Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » NUFAM 2025. Mercedes-Benz prezentuje eActros 600 i definiuje przyszłość transportu ciężarowego

    NUFAM 2025. Mercedes-Benz prezentuje eActros 600 i definiuje przyszłość transportu ciężarowego

    26 września, 2025
    Aktualności, Rynek, Targi

    Targi pojazdów użytkowych NUFAM 2025 w Karlsruhe staną się areną prezentacji kluczowych innowacji, które zdefiniują przyszłość transportu. Partnerzy Mercedes-Benz Trucks zaprezentują kompleksową ofertę, kładąc szczególny nacisk na elektromobilność i rozwiązania branżowe. Gwiazdą ekspozycji będzie Mercedes-Benz eActros 600, w pełni elektryczny ciągnik siodłowy do transportu dalekobieżnego, wspierany przez zmodernizowanego, wydajnego Actrosa L z kabiną ProCabin oraz specjalistyczne pojazdy jak eEconic i FUSO eCanter. To wyraźny sygnał, że dekarbonizacja wkracza w decydującą fazę.

    Gwiazda targów NUFAM 2025 – Mercedes-Benz eActros 600, zdobywca prestiżowego tytułu „International Truck of the Year 2025”.
    Gwiazda targów NUFAM 2025 – Mercedes-Benz eActros 600, zdobywca prestiżowego tytułu „International Truck of the Year 2025”.

    Targi Pojazdów Użytkowych NUFAM 2025 w Karlsruhe zapowiadają się jako jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych w nadchodzącym roku. Na wspólnej powierzchni wystawienniczej o wielkości 3600 m² w hali oraz dodatkowych 400 m² na zewnątrz, pięć czołowych centrów pojazdów użytkowych Mercedes-Benz z Badenii-Wirtembergii zaprezentuje pełne portfolio producenta. S&G Automobil AG, Kestenholz GmbH, Südstern – Bölle AG + Co KG, Wackenhut GmbH & Co. KG oraz TruckCenter Rems-Neckar GmbH & Co. KG postawią wyraźny akcent na alternatywne systemy napędowe i specjalistyczne zabudowy, demonstrując gotowość na wyzwania przyszłości.

    Ekspozycja obejmie szerokie spektrum pojazdów – od wszechstronnego Atego, przez potężnego Arocsa SLT zdolnego do transportu ładunków o masie do 500 ton, aż po najnowsze modele elektryczne. Uczestnicy targów będą mieli okazję zapoznać się nie tylko z produktami, ale również z kompleksowymi usługami, takimi jak budowa infrastruktury ładowania czy wynajem pojazdów za pośrednictwem Mercedes-Benz CharterWay.

    Gwiazda ekspozycji: eActros 600 – nowa era w transporcie długodystansowym

    Największą uwagę bez wątpienia przyciągnie nowy Mercedes-Benz eActros 600. Ten w pełni elektryczny ciągnik siodłowy, którego produkcja seryjna w zakładach w Wörth ruszyła pod koniec listopada 2024 roku, jest kluczowym elementem strategii dekarbonizacji transportu ciężkiego. Jego wprowadzenie na rynek europejski w grudniu 2024 roku stanowiło przełom dla przewoźników planujących transformację swoich flot.

    Bezpieczeństwo w praktyce: Nowy Mercedes-Benz Actros L z kabiną ProCabin wyposażony jest w zaawansowane systemy asystujące, które chronią niechronionych uczestników ruchu drogowego.
    Bezpieczeństwo w praktyce: Nowy Mercedes-Benz Actros L z kabiną ProCabin wyposażony jest w zaawansowane systemy asystujące, które chronią niechronionych uczestników ruchu drogowego.

    Technologia i wydajność potwierdzone w praktyce

    Jeszcze przed uruchomieniem produkcji seryjnej, eActros 600 udowodnił swoje możliwości podczas trasy „eActros 600 European Testing Tour”. Pojazd pokonał ponad 15 000 kilometrów, przejeżdżając przez 22 kraje, a także pomyślnie przeszedł zimowe testy z pełnym obciążeniem 40 ton. Tytuł „International Truck of the Year 2025”, przyznany przez jury IToY, jest potwierdzeniem innowacyjności całego konceptu, który łączy nowoczesny napęd z trwałą i zrównoważoną technologią ogniw LFP.

    Innowacje w sercu eActros 600

    Sercem pojazdu jest akumulator o pojemności nominalnej przekraczającej 600 kWh, który w połączeniu ze specjalnie opracowaną, wysoce wydajną elektryczną osią napędową, umożliwia osiągnięcie zasięgu do 500 kilometrów bez potrzeby doładowywania [1]. To sprawia, że eActros 600 staje się w pełni funkcjonalnym rozwiązaniem dla bezemisyjnego transportu dalekobieżnego. Pojazd wyposażono także w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa i wspomagania, a także nowy kokpit Multimedia Cockpit Interactive 2, co przekłada się na wysoki komfort i bezpieczeństwo kierowcy.

    Ewolucja wydajności: Nowy Mercedes-Benz Actros L z kabiną ProCabin

    Równolegle z rozwojem elektromobilności, Mercedes-Benz Trucks kontynuuje doskonalenie konwencjonalnych napędów. Nowy Actros L z kabiną ProCabin, którego produkcja seryjna rozpoczęła się w grudniu 2024 roku, wyznacza nowe standardy w zakresie aerodynamiki i efektywności paliwowej.

    Aerodynamika i oszczędność paliwa

    Kluczową nowością jest kabina ProCabin z wydłużonym o 80 milimetrów przodem. Zoptymalizowany kształt, minimalizacja szczelin i poprawiony przepływ powietrza wokół pojazdu pozwalają na redukcję zużycia paliwa nawet o 3% w porównaniu do poprzednika. Wydajność wspiera również najnowsza generacja silnika wysokoprężnego OM 471 oraz zoptymalizowany układ napędowy z nową osią tylną, co poprawia dynamikę jazdy, zwłaszcza podczas przyspieszania.

    Bezpieczeństwo jako priorytet

    Actros L jest wyposażony w kompleksowy pakiet systemów bezpieczeństwa. Na pokładzie znajdują się m.in. Active Brake Assist 6, Active Sideguard Assist 2, Front Guard Assist oraz Active Drive Assist 3, który wspiera kierowcę w półautomatycznej jeździe i wykrywaniu zagrożeń.

    Mercedes-Benz Unimog udowadnia swoje możliwości w najbardziej ekstremalnych warunkach. Na targach NUFAM będzie można zobaczyć pokazy jego zdolności.
    Mercedes-Benz Unimog udowadnia swoje możliwości w najbardziej ekstremalnych warunkach. Na targach NUFAM będzie można zobaczyć pokazy jego zdolności.

    Zrównoważone rozwiązania dla miast: eEconic i FUSO eCanter

    Mercedes-Benz Trucks intensywnie rozwija również segment bezemisyjnych pojazdów specjalistycznych. Na targach NUFAM 2025 zostaną zaprezentowane dwa kluczowe modele przeznaczone do zadań komunalnych i dystrybucyjnych.

    Mercedes-Benz eEconic w służbie komunalnej

    Produkowany seryjnie od 2022 roku Mercedes-Benz eEconic to w pełni elektryczny pojazd specjalny, idealny do zastosowań miejskich, takich jak zbiórka odpadów. Dzięki cichej i lokalnie bezemisyjnej pracy, znacząco poprawia jakość życia w aglomeracjach. Panoramiczna szyba, nowoczesny kokpit i standardowe systemy wspomagania gwarantują wysoki poziom bezpieczeństwa w ruchu miejskim.

    FUSO eCanter: Elastyczność w transporcie dystrybucyjnym

    Marka FUSO zaprezentuje model eCanter – lekką elektryczną ciężarówkę dostępną w 42 wariantach, w segmencie od 4,25 do 8,55 tony. Klienci mogą wybierać spośród sześciu rozstawów osi, trzech opcji baterii i dwóch typów kabin. W zależności od konfiguracji, zasięg pojazdu wynosi do 200 km, a elastyczne opcje ładowania AC i DC sprawiają, że FUSO eCanter jest wszechstronnym narzędziem dla transportu dystrybucyjnego i budowlanego.

    Więcej niż tylko ciężarówki: Unimog i kompleksowe usługi

    Na stoisku generalnego przedstawicielstwa Unimog, firmy Knoblauch, zaprezentowane zostaną liczne przykłady wszechstronności tego pojazdu w różnych branżach. Dodatkową atrakcją będzie możliwość zobaczenia na żywo Unimoga, który w 2019 roku pobił rekord wysokości, pokonującego ekstremalne wzniesienia na specjalnym torze.

    (CYPH), fot. Daimler Truck Polska

    banner cil ekiosk 2yH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw==
    • Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!

      Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!

      Inspektorzy ITD z Leszna prowadzili kontrole na drodze krajowej numer 32, w miejscowości Granowo, skierowane między […]

      Czytaj więcej… Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!Kontynuuj

    • Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowych

      Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowych

      Koszty opłat drogowych w transporcie w przeliczeniu na kilometr zaczynają być porównywalne, a niekiedy nawet i […]

      Czytaj więcej… Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowychKontynuuj

    • Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!

      Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!

      Samochód ciężarowy miał pękniętą przednią szybę, a naczepa nie miała ważnego okresowego badania technicznego. Litewski zestaw […]

      Czytaj więcej… Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!Kontynuuj

    Tagi : Actros L ProCabin, ciężarówki elektryczne, eActros, eActros 600, Elektromobilność w transporcie, Mercedes-Benz Trucks, NUFAM 2025, Transport długodystansowy
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – sierpień-wrzesień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,49
    Pb95
    5,71
    ON
    5,69
    LPG
    2,79
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,26
    USD/PLN
    3,67
    CHF/PLN
    4,53
    GPB/PLN
    4,99
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.