Międzynarodowe kontrole ADR na śląskich drogach
Międzynarodowa akcja kontrolna ukierunkowana na przewóz towarów niebezpiecznych (ADR) odbyła się 8 i 9 kwietnia na […]
Wdrożone przez PACCAR Parts rozwiązanie pozwala ładować akumulatory pojazdów ciężarowych opuszczających warsztat, a także zasilać superszybką ładowarkę publiczną.
Projekt PACCAR Parts Europe, opracowany według indywidualnych potrzeb firmy BEST Trucks, rozpoczął się od zamontowania systemu magazynowania energii (ESS) z akumulatorami o pojemności 480 kWh, systemu zarządzania energią (EMS) i trzech superszybkich gniazd ładowania o maksymalnej mocy 360 kW. Wszystkie te elementy są połączone z 750 panelami słonecznymi zamontowanymi na dachu i siecią elektryczną.
Dwie z trzech wydajnych ładowarek, umożliwiających pełne doładowanie elektrycznych ciężarówek w ciągu godziny, zamontowano w warsztacie. Trzeci punkt szybkiego ładowania jest publicznie dostępny. Rozwiązanie oparte na mikrosieci idealnie pasuje do ambicji właściciela firmy BEST Trucks, Ronalda Janssena: – Pojazdy elektryczne powinny zawsze wyjeżdżać z naszych warsztatów z akumulatorami naładowanymi co najmniej do 80 proc. pojemności, aby natychmiast po serwisie mogły wyruszyć w trasę.
Jedną z wielu zalet systemu ESS jest niezawodna dostępność zasilania. – Ze względu na rosnące zapotrzebowanie na energię kładzie się nacisk na zabezpieczenie dostaw energii. Nie trzeba dokonywać wyboru pomiędzy włączonymi światłami w warsztacie lub doładowaniem pojazdów elektrycznych klientów — dodaje Ronald Janssen. – Ta mikrosieć zapewnia stałe i zrównoważone dostawy energii, a jednocześnie ułatwia szybkie ładowanie. Działa nawet w niekorzystnych warunkach pogodowych i w okresach niedostatku energii elektrycznej z sieci. Dobrze wiedzieć, że zawsze możemy polegać na magazynie energii.
System zarządzania energią gromadzi wszystkie istotne dane, od przewidywanych godzin nasłonecznienia po zużycie prądu i okresy szczytowego zapotrzebowania na energię z sieci elektrycznej, a także dostosowuje pracę systemu, by uzyskać najwyższą wydajność i najniższe koszty energii. Co więcej, firma BEST Trucks będzie mogła handlować energią, magazynować ją lokalnie, gdy taryfy są niskie i w okresach nadwyżki energii słonecznej, a także wykorzystywać lub odsprzedawać podczas wzmożonego zapotrzebowania na energię po taryfach szczytowych.
Kierownik firmy PACCAR Parts Europe ds. innowacji i programów strategicznych, Rob van Erp powiedział: – Zainteresowanie tym wewnętrznym systemem zasilania wykazuje większa liczba dealerów. Chodzi tu przede wszystkim o oferowanie klientom najwyższej jakości obsługi serwisowej i ułatwianie transformacji energetycznej na rzecz bardziej ekologicznej przyszłości.
(s), fot. DAF Trucks
Międzynarodowa akcja kontrolna ukierunkowana na przewóz towarów niebezpiecznych (ADR) odbyła się 8 i 9 kwietnia na […]
Luggi, polska marka specjalizująca się w zabudowach transportowych, zaprezentowała swój najnowszy produkt – zestaw autotransportera do […]
Firma Kawczyński Logistic uroczyście odebrała 75 nowych ciągników siodłowych Mercedes-Benz Actros L ProCabin 1848 LS. To […]