FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowych
Firestone ogłasza wprowadzenie na rynek nowej gamy opon regionalnych do samochodów ciężarowych, zaprojektowanych z wykorzystaniem opracowanej […]
Uwe Hochgeschurtz, dyrektor operacyjny Stellantis na region Rozszerzonej Europy, przemawiał w imieniu firmy w holenderskiej siedzibie Stellantis w Amsterdamie: – Bardzo cieszę się z tej dostawy 16 samochodów Opel Vivaro-e Hydrogen w Holandii, która po raz kolejny potwierdza, że Stellantis jest liderem rynku wodorowych pojazdów użytkowych. Chciałbym podziękować firmie Scholman za wybranie jednej z naszych marek, aby dodatkowo wzmocnić swój zrównoważony rozwój. My natomiast podejmujemy dalsze kroki w realizacji naszego planu strategicznego Stellantis Dare Forward 2030.
Firma budowlana Jos Scholman, założona ponad czterdzieści lat temu, zajmuje się robotami ziemnymi, budową dróg, inżynierią wodną i kształtowaniem krajobrazu. Rodzinna firma zatrudnia obecnie około 250 pracowników, a kieruje nią jej założyciel, Jos Scholman Sr., wraz z dwoma synami, Robertem i Josem Jr. Firma ma dużą i zróżnicowaną flotę wykorzystywaną do wszystkich swoich działalności, w tym samochody dostawcze i ciężkie maszyny do robót ziemnych.
Jos Scholman jest bardzo zainteresowany pojazdami napędzanymi wodorem, a jego celem jest posiadanie bardziej zrównoważonej floty. W swojej działalności wykorzystuje już około trzydziestu pojazdów wodorowych, w tym samochody, ciągniki wodorowe i koparki hydrauliczne, a w tym roku jego flota wzbogaci się o kolejne ciągniki i koparki. Teraz firma poczyniła kolejny znaczący krok naprzód, nabywając szesnaście samochodów Opel Vivaro-e HYDROGEN.
Robert Scholman, współwłaściciel firmy budowlanej Jos Scholman: – Widzimy, że wodór odgrywa znaczącą rolę w przejściu na zrównoważone źródła energii i paliwa. W naszej firmie mamy samochody wodorowe od 2019 r., obecnie to około trzydziestu pojazdów, w tym ciągniki i duże żurawie samojezdne. Cieszymy się, że do naszej floty dołączy teraz szesnaście lekkich pojazdów użytkowych Opel Vivaro-e HYDROGEN. W znacznym stopniu przyczyni się to do realizacji naszych celów zrównoważonego rozwoju w zakresie transportu drobnego sprzętu i dystrybucji miejskiej. Możemy nawet tankować pojazdy zielonym wodorem, który sami produkujemy, zatem wodorowe pojazdy użytkowe Opla są naprawdę zrównoważone na drodze.
Jazda pojazdami z napędem wodorowym jest naprawdę ekologiczna, zwłaszcza w przypadku zielonego wodoru, a Jos Scholman jest mocno zaangażowany również w tę kwestię. Już od kilku lat firma posiada na terenie zakładu stację tankowania wodoru i produkuje zielony wodór we własnym zakresie za pomocą elektrolizera. Energia potrzebna do tego procesu pochodzi ze zrównoważonych źródeł, takich jak energia słoneczna i wiatrowa, dzięki czemu wodór wykorzystywany we flocie jest ekologiczny pod każdym względem.
Bezemisyjny Opel Vivaro-e HYDROGEN bazuje na akumulatorowym Oplu Vivaro-e („Międzynarodowym Vanie Roku 2021”) i doskonale zaspakaja potrzeby menedżerów flot. Jego zasięg wynosi 400 km (wg normy WLTP), a tankowanie wodoru trwa około pięciu minut.
Technologia wodorowa jest kompaktowa i doskonale zintegrowana z Oplem Vivaro-e, a dzięki przemyślanej konstrukcji napędzana wodorem wersja HYDROGEN zachowuje jego przestrzeń ładunkową i pojemność. Podobnie jak pozostałe wersje, również Opel Vivaro-e HYDROGEN oferuje przestrzeń ładunkową wynoszącą 5,3 lub 6,1 m3, w zależności od wybranego wariantu. Opel Vivaro-e HYDROGEN jest dostępny z nadwoziem w wersji M (4,95 m długości) lub L (5,30 m) i ładownością do 1000 kilogramów.
(s), fot. Opel
Firestone ogłasza wprowadzenie na rynek nowej gamy opon regionalnych do samochodów ciężarowych, zaprojektowanych z wykorzystaniem opracowanej […]
Niemiecka policja autostradowa poinformowała o zidentyfikowaniu kierowców, którzy uczestniczyli w tragicznym wypadku na autostradzie A2 między […]
Goldhofer i jako współwystawca Volvo Trucks przyciągnęli tłumy swoją pierwszą wspólną obecnością na targach NordBau 2023 […]