Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!
Inspektorzy ITD z Leszna prowadzili kontrole na drodze krajowej numer 32, w miejscowości Granowo, skierowane między […]

Targi Pojazdów Użytkowych NUFAM 2025 w Karlsruhe zapowiadają się jako jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych w nadchodzącym roku. Na wspólnej powierzchni wystawienniczej o wielkości 3600 m² w hali oraz dodatkowych 400 m² na zewnątrz, pięć czołowych centrów pojazdów użytkowych Mercedes-Benz z Badenii-Wirtembergii zaprezentuje pełne portfolio producenta. S&G Automobil AG, Kestenholz GmbH, Südstern – Bölle AG + Co KG, Wackenhut GmbH & Co. KG oraz TruckCenter Rems-Neckar GmbH & Co. KG postawią wyraźny akcent na alternatywne systemy napędowe i specjalistyczne zabudowy, demonstrując gotowość na wyzwania przyszłości.
Ekspozycja obejmie szerokie spektrum pojazdów – od wszechstronnego Atego, przez potężnego Arocsa SLT zdolnego do transportu ładunków o masie do 500 ton, aż po najnowsze modele elektryczne. Uczestnicy targów będą mieli okazję zapoznać się nie tylko z produktami, ale również z kompleksowymi usługami, takimi jak budowa infrastruktury ładowania czy wynajem pojazdów za pośrednictwem Mercedes-Benz CharterWay.
Największą uwagę bez wątpienia przyciągnie nowy Mercedes-Benz eActros 600. Ten w pełni elektryczny ciągnik siodłowy, którego produkcja seryjna w zakładach w Wörth ruszyła pod koniec listopada 2024 roku, jest kluczowym elementem strategii dekarbonizacji transportu ciężkiego. Jego wprowadzenie na rynek europejski w grudniu 2024 roku stanowiło przełom dla przewoźników planujących transformację swoich flot.

Jeszcze przed uruchomieniem produkcji seryjnej, eActros 600 udowodnił swoje możliwości podczas trasy „eActros 600 European Testing Tour”. Pojazd pokonał ponad 15 000 kilometrów, przejeżdżając przez 22 kraje, a także pomyślnie przeszedł zimowe testy z pełnym obciążeniem 40 ton. Tytuł „International Truck of the Year 2025”, przyznany przez jury IToY, jest potwierdzeniem innowacyjności całego konceptu, który łączy nowoczesny napęd z trwałą i zrównoważoną technologią ogniw LFP.
Sercem pojazdu jest akumulator o pojemności nominalnej przekraczającej 600 kWh, który w połączeniu ze specjalnie opracowaną, wysoce wydajną elektryczną osią napędową, umożliwia osiągnięcie zasięgu do 500 kilometrów bez potrzeby doładowywania [1]. To sprawia, że eActros 600 staje się w pełni funkcjonalnym rozwiązaniem dla bezemisyjnego transportu dalekobieżnego. Pojazd wyposażono także w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa i wspomagania, a także nowy kokpit Multimedia Cockpit Interactive 2, co przekłada się na wysoki komfort i bezpieczeństwo kierowcy.
Równolegle z rozwojem elektromobilności, Mercedes-Benz Trucks kontynuuje doskonalenie konwencjonalnych napędów. Nowy Actros L z kabiną ProCabin, którego produkcja seryjna rozpoczęła się w grudniu 2024 roku, wyznacza nowe standardy w zakresie aerodynamiki i efektywności paliwowej.
Kluczową nowością jest kabina ProCabin z wydłużonym o 80 milimetrów przodem. Zoptymalizowany kształt, minimalizacja szczelin i poprawiony przepływ powietrza wokół pojazdu pozwalają na redukcję zużycia paliwa nawet o 3% w porównaniu do poprzednika. Wydajność wspiera również najnowsza generacja silnika wysokoprężnego OM 471 oraz zoptymalizowany układ napędowy z nową osią tylną, co poprawia dynamikę jazdy, zwłaszcza podczas przyspieszania.
Actros L jest wyposażony w kompleksowy pakiet systemów bezpieczeństwa. Na pokładzie znajdują się m.in. Active Brake Assist 6, Active Sideguard Assist 2, Front Guard Assist oraz Active Drive Assist 3, który wspiera kierowcę w półautomatycznej jeździe i wykrywaniu zagrożeń.

Mercedes-Benz Trucks intensywnie rozwija również segment bezemisyjnych pojazdów specjalistycznych. Na targach NUFAM 2025 zostaną zaprezentowane dwa kluczowe modele przeznaczone do zadań komunalnych i dystrybucyjnych.
Produkowany seryjnie od 2022 roku Mercedes-Benz eEconic to w pełni elektryczny pojazd specjalny, idealny do zastosowań miejskich, takich jak zbiórka odpadów. Dzięki cichej i lokalnie bezemisyjnej pracy, znacząco poprawia jakość życia w aglomeracjach. Panoramiczna szyba, nowoczesny kokpit i standardowe systemy wspomagania gwarantują wysoki poziom bezpieczeństwa w ruchu miejskim.
Marka FUSO zaprezentuje model eCanter – lekką elektryczną ciężarówkę dostępną w 42 wariantach, w segmencie od 4,25 do 8,55 tony. Klienci mogą wybierać spośród sześciu rozstawów osi, trzech opcji baterii i dwóch typów kabin. W zależności od konfiguracji, zasięg pojazdu wynosi do 200 km, a elastyczne opcje ładowania AC i DC sprawiają, że FUSO eCanter jest wszechstronnym narzędziem dla transportu dystrybucyjnego i budowlanego.
Na stoisku generalnego przedstawicielstwa Unimog, firmy Knoblauch, zaprezentowane zostaną liczne przykłady wszechstronności tego pojazdu w różnych branżach. Dodatkową atrakcją będzie możliwość zobaczenia na żywo Unimoga, który w 2019 roku pobił rekord wysokości, pokonującego ekstremalne wzniesienia na specjalnym torze.
(CYPH), fot. Daimler Truck Polska
Inspektorzy ITD z Leszna prowadzili kontrole na drodze krajowej numer 32, w miejscowości Granowo, skierowane między […]
Koszty opłat drogowych w transporcie w przeliczeniu na kilometr zaczynają być porównywalne, a niekiedy nawet i […]
Samochód ciężarowy miał pękniętą przednią szybę, a naczepa nie miała ważnego okresowego badania technicznego. Litewski zestaw […]











