Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » OPEL: Elektryczny Vivaro-e także z uniwersalną zabudową skrzyniową

    OPEL: Elektryczny Vivaro-e także z uniwersalną zabudową skrzyniową

    26 lipca, 2022
    Aktualności, Elektromobilność, Elektryczne samochody dostawcze, Samochody dostawcze

    Bezemisyjny, lekki, dostawczy Opel z wysokiej jakości skrzynią ładunkową z opuszczanymi burtami z trzech stron będzie miał na „pace” bezpieczną, antypoślizgową podłogę i obszerny schowek na narzędzia pod spodem. Funkcjonalna, całkowicie płaska skrzynia ładunkowa ma wysokości 86 cm.

    Ciężarówki i Logistyka - OPEL, Elektryczny Vivaro-e także z uniwersalną zabudową skrzyniową

    Szeroka oferta odmian nadwoziowych Opla Vivaro-e – lekkiego pojazdu użytkowego z napędem w pełni elektrycznym – ciągle się powiększa. Oprócz furgonu Cargo, osobowego Kombi, kabiny załogowej i kabiny z podwoziem, bezemisyjny Vivaro-e z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 50 lub 75 kWh jest teraz dostępny z zabudową skrzyniową dostarczaną przez specjalistyczną niemiecką firmę Schoon Fahrzeug Systeme und Metalltechnik GmbH.

    Uniwersalna wersja skrzyniowa, oparta na Oplu Vivaro-e z pojedynczą kabiną i podwoziem, ma rozstaw osi 3,27 m oraz wysokiej jakości platformę o wymiarach 2,44 x 1,83 x 0,40 m (dł. x szer. x wys.). Odkładane burty i tylna klapa o wysokości 40 cm zapewniają swobodny dostęp do platformy, a solidna rama o dużej sztywności skrętnej jest wykonana ze stali cynkowanej ogniowo i objęta 10-letnią gwarancją na brak korozji perforacyjnej.

    Ciężarówki i Logistyka - OPEL, Elektryczny Vivaro-e także z uniwersalną zabudową skrzyniową

    Podłoga platformy znajduje się na wysokości zaledwie 860 mm, co ułatwia załadunek i rozładunek. Jest całkowicie płaska, bez wystających nadkoli. Po wewnętrznej stronie tylnej burty zamontowano stopień ułatwiający wejście na skrzynię ładunkową. Podwozie poniżej platformy jest estetycznie osłonięte opływowymi panelami. Opel Vivaro-e w wersji z zabudową skrzyniową nie jest, niestety, oferowany na rynku polskim.

    W celu zapewnienia bezpieczeństwa przewozu ładunku, towarów i narzędzi podłoga platformy w Oplu Vivaro-e (wykonana jako jeden element, bez spawanych spoin) ma antypoślizgową powierzchnię. Unieruchomienie ładunku umożliwiają zaczepy zagłębione w ramie nadwozia (po trzy z każdej strony). Przewożony sprzęt można umieścić w przestronnym schowku o głębokości ok. 2,4 m pod platformą i dostępnym od tyłu pojazdu. Klapa o szerokości 1,13 m jest zabezpieczona zamkiem i otwiera się w dół na dwóch zawiasach. Firma Schoon oferuje także opcjonalny schowek na narzędzia (1,80 x 0,63 x 0,53 m) montowany na platformie, tuż za kabiną.

    Vivaro-e z akumulatorem o pojemności 50 kWh ma ładowność do 960 kg. Litowo-jonowy akumulator umieszczony pod skrzynią ładunkową nie ogranicza miejsca przeznaczonego na ładunek. W celu poprawy efektywności w modelu zastosowano układ hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną w czasie hamowania lub wytracania prędkości.

    Ciężarówki i Logistyka - OPEL, Elektryczny Vivaro-e także z uniwersalną zabudową skrzyniową

    Zespół napędowy Vivaro-e rozwijający 100 kW (136 KM) mocy i 260 Nm momentu obrotowego umożliwia elektryczny transport towarów bez ustępstw pod względem walorów użytkowych. Prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 130 km/h pozwala na sprawne poruszanie się niemieckimi autostradami bez drastycznego zmniejszania zasięgu. W zależności od wersji modelu Vivaro-e może przejechać do 328 km na jednym ładowaniu akumulatora o pojemności 75 kWh (WLTP ).

    Naładowanie akumulatora Vivaro-e nie jest kłopotliwe. Można to zrobić za pomocą ładowarki naściennej, na stacji szybkiego ładowania, a nawet z domowego gniazdka elektrycznego. Uzupełnienie zapasu energii do 80 procent pojemności akumulatora 75 kWh na 100-kilowatowej stałoprądowej publicznej stacji ładowania zajmuje tylko 45 minut. Opel oferuje ładowarki pokładowe, aby kierowca mógł jak najszybciej naładować pojazd, a akumulator (objęty gwarancją przez 8 lat/160.000 km) jak najdłużej zachował sprawność. Zasięg ustalono zgodnie z procedurą testową WLTP (rozporządzenie (WE) nr 715/2007, rozporządzenie (UE) nr 2017/1151).

    (s)
    Fot. Stellantis

    Tagi : Opel, samochody użytkowe
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone