Po przekazaniu odbyła się prywatna audiencja u papieża. Zespół specjalistów z Grazu, Sindelfingen i Rzymu pracował razem przez około rok. Projekt był zarządzany przez zespół w Rzymie, podczas gdy elektryczny układ napędowy został dostosowany przez zespół w Grazu. Eksperci z Sindelfingen wyprodukowali nadwozie, wyposażenie wnętrza i wyposażenie na zamówienie przy użyciu tradycyjnego rzemiosła.

    Ręcznie robiony model

    Elektryczny układ napędowy nowego G580 z technologią EQ (zużycie energii w cyklu mieszanym: 30,4-27,7 kWh/100 km | Emisje CO₂ w cyklu mieszanym: 0 g/km | Klasa CO₂: A) został przystosowany tak, aby w pełni wykorzystać zalety czterech indywidualnych silników przy każdym z kół do specjalnego celu, jakim jest powolna podróż podczas wystąpień publicznych.

    Z tyłu kanapa została zastąpiona centralnie umieszczonym, pojedynczym siedzeniem o regulowanej wysokości. Ten odchylany fotel umożliwia elastyczne poruszanie się i zwracanie się do publiczności pod różnymi kątami. Za pojedynczym siedzeniem po lewej i prawej stronie zostały zintegrowane dwa pojedyncze siedzenia dla dodatkowych pasażerów.

    Papież Franciszek odbiera elektrycznego „Papamobile” od Mercedes-Benz

    Papież Franciszek odbiera elektrycznego „Papamobile” od Mercedes-Benz

    Papież Franciszek odbiera elektrycznego „Papamobile” od Mercedes-Benz

    Dach został usunięty przy słupku B, a sam słupek B został harmonijnie przeniesiony w ścianę boczną, tworząc niepowtarzalny profil boczny. W przypadku deszczu lub złych warunków pogodowych oddzielny hardtop zapewnia ochronę pasażerom. Lewe tylne drzwi zostały zdemontowane i odbudowane przez specjalistów – w tradycyjnym stylu nadwozia – z jednego elementu i bezszwowo zespawane z karoserią. Po prawej stronie zawiasy tylnych drzwi zostały przesunięte na przeciwną stronę. Podobnie jak poprzednie „papamobile”, pojazd jest pomalowany na zewnątrz w klasycznym kolorze perłowej bieli.

    Długa tradycja: Historia pojazdów Mercedes-Benz dla Watykanu

    Mercedes-Benz od prawie 100 lat produkuje pojazdy dla głowy Kościoła katolickiego, jego podróży i wystąpień publicznych. Pierwszym pojazdem tego typu był Nürburg 460 Pullman Saloon z 1930 rokudla papieża Piusa XI. W tamtym czasie Mercedes-Benz otrzymał kontrakt na dostawę ze względu na harmonijny pakiet całościowy – a także dlatego, że ówczesny zespół przeniósł na pojazd ważną cechę – możliwość podróżowania z dwoma dygnitarzami i obsługą dzięki składanym siedzeniom. W latach sześćdziesiątych XX wieku Jan XXIII otrzymał model 300 Landaulet z automatyczną skrzynią biegów i wydłużonym rozstawem osi. Jego następca, Paweł VI, używał początkowo 600 Pullman Landaulet, a później 300 SEL – również Landaulet.

    W latach osiemdziesiątych XX wieku Jan Paweł II używał podczas ceremonii na Placu św. Piotra pierwszego pojazdu oficjalnie nazwanego ,,Papamobile’’, zmodyfikowanego modelu 460 serii G. Od 2002 roku używał 463 serii G 500, z którego korzystali również jego następcy Benedykt XVI i Franciszek. Niekiedy używano również specjalnie zaprojektowanych samochodów na bazie Mercedesa-Benz Klasy M i GLE. Po wycofaniu ze służby niektóre z ,,papamobile’’ umieszczono jako eksponaty w Watykanie i Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie.

    (s), fot. Mercedes-Benz Vans

    banner cil ekiosk 2yH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw==
    • Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!

      Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!

      Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego (ITD) w Krakowie, używając sygnałów świetlnych i dźwiękowych zatrzymali na drodze […]

      Czytaj więcej… Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!Kontynuuj

    • Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!

      Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!

      Europa stale czyni postępy w ograniczaniu liczby wypadków drogowych, jednak świadomość zagrożeń, jakie stwarza martwe pole […]

      Czytaj więcej… Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!Kontynuuj

    • Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!

      Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!

      Terminowość w transporcie buduje satysfakcję klienta i chroni przewoźnika przed wysokimi karami umownymi. Jak pokazuje raport […]

      Czytaj więcej… Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!Kontynuuj

    Tagi : Mercedes-Benz
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – sierpień-wrzesień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,49
    Pb95
    5,71
    ON
    5,69
    LPG
    2,79
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,26
    USD/PLN
    3,67
    CHF/PLN
    4,53
    GPB/PLN
    4,99
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.