Międzynarodowe kontrole ADR na śląskich drogach
Międzynarodowa akcja kontrolna ukierunkowana na przewóz towarów niebezpiecznych (ADR) odbyła się 8 i 9 kwietnia na […]
Mercedes-Benz dostarcza samochody do Watykanu od 94 lat, a od 45 lat Papież korzysta ze słynnych „papamobile” na bazie modeli Mercedes-Benz Klasy G. Teraz, po raz pierwszy, „papamobile” z gamy Mercedes-Benz będzie w pełni elektryczny. Prezes Mercedes-Benz Ola Källenius i zaangażowani w projekt członkowie zespołu osobiście przekazali papieżowi Franciszkowi w Watykanie ręcznie wykonany, unikatowy pojazd oparty na nowej elektrycznej Klasie G.
Oznacza to, że papież będzie podróżował lokalnie bezemisyjnie nowym Mercedes-Benz na czas Jubileuszu w 2025 roku – wydarzenia, które odbywają się tylko raz na 25 lat i na których spodziewane są miliony pielgrzymów w Rzymie. Pojazd spełnia wysokie wymagania i został opracowany w ścisłej współpracy z Watykanem specjalnie na użytek papieża. Jego elektryczny układ napędowy, który został dostosowany do szczególnie niskich prędkości wymaganych podczas wystąpień publicznych, przyczynia się do realizacji encykliki „Laudato Si”. Papież Franciszek opisuje w nim potrzebę zrównoważonego rozwoju.
Podczas przekazania, Ola Källenius podziękował papieżowi Franciszkowi i wszystkim zaangażowanym w projekt oraz podkreślił zrównoważoną strategię biznesową Mercedes-Benz: – Dzięki nowemu pojazdowi Franciszek I jest pierwszym papieżem, który podczas wystąpień publicznych będzie podróżował w pełni elektrycznym Mercedesem-Benz. Jest to szczególny zaszczyt dla naszej firmy i chciałbym podziękować Jego Świątobliwości za zaufanie, jakim mnie obdarzył. Poprzez ten ,,papamobile’’, wysyłamy również wyraźne wezwanie do elektromobilności i dekarbonizacji. Mercedes-Benz oznacza nie tylko wyjątkowość i indywidualność, ale także konsekwentne tworzenie warunków dla neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla floty nowych samochodów w 2039 roku.
Podczas spotkania przed Bazyliką św. Piotra wzięli udział: prezes Ola Källenius, Britta Seeger, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu oraz Marc Langenbrinck, dyrektor generalny Mercedes-Benz Italia. Ale Ojciec Święty spotkał się także z tymi, którzy opracowali i zbudowali jego nowy pojazd. Pracownicy z działu projektowania, badań i rozwoju, produkcji oraz sprzedaży i marketingu również zostali zaproszeni na to wydarzenie i mogli przekazać swoje dzieło w imieniu wielu innych zaangażowanych osób.
Po przekazaniu odbyła się prywatna audiencja u papieża. Zespół specjalistów z Grazu, Sindelfingen i Rzymu pracował razem przez około rok. Projekt był zarządzany przez zespół w Rzymie, podczas gdy elektryczny układ napędowy został dostosowany przez zespół w Grazu. Eksperci z Sindelfingen wyprodukowali nadwozie, wyposażenie wnętrza i wyposażenie na zamówienie przy użyciu tradycyjnego rzemiosła.
Elektryczny układ napędowy nowego G580 z technologią EQ (zużycie energii w cyklu mieszanym: 30,4-27,7 kWh/100 km | Emisje CO₂ w cyklu mieszanym: 0 g/km | Klasa CO₂: A) został przystosowany tak, aby w pełni wykorzystać zalety czterech indywidualnych silników przy każdym z kół do specjalnego celu, jakim jest powolna podróż podczas wystąpień publicznych.
Z tyłu kanapa została zastąpiona centralnie umieszczonym, pojedynczym siedzeniem o regulowanej wysokości. Ten odchylany fotel umożliwia elastyczne poruszanie się i zwracanie się do publiczności pod różnymi kątami. Za pojedynczym siedzeniem po lewej i prawej stronie zostały zintegrowane dwa pojedyncze siedzenia dla dodatkowych pasażerów.
Dach został usunięty przy słupku B, a sam słupek B został harmonijnie przeniesiony w ścianę boczną, tworząc niepowtarzalny profil boczny. W przypadku deszczu lub złych warunków pogodowych oddzielny hardtop zapewnia ochronę pasażerom. Lewe tylne drzwi zostały zdemontowane i odbudowane przez specjalistów – w tradycyjnym stylu nadwozia – z jednego elementu i bezszwowo zespawane z karoserią. Po prawej stronie zawiasy tylnych drzwi zostały przesunięte na przeciwną stronę. Podobnie jak poprzednie „papamobile”, pojazd jest pomalowany na zewnątrz w klasycznym kolorze perłowej bieli.
Mercedes-Benz od prawie 100 lat produkuje pojazdy dla głowy Kościoła katolickiego, jego podróży i wystąpień publicznych. Pierwszym pojazdem tego typu był Nürburg 460 Pullman Saloon z 1930 rokudla papieża Piusa XI. W tamtym czasie Mercedes-Benz otrzymał kontrakt na dostawę ze względu na harmonijny pakiet całościowy – a także dlatego, że ówczesny zespół przeniósł na pojazd ważną cechę – możliwość podróżowania z dwoma dygnitarzami i obsługą dzięki składanym siedzeniom. W latach sześćdziesiątych XX wieku Jan XXIII otrzymał model 300 Landaulet z automatyczną skrzynią biegów i wydłużonym rozstawem osi. Jego następca, Paweł VI, używał początkowo 600 Pullman Landaulet, a później 300 SEL – również Landaulet.
W latach osiemdziesiątych XX wieku Jan Paweł II używał podczas ceremonii na Placu św. Piotra pierwszego pojazdu oficjalnie nazwanego ,,Papamobile’’, zmodyfikowanego modelu 460 serii G. Od 2002 roku używał 463 serii G 500, z którego korzystali również jego następcy Benedykt XVI i Franciszek. Niekiedy używano również specjalnie zaprojektowanych samochodów na bazie Mercedesa-Benz Klasy M i GLE. Po wycofaniu ze służby niektóre z ,,papamobile’’ umieszczono jako eksponaty w Watykanie i Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie.
(s), fot. Mercedes-Benz Vans
Międzynarodowa akcja kontrolna ukierunkowana na przewóz towarów niebezpiecznych (ADR) odbyła się 8 i 9 kwietnia na […]
Luggi, polska marka specjalizująca się w zabudowach transportowych, zaprezentowała swój najnowszy produkt – zestaw autotransportera do […]
Firma Kawczyński Logistic uroczyście odebrała 75 nowych ciągników siodłowych Mercedes-Benz Actros L ProCabin 1848 LS. To […]