Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Nowy model naczepy podkontenerowej marki Wielton!

    Nowy model naczepy podkontenerowej marki Wielton!

    26 sierpnia, 2025
    Aktualności, Naczepy

    Portfolio pojazdów wieluńskiego producenta w 2025 roku zostało wzbogacone o nowy model naczepy podkontenerowej. W szerokiej ofercie spółki znaleźć można rozsuwane oraz nierozsuwane naczepy tego typu. Pojazdy charakteryzuje zoptymalizowana konstrukcja, niska masa własna oraz możliwość transportu kontenerów w różnych rozmiarach.

    Wielton Container Master R3 SL.
    Wielton Container Master R3 SL.

    Naczepy Wielton Container Master zostały zaprojektowane z myślą o transporcie nawet najcięższych kontenerów. W ofercie znajdują się zarówno modele nierozsuwane, jak i rozsuwane – te drugie umożliwiają regulację rozstawu osi, co pozwala na optymalne rozłożenie obciążenia podczas jazdy.

    Konstrukcje ram naczep wykonane są z wysokowytrzymałej stali S700, a dostępne konfiguracje pozwalają dopasować pojazd do różnorodnych potrzeb transportowych. Naczepy podkontenerowe Wielton doskonale sprawdzają się w transporcie intermodalnym, umożliwiając przewóz kontenerów we wszystkich najpopularniejszych rozmiarach: 20’’, 30’’, 40’’ ISO, 40’’ HC oraz 45’’ HC.

    – Ofertę rozwijamy we współpracy z użytkownikami bazując na wieloletnim doświadczeniu oraz głębokiej znajomości branży. Dzięki temu nieustannie doskonalimy nasze produkty, stawiając na niezawodność, trwałość oraz optymalizację kosztów eksploatacyjnych. Naszym celem jest dostarczanie naczep, które realnie wspierają efektywność i konkurencyjność firm transportowych. Dlatego, jeśli chodzi np. o naczepy podkontenerowe proponujemy zarówno lekkie i ekonomiczne modele, jak i te wysoce specjalistyczne do transportu kontenerów typu TANK. Ponadto, w ostatnim czasie uzupełniliśmy rodzinę tych naczep o uniwersalny model R3 w wykonaniu Super Lekkim – mówi Paweł Madziara, Product Development Manager, Wielton S.A.

    Nowością w ofercie wieluńskiego producenta jest rozsuwana naczepa podkontenerowa Container Master R3 SL (Super Light). Pojazd cechuje się modułową i wysokowytrzymałą konstrukcją wykonaną z wysokogatunkowej stali S700. Model przystosowany jest do przewozu kontenerów: od 20’’, 30’’, ISO, 40’’ ISO, HC, 45’’ ISO,  HC po 13,6 m oraz 2 x 20’’.

    Naczepy Wielton Container Master zostały zaprojektowane z myślą o transporcie nawet najcięższych kontenerów. W ofercie znajdują się zarówno modele nierozsuwane, jak i rozsuwane.
    Naczepy Wielton Container Master zostały zaprojektowane z myślą o transporcie nawet najcięższych kontenerów. W ofercie znajdują się zarówno modele nierozsuwane, jak i rozsuwane.

    Konstrukcja naczepy składa się z rozsuwanych modułów: przedniego, tylnego oraz środkowego z systemem preselekcji i została zaprojektowana w taki sposób, aby całkowita długość pojazdu przy transporcie kontenera 45” nie przekraczała 16,5 m, a odległość od sworznia do końca naczepy z kontenerem wynosiła 12 m. Szerszy rozstaw osi wynosi wynoszący 2 x 1410 mm pozwala na zwiększenie dopuszczalnego nacisku na poszczególne osie do 9 ton/oś. Naczepę cechuje bardzo łatwy w obsłudze wysuw przedniego modułu oraz zintegrowany mechanizm wysuwu i zabezpieczenia tylnego modułu.

    W portfolio znajduje się również model Container Master Ultra Light (UL) – lekka naczepa podkontenerowa do transportu kontenerów 40’’ HC i 45’’ HC. W najlżejszej konfiguracji waży jedynie 3600 – 3700  kg, co przekłada się na niższe zużycie paliwa, mniejsze koszty eksploatacyjne i ograniczenie śladu węglowego. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i zwiększonemu rozstawowi osi (2 x 1410 mm), naczepa umożliwia przewóz ładunków o masie do 34 ton bez przekraczania dopuszczalnych nacisków na osie – idealne rozwiązanie dla ciężkich kontenerów.

    Przykładami kolejnych pojazdów tego typu, które produkuje firma Wielton są m.in.: Container Master 20 SL TANK czy uniwersalny model naczepy podkontenerowej NP3R45R2GOSL.

    SL TANK to specjalistyczne naczepy przeznaczone do transportu kontenerów chemicznych 20’ ISO (tank), 23’’, 35’’ oraz nadwozi typu SWAP. Ze względu na przemieszczanie się ładunków ciekłych w czasie jazdy, konstrukcja oparta jest na sztywnej, trzyosiowej ramie wykonanej z wysokowytrzymałej stali S700. Wyjątkową trwałość zapewniają belki główne o wysokości 450 mm oraz zastrzały krzyżowe, które minimalizują ryzyko skręcania ramy. Lekka, perforowana konstrukcja pozwala obniżyć masę własną naczepy do 3200 – 3400 kg, maksymalizując ładowność. SL TANK współpracuje zarówno z ciągnikami 2-, jak i 3-osiowymi, co daje dużą elastyczność konfiguracji zestawu.

    Container Master NP3R45R2GOSL może być rozsuwany mechanicznie lub za pomocą systemu pneumatycznego. Trzy konfiguracje ramy pozwalają na transport szerokiego wachlarza kontenerów, w tym 20’’, 2×20’’, 30’’, 40’’, a także 45’’. Model ten wyposażony jest w przykręcane stalowe podesty czy dodatkowe odboje na linii zamków. Przód i tył naczepy są wysuwane, a w standardzie dostępne są dwie pozycje sworznia i wysokości siodła (1090/1170 mm). Unikalną cechą produktu jest to, że kontenery 20’ mogą być rozładowywane zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu.

    W portfolio wieluńskiego producenta dostępnych jest wiele możliwości konfiguracji zapewniających najlepsze dopasowanie do indywidualnych wymagań klientów.

    (s), fot. Wielton

    banner cil ekiosk 2yH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw==
    • Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!

      Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!

      Inspektorzy ITD z Leszna prowadzili kontrole na drodze krajowej numer 32, w miejscowości Granowo, skierowane między […]

      Czytaj więcej… Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!Kontynuuj

    • Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowych

      Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowych

      Koszty opłat drogowych w transporcie w przeliczeniu na kilometr zaczynają być porównywalne, a niekiedy nawet i […]

      Czytaj więcej… Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowychKontynuuj

    • Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!

      Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!

      Samochód ciężarowy miał pękniętą przednią szybę, a naczepa nie miała ważnego okresowego badania technicznego. Litewski zestaw […]

      Czytaj więcej… Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!Kontynuuj

    Tagi : naczepy podkontenerowe, Naczepy Wielton, Naczepy Wielton Container Master, TPMS, Wielton
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – sierpień-wrzesień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,49
    Pb95
    5,71
    ON
    5,69
    LPG
    2,79
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,26
    USD/PLN
    3,67
    CHF/PLN
    4,53
    GPB/PLN
    4,99
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.