Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!
Inspektorzy ITD z Leszna prowadzili kontrole na drodze krajowej numer 32, w miejscowości Granowo, skierowane między […]

Ten nowy model łączy sprawdzone atuty gamy IVECO S-Way z najnowocześniejszą technologią bezemisyjną. Kluczowym elementem układu napędowego jest zaawansowany system akumulatorów LFP, oferujący nie tylko dużą pojemność energii, lecz także rekordową trwałość – z gwarancją sięgającą 10 lat lub 1,2 mln km, co wyznacza nowy standard niezawodności w segmencie samochodów ciężarowych o napędzie elektrycznym.
Ciągnik IVECO S-eWay to najnowszy efekt działań marki IVECO w obszarze alternatywnych układów napędowych. Stanowi on kolejne rozwiązanie wspierające operatorów flot w przyspieszaniu procesu dekarbonizacji, przy jednoczesnym zachowaniu rentowności, wysokiej produktywności i sprawności operacyjnej. – Wraz z premierą ciągnika IVECO S-eWay dostarczamy naszym klientom realne rozwiązanie do transportu długodystansowego, odpowiadające na wyzwania współczesnych przewoźników – podkreślił Giuliano Giovannini, Head of Product Portfolio Management. – Przedsiębiorcy stoją dziś przed koniecznością dekarbonizacji, ale nie mogą rezygnować z efektywności i niezawodności. Nowy ciągnik S-eWay to technologia, na której można polegać – wsparta naszym doświadczeniem i kompleksowym wsparciem.
Dostawy nowego modelu ciągnika IVECO S-eWay rozpoczną się w 2026 roku.
IVECO S-eWay został zaprojektowany z myślą o wysokich wymaganiach w transporcie długodystansowym – oferując zasięg na jednym ładowaniu do 600 km przy pełnym załadunku. Kluczowym komponentem jest elektryczna oś napędowa eAxle opracowana przez FPT Industrial – siostrzaną markę IVECO – specjalizującą się w zaawansowanych układach napędowych.
Oś ta przy bardzo zwartej budowie oferuje ciągłą moc 480 kW, przekazywaną bezpośrednio na koła, eliminując straty energii typowe dla konwencjonalnych układów przeniesienia napędu.
Układ napędowy 4×2 z pełnym zawieszeniem pneumatycznym gwarantuje wysoki komfort jazdy i precyzyjne prowadzenie. Dzięki elastycznej architekturze elektrycznej możliwe jest również wyposażenie pojazdu w ePTO, co umożliwia również bezemisyjny napęd urządzeń peryferyjnych, np. agregatów chłodniczych.
Ciągnik IVECO S-eWay wyposażony jest w trzy poprzeczne moduły akumulatorów LFP, które łącznie oferują 603 kWh pojemności zainstalowanej, z 97% energii użytecznej – to jeden z najwyższych wyników w segmencie pojazdów ciężkich. Czas ładowania od 20% do 80% SoC przy użyciu szybkiego ładowania 350 kW DC wynosi zaledwie 60 minut, co zapewnia dużą elastyczność operacyjną. System zarządzania temperaturą gwarantuje niezawodne działanie w ekstremalnych warunkach – od -30°C do +45°C.
Akumulatory zostały zaprojektowane z myślą o żywotności do 12 lat i utrzymaniu 70% pierwotnej pojemności, a marka oferuje wiodące na rynku warunki gwarancyjne – do 10 lat lub 1,2 mln km.
Ciągnik IVECO S-eWay wyposażony jest w wydłużoną kabinę AeroCab, która oferuje ulepszone właściwości aerodynamiczne, przy jednoczesnym zachowaniu kompatybilności z obecnymi naczepami i promieniem skrętu. Oś przednia o nośności 9 ton i rozstaw osi 3932 mm umożliwiają optymalizację konfiguracji elementów podwozia i rozkładu nacisków na osie, zapewniając maksimum miejsca na moduły akumulatorów, w efekcie uzyskujemy równowagę między zasięgiem a manewrowością.
Wnętrze kabiny oferuje ten sam poziom komfortu, układ i jakość wykończenia co wersje S-Way o napędzie konwencjonalnym, zapewniając kierowcy poczucie znajomości otoczenia. Zestaw wskaźników HMI został wzbogacony o funkcje przeznaczone dla napędu elektrycznego i prezentuje w czasie rzeczywistym dane dotyczące zużycia energii i parametrów jazdy, wspierając kierowców w efektywnym zarządzaniu trasą.
Nowy IVECO S-eWay jest w pełni zintegrowany z ekosystemem usług marki IVECO, zaprojektowanym z myślą o kompleksowym wsparciu wszystkich aspektów eksploatacji transportu długodystansowego z napędem elektrycznym. Stworzony specjalnie pod kątem potrzeb elektromobilności, oferuje kompletne i spersonalizowane doświadczenie serwisowe, które umożliwia menedżerom flot oraz kierowcom bezpieczne i efektywne przejście na napędy zeroemisyjne – przy pełnym wsparciu 50-letniego doświadczenia IVECO oraz profesjonalnej sieci serwisowej marki.
Nowa generacja S-eWay korzysta z rozbudowanego i stale rozwijanego portfolio usług IVECO – od rozwiązań Uptime, poprzez portal IVECO ON dla zarządzających flotami, aż po aplikację Easy App dla kierowców. Wraz z wprowadzeniem nowego S-eWay, marka poszerza swoje portfolio o najbardziej zaawansowaną usługę Smart Routing dostępną obecnie na rynku, oferowaną w standardzie i wykorzystującą system Infotainment z 10-calowym wyświetlaczem i łącznością on-line, który pozwala kierowcy na precyzyjne i elastyczne planowanie tras.
Przeprojektowana aplikacja Easy App, przeznaczona dla kierowców, oferuje intuicyjny interfejs, który zapewnia im szybki dostęp do wszystkich kluczowych informacji – zarówno na pokładzie pojazdu, jak i poza nim. Oparta na rzeczywistych doświadczeniach użytkowników, nowa wersja aplikacji skupia się na potrzebach kierowcy, oferując spójne i płynne doświadczenie w całym ekosystemie rozwiązań IVECO.
W oparciu o wieloletnie doświadczenie IVECO Services, marka wprowadza także kompletną ofertę usług dotyczących elektromobilności. Obejmuje ona m.in. nowe pakiety eCharge, które upraszczają proces ładowania pojazdów dzięki inteligentnym, interoperacyjnym rozwiązaniom, zapewniającym bezproblemową integrację z infrastrukturą ładowania – dla sprawnego, efektywnego i bezstresowego prowadzenia operacji transportowych w pełni elektrycznych.
Ponadto IVECO CAPITAL oferuje kompleksową gamę usług finansowych zapewniających łatwe i elastyczne rozwiązania, gdzie klienci mogą zbudować swoją optymalną konfigurację finansowania, ubezpieczeń i usług, zawsze zintegrowaną z portfelem usług IVECO.
(s)
Fot. IVECO
Inspektorzy ITD z Leszna prowadzili kontrole na drodze krajowej numer 32, w miejscowości Granowo, skierowane między […]
Koszty opłat drogowych w transporcie w przeliczeniu na kilometr zaczynają być porównywalne, a niekiedy nawet i […]
Samochód ciężarowy miał pękniętą przednią szybę, a naczepa nie miała ważnego okresowego badania technicznego. Litewski zestaw […]











