Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » PALIWA ALTERNATYWNE: Toyota, Isuzu, DENSO i Hino zbudują ciężarówkę z silnikiem wodorowym

    PALIWA ALTERNATYWNE: Toyota, Isuzu, DENSO i Hino zbudują ciężarówkę z silnikiem wodorowym

    13 lipca, 2022
    Aktualności, Samochody ciężarowe

    Toyota i jej partnerzy zbudują dużą ciężarówkę ze spalinowym silnikiem na wodór. Nowy projekt wodorowy Toyota realizuje wraz z Isuzu, DENSO i Hino. Ciężarówka nie będzie emitowała CO2, a krótki czas tankowania zbiorników pozwoli efektywnie wykorzystywać ją w pracy.

    Ciężarówki i Logistyka - Toyota, Isuzu, DENSO i Hino zbudują ciężarówkę z silnikiem wodorowym

    Toyota razem z Isuzu, DENSO, Hino oraz Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) rozpoczęły prace rozwojowe nad silnikami wodorowymi do dużych ciężarówek. Toyota i partnerzy przewidują, że spalinowe silniki na wodór do ciężkiego transportu drogowego będą stanowiły jeden z efektywnych sposobów na osiągnięcie neutralności węglowej w transporcie.

    Commercial Japan Partnership Technologies Corporation to spółka joint venture Toyoty, Isuzu i Hino, która zajmuje się popularyzacją w samochodach użytkowych najnowszych technologii z dziedziny elektryfikacji, automatyzacji prowadzenia, połączenia w sieci i współdzielenia pojazdów.

    Zanim motoryzacja stanie się w pełni bezemisyjna, producenci sięgają po różne technologie napędowe, aby jak najefektywniej ograniczać emisje CO2 w lokalnych warunkach, z uwzględnieniem potrzeb klientów i stanu infrastruktury na danym terenie. Wybór zelektryfikowanych napędów, które już dziś są dostępne na rynku, obejmuje hybrydy i hybrydy typu plug-in oraz pojazdy elektryczne na baterie i na wodór. Toyota i jej partnerzy chcą poszerzyć tę gamę o kolejną opcję – spalinowe silniki na wodór, które nie emitują dwutlenku węgla.

    Toyota rozpoczęła prace nad silnikami wodorowymi od testowania ich w wyścigowej Corolli, której udział w japońskiej serii wyścigów długodystansowych Super Taikyu Series wykorzystuje do nieustannego doskonalenia technologii wodorowego silnika spalinowego. Jednocześnie producent pozyskuje do współpracy kolejnych partnerów specjalizujących się w technologiach wodorowych oraz w produkcji i transporcie wodoru.

    Ograniczenie emisji CO2 w komunikacji i logistyce ma znaczenie nie tylko dla biznesu czy dla rozwoju motoryzacji – to przede wszystkim kwestia bezpieczeństwa i zachowania ciągłości dostaw niezbędnych produktów pomimo konieczności osiągnięcia neutralności klimatycznej. Firmy Toyota, Isuzu, DENSO, Hino i CJPT łączy wspólna wizja bezemisyjnej gospodarki, osiągniętej przynajmniej częściowo dzięki technologiom wodorowym. Firmy te są zdania, że spalinowe silniki wodorowe stanowią jedno z praktycznych rozwiązań, dlatego łączą swój potencjał i specjalistyczną wiedzę, aby wspólnie skomercjalizować tę technologię w dużych ciężarówkach.

    Toyota współpracuje z firmami Isuzu, DENSO i Hino w wielu innowacyjnych projektach, które przyspieszają rozwój transportu ciężarowego i technologii wodorowych. Razem z Isuzu i Hino pracuje nad niskopodłogowym autobusem miejskim z elektrycznym napędem wodorowym, opartym na ogniwach paliwowych Toyoty. Jego produkcja rozpocznie się w 2024 roku. Trzy firmy zajmują się także komercjalizacją systemu automatycznego generowania map HD w samochodach dostawczych oraz wspólnie zaangażowały się w budowę w prefekturze Fukushima wodorowego miasta przyszłości, którego funkcjonowanie będzie oparte na technologiach wodorowych i wodorze produkowanym w tym regionie.

    (s)
    Fot. Toyota

    • Zderzenie dwóch ciężarówek i busa przed sygnalizacją świetlną
      Zderzenie dwóch ciężarówek i busa przed sygnalizacją świetlną
      W Dąbrowie Górniczej doszło do groźnie wyglądającego wypadku. Zderzyły się dwa samochody ciężarowe i bus. Kierowca busa trafił do szpitala. Do wypadku doszło na drodze krajowej numer 94 w Dąbrowie Górniczej, na skrzyżowaniu z sygnalizacją […]
    • Wycieraczki do samochodów ciężarowych i autobusów, na co zwrócić uwagę przy zakupie?
      Wycieraczki do samochodów ciężarowych i autobusów, na co zwrócić uwagę przy zakupie?
      Wycieraczki do samochodów ciężarowych to jeden z najważniejszych systemów zamontowanych w pojeździe, od których zależy nie tylko komfort, ale i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Dlaczego i na co zwrócić uwagę przy zakupie? Czym się różnią wycieraczki […]
    • Scania: Cyfrowy interfejs kierowcy od 2024 roku 
      Scania: Cyfrowy interfejs kierowcy od 2024 roku 
      Pojazdy ciężarowe i autobusy Scania zostaną wyposażone w cyfrowy interfejs kierowcy, zaprojektowany w oparciu o elektroniczny system modułowy Scania, z dodatkowymi nowymi funkcjami bezpieczeństwa. Cyfrowy interfejs kierowcy to element nowych usług cyfrowych, łączących funkcje bezpieczeństwa […]
    • DAF: Zamówienie na 1500 ciężarówek
      DAF: Zamówienie na 1500 ciężarówek
      DAF otrzymuje duże zamówienie od brytyjskiej firmy Asset Alliance Group. Firma porozumiała się z DAF-em w sprawie zamówienie na 1500 nowych pojazdów elektrycznych i wysokoprężnych. Asset Alliance Group, czołowa brytyjska firma zajmująca się krótko- i […]
    Tagi : ciężarówka wodorowa
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone