OPEL: Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy, odbiera nagrodę „Międzynarodowy Van Roku” za nowego Opla Vivaro-e
Jury złożone z europejskich dziennikarzy branży transportowej przyznało prestiżową nagrodę elektrycznemu vanowi marki Opel. Nowe Vivaro-e kontynuuje historię sukcesów Opla w plebiscycie IVOTY. Opel Combo Cargo zdobył ten tytuł w 2019 r. Kompaktowy van, obok nowej generacji dużego Movano, już wkrótce uzupełni portfolio zelektryfikowanych lekkich użytkowych Opli.

Johannes Reichel, w imieniu jury IVOTY, wręczył trofeum Michaelowi Lohschellerowi w siedzibie firmy w Rüsselsheim. Przy tej okazji Andreas Marx, szef niemieckiego oddziału Opla, odebrał nagrodę w niemieckiej edycji plebiscytu. – Nowy Opel Vivaro-e pokazuje, na co stać lekkie pojazdy użytkowe z zasilaniem akumulatorowym – powiedział Michael Lohscheller, odbierając nagrodę przy zachowaniu rygorystycznych środków higienicznych. – Vivaro-e ma taką samą ładowność, jak pozostałe odmiany tego modelu, ale jest bezemisyjny. Nagroda w renomowanym plebiscycie „Międzynarodowy Van Roku” jest potwierdzeniem jego atutów. Cieszymy się z nagrody i dziękujemy ekspertom z jury za ich głosy.
Opel oferuje Vivaro-e w trzech długościach – 4,6 m (Compact), 4,95 m (Long), i 5,3 m (Extra Long) oraz w kilku wersjach nadwozia, w tym jako furgon (także z kabiną załogową) i platformę z kabiną. W zależności od wersji kubatura przestrzeni ładunkowej Vivaro-e wynosi do 6,6 m3 przy ładowności do 1200 kilogramów.
Nabywcy mają do wyboru dwie pojemności akumulatora litowo-jonowego: 75 kWh dla potrzebujących zasięgu do 330 km lub 50 kWh dla użytkowników, którym wystarczy zasięg
do 230 km, gdyż korzystają z pojazdu mniej intensywnie. W obu przypadkach zasięg zmierzono według cyklu WLTP1. Niezależnie od wielkości akumulatora Vivaro-e świetnie sprawdzi się jako samochód w firmie świadczącej usługi przewozu „od drzwi do drzwi” nie tylko na ostatnim odcinku takiej trasy.
Samochód oferuje liczne systemy wspomagające kierowcę i inne zaawansowane rozwiązania, w tym wyświetlacz projekcyjny, asystenta pasa ruchu, system wykrywający zmęczenie kierowcy, alarm ostrzegający przed najechaniem na pojazd poprzedzający, asystenta hamowania awaryjnego oraz panoramiczną kamerę cofania obejmującą kąt 180 stopni.
(s)
Fot. Opel