Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Nowy elektryczny ciągnik siodłowy IVECO S-eWay – zasięg do 600 km!

    Nowy elektryczny ciągnik siodłowy IVECO S-eWay – zasięg do 600 km!

    13 czerwca, 2025
    Aktualności, Elektromobilność, Elektryczne ciężarówki, Samochody ciężarowe

    Po ubiegłorocznej premierze podwozi ciężarowych o napędzie elektrycznym S-eWay, IVECO stawia kolejny krok w kierunku zeroemisyjnego transportu, prezentując ciągniki siodłowe IVECO S-eWay – nowy elektryczny pojazd bateryjny (BEV) gamy ciężkiej, stworzony z myślą o zadaniach w transporcie długodystansowym i regionalnym.

    Nowy elektryczny ciągnik siodłowy IVECO S-eWay – zasięg do 600 km!

    Ten nowy model łączy sprawdzone atuty gamy IVECO S-Way z najnowocześniejszą technologią bezemisyjną. Kluczowym elementem układu napędowego jest zaawansowany system akumulatorów LFP, oferujący nie tylko dużą pojemność energii, lecz także rekordową trwałość – z gwarancją sięgającą 10 lat lub 1,2 mln km, co wyznacza nowy standard niezawodności w segmencie samochodów ciężarowych o napędzie elektrycznym.

    Ciągnik IVECO S-eWay to najnowszy efekt działań marki IVECO w obszarze alternatywnych układów napędowych. Stanowi on kolejne rozwiązanie wspierające operatorów flot w przyspieszaniu procesu dekarbonizacji, przy jednoczesnym zachowaniu rentowności, wysokiej produktywności i sprawności operacyjnej. – Wraz z premierą ciągnika IVECO S-eWay dostarczamy naszym klientom realne rozwiązanie do transportu długodystansowego, odpowiadające na wyzwania współczesnych przewoźników – podkreślił Giuliano Giovannini, Head of Product Portfolio Management. – Przedsiębiorcy stoją dziś przed koniecznością dekarbonizacji, ale nie mogą rezygnować z efektywności i niezawodności. Nowy ciągnik S-eWay to technologia, na której można polegać – wsparta naszym doświadczeniem i kompleksowym wsparciem.

    Dostawy nowego modelu ciągnika IVECO S-eWay rozpoczną się w 2026 roku.

    Wydajność bez kompromisów

    IVECO S-eWay został zaprojektowany z myślą o wysokich wymaganiach w transporcie długodystansowym – oferując zasięg na jednym ładowaniu do 600 km przy pełnym załadunku. Kluczowym komponentem jest elektryczna oś napędowa eAxle opracowana przez FPT Industrial – siostrzaną markę IVECO – specjalizującą się w zaawansowanych układach napędowych.

    Oś ta przy bardzo zwartej budowie oferuje ciągłą moc 480 kW, przekazywaną bezpośrednio na koła, eliminując straty energii typowe dla konwencjonalnych układów przeniesienia napędu.

    Układ napędowy 4×2 z pełnym zawieszeniem pneumatycznym gwarantuje wysoki komfort jazdy i precyzyjne prowadzenie. Dzięki elastycznej architekturze elektrycznej możliwe jest również wyposażenie pojazdu w ePTO, co umożliwia również bezemisyjny napęd urządzeń peryferyjnych, np. agregatów chłodniczych.

    Nowa generacja akumulatorów

    Ciągnik IVECO S-eWay wyposażony jest w trzy poprzeczne moduły akumulatorów LFP, które łącznie oferują 603 kWh pojemności zainstalowanej, z 97% energii użytecznej – to jeden z najwyższych wyników w segmencie pojazdów ciężkich. Czas ładowania od 20% do 80% SoC przy użyciu szybkiego ładowania 350 kW DC wynosi zaledwie 60 minut, co zapewnia dużą elastyczność operacyjną. System zarządzania temperaturą gwarantuje niezawodne działanie w ekstremalnych warunkach – od -30°C do +45°C.

    Akumulatory zostały zaprojektowane z myślą o żywotności do 12 lat i utrzymaniu 70% pierwotnej pojemności, a marka oferuje wiodące na rynku warunki gwarancyjne – do 10 lat lub 1,2 mln km.

    Wydajność i komfort

    Ciągnik IVECO S-eWay wyposażony jest w wydłużoną kabinę AeroCab, która oferuje ulepszone właściwości aerodynamiczne, przy jednoczesnym zachowaniu kompatybilności z obecnymi naczepami i promieniem skrętu. Oś przednia o nośności 9 ton i rozstaw osi 3932 mm umożliwiają optymalizację konfiguracji elementów podwozia i rozkładu nacisków na osie, zapewniając maksimum miejsca na moduły akumulatorów, w efekcie uzyskujemy równowagę między zasięgiem a manewrowością.

    Wnętrze kabiny oferuje ten sam poziom komfortu, układ i jakość wykończenia co wersje S-Way o napędzie konwencjonalnym, zapewniając kierowcy poczucie znajomości otoczenia. Zestaw wskaźników HMI został wzbogacony o funkcje przeznaczone dla napędu elektrycznego i prezentuje w czasie rzeczywistym dane dotyczące zużycia energii i parametrów jazdy, wspierając kierowców w efektywnym zarządzaniu trasą.

    Ekosystem usług IVECO

    Nowy IVECO S-eWay jest w pełni zintegrowany z ekosystemem usług marki IVECO, zaprojektowanym z myślą o kompleksowym wsparciu wszystkich aspektów eksploatacji transportu długodystansowego z napędem elektrycznym. Stworzony specjalnie pod kątem potrzeb elektromobilności, oferuje kompletne i spersonalizowane doświadczenie serwisowe, które umożliwia menedżerom flot oraz kierowcom bezpieczne i efektywne przejście na napędy zeroemisyjne – przy pełnym wsparciu 50-letniego doświadczenia IVECO oraz profesjonalnej sieci serwisowej marki.

    Nowa generacja S-eWay korzysta z rozbudowanego i stale rozwijanego portfolio usług IVECO – od rozwiązań Uptime, poprzez portal IVECO ON dla zarządzających flotami, aż po aplikację Easy App dla kierowców. Wraz z wprowadzeniem nowego S-eWay, marka poszerza swoje portfolio o najbardziej zaawansowaną usługę Smart Routing dostępną obecnie na rynku, oferowaną w standardzie i wykorzystującą system Infotainment z 10-calowym wyświetlaczem i łącznością on-line, który pozwala kierowcy na precyzyjne i elastyczne planowanie tras.

    Przeprojektowana aplikacja Easy App, przeznaczona dla kierowców, oferuje intuicyjny interfejs, który zapewnia im szybki dostęp do wszystkich kluczowych informacji – zarówno na pokładzie pojazdu, jak i poza nim. Oparta na rzeczywistych doświadczeniach użytkowników, nowa wersja aplikacji skupia się na potrzebach kierowcy, oferując spójne i płynne doświadczenie w całym ekosystemie rozwiązań IVECO.

    W oparciu o wieloletnie doświadczenie IVECO Services, marka wprowadza także kompletną ofertę usług dotyczących elektromobilności. Obejmuje ona m.in. nowe pakiety eCharge, które upraszczają proces ładowania pojazdów dzięki inteligentnym, interoperacyjnym rozwiązaniom, zapewniającym bezproblemową integrację z infrastrukturą ładowania – dla sprawnego, efektywnego i bezstresowego prowadzenia operacji transportowych w pełni elektrycznych.

    Ponadto IVECO CAPITAL oferuje kompleksową gamę usług finansowych zapewniających łatwe i elastyczne rozwiązania, gdzie klienci mogą zbudować swoją optymalną konfigurację finansowania, ubezpieczeń i usług, zawsze zintegrowaną z portfelem usług IVECO.

    (s)
    Fot. IVECO

    banner cil ekiosk 2yH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw==
    • Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!

      Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!

      Inspektorzy ITD z Leszna prowadzili kontrole na drodze krajowej numer 32, w miejscowości Granowo, skierowane między […]

      Czytaj więcej… Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!Kontynuuj

    • Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowych

      Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowych

      Koszty opłat drogowych w transporcie w przeliczeniu na kilometr zaczynają być porównywalne, a niekiedy nawet i […]

      Czytaj więcej… Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowychKontynuuj

    • Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!

      Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!

      Samochód ciężarowy miał pękniętą przednią szybę, a naczepa nie miała ważnego okresowego badania technicznego. Litewski zestaw […]

      Czytaj więcej… Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!Kontynuuj

    Tagi : ciągnik siodłowy, ciężkie ciężarówki elektryczne, elektryczne ciągniki siodłowe, Iveco, IVECO S-eWay, lektryczny pojazd bateryjny (BEV) gamy ciężkiej, transport dalekobieżny, transport regionalny
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – sierpień-wrzesień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,49
    Pb95
    5,71
    ON
    5,69
    LPG
    2,79
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,26
    USD/PLN
    3,67
    CHF/PLN
    4,53
    GPB/PLN
    4,99
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.