Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » OSPTN: Światełko w cyfrowym tunelu…

    OSPTN: Światełko w cyfrowym tunelu…

    21 czerwca, 2022
    Aktualności, Naczepy

    3 czerwca w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbyło się XI Walne Zgromadzenie Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Pracodawców Transportu Ponadnornatywnego (OSPTN), które okazało się wyjątkowe ze względu na rekordową frekwencję oraz liczbę przedstawicieli urzędów państwowych, zaproszonych do rozmów. Jak zwykle mówiono o problemach i sukcesach branży.

    Ciężarówki i Logistyka - OSPTN, Światełko w cyfrowym tunelu
    Tak dużej frekwencji jeszcze nie było. Przybyli niemal wszyscy członkowie OSPTN.

    Największym osiągnięciem spotkania OSPTN okazało się skuteczne zaproszenie przedstawicieli urzędów państwowych – ponad 130 uczestników czekało na tę chwilę. Ze strony Ministerstwa Infrastruktury przybyli: dyrektor Departamentu Transportu Drogowego dr Renata Rychter, dyrektor Olga Tworek, Jerzy Król – naczelnik z Wydziału ds. Homologacji i Warunków Technicznych Pojazdów, Tomasz Wiśnicki – naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego. GDDKIA reprezentowana była przez Grzegorza Dziedzinę, p.o. zastępcy Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad oraz Kira Szenderowska. A Inspekcję Transportu Drogowego tradycyjnie firmował naczelnik Kujawsko-Pomorskiego WITD, Marcin Mroczkowski.

    Byli to więc urzędnicy odpowiedzialni za wydawanie pozwoleń, kontrolę i prawodawstwo. Będzie łatwiej, szybciej, jednolicie i bez poczwórnych, a nawet podwójnych kar – taką obietnicę złożyli zaproszeni goście z w/w instytucji. Wspominali także o tym, że i oni zmęczeni są obrotem tradycyjnych dokumentów i przepływem decyzji odbiegającym od realiów XXI wieku. Przewoźnicy podkreślali konieczność cyfryzacji zezwoleń, na którą pozwalają prawo i technologia. Kolejnym postulatem przewoźników było prawne ujednolicenie pojazdów pilotujących transporty ponadnormatywne. Zaproszeni goście przyznali, że to już najwyższy czas, żeby przewoźnik nienormatywny był karany tylko za to wykroczenie, które faktycznie popełnił.

    Odznaczenia i pokazy

    Wyjątkowe wydarzenie miało miejsce w ostatnich minutach spotkania w przedstawicielami urzędów: Kazimierz Skuratowicz (MTD Skuratowicz) oraz Edward Skorupa (ZTE Katowice) zostali odznaczeni medalami Zasłużony Dla Transportu Rzeczypospolitej Polskiej. To jedni z najstarszych przedsiębiorców branży ponadnormatywnej w kraju i jednocześnie wieloletni członkowie OSPTN. Gratulujemy!

    W trakcie przerwy uczestnicy mieli okazję zapoznać się ofertą firm dostarczających naczepy i ciągniki dla transportu ponadgabarytowego. Przed hotelem odbyły się prezentacje naczepy modułowej marki Scheuerle. Zaprezentowany został model EuroCompact w bazowej wersji 2- lub 3-osiowej, który może zostać wyposażony również w moduł przedni. Naczepa była spięta ze Scanią R660. To jeden z dwóch nowo zakupionych przez firmę Strychacz pojazdów wyposażonych w 16-litrowy silnik V8 o mocy 660 KM. Techniczna masa całkowita zestawu to 250 t.

    Problemy i sukcesy

    Druga część spotkania poświęcona była bieżącym tematom z życia stowarzyszenia. Przedstawieni zostali nowi członkowie OSPTN oraz aktywny udział OSPTN w zmianach dotyczących znaków drogowych. Wśród tematów znalazły się również m.in. ubezpieczenia do paragrafu 70, odstępstwa od warunków technicznych pojazdów, cyfryzacja zezwoleń, kontrole zezwoleń na granicach, znaki drogowe, prace nad transportem ponadgabarytowym w Komisji Europejskiej i statystyki wydanych zezwoleń.

    Kolejnymi sukcesami OSPTN, a funkcjonującymi w życiu codziennym Polaków, okazały się pytania egzaminacyjne, w teoretycznej części egzaminu na prawo jazdy. Dzięki staraniom OSPTN aż 13 kwestii znalazło się w puli testu. Oznacza, to, że każdy kandydat na kierowcę będzie się musiał z nimi zetknąć i prawidłowo na nie odpowiedzieć w czasie egzaminu.

    Za sukces należy też uznać wyrok w sprawie pobicia pilota przez innego uczestnika ruchu, który zlekceważył wydawane komendy. W tym przypadku OSPTN wystąpiło w sądzie jako przedstawiciel środowiska pilotów. Efektem jest nie tylko kara 4 miesięcy więzienia w zawieszeniu na 2 lata i 3000 zł nawiązki na rzecz poszkodowanego, ale i upublicznienie wyroku.

    tekst i zdjęcia
    Grzegorz Teperek
    kuratowicz.

    Tagi : przewoźnicy, transport ponadnornatywny, wydarzenie
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda