Pomorska Miss Scania 2024! Temat przewodni – 55 lat legendarnego silnika Scania V8!
W tegorocznej edycji konkursu udział wzięło 160 pojazdów. Wydarzenie było wyjątkowe nie tylko ze względu na […]
E-Transit Custom oferuje imponujący zasięg do 327 km, dwuletnie okresy międzyprzeglądowe bez limitu kilometrów, dużą ładowność do 1011 kg, obniżoną podłogę przestrzeni ładunkowej i najwyższą w tej klasie dopuszczalną masę holowania 2300 kg.
E-Transit Custom jest produkowany w najnowocześniejszym nowym zakładzie Ford Otosan w Yeniköy w Kocaeli w Turcji. Nowy model dołącza do europejskiej gamy elektrycznych dostawczych vanów Forda Pro, obok większego E-Transita, który w ubiegłym roku wyprzedził swojego najbliższego konkurenta stosunkiem sprzedaży wynoszącym ponad pięć do jednego, stając się liderem segmentu oraz kompaktowego E‑Transita Couriera, który ma zostać wprowadzony na rynek w 2025 roku.
Wraz z premierą nowego modelu, Ford Pro wprowadza na głównych rynkach europejskich zintegrowane rozwiązanie ładowania domowego dla firm, obejmujące instalację skomunikowanej stacji ładowania, oprogramowanie do zarządzania i serwis. Specjalne oprogramowanie Ford Pro Charging Software pozwala użytkownikom planować ładowanie w godzinach, kiedy mogą korzystać z tańszych taryf nocnych, co znacznie obniża koszty posiadania samochodu.
Właściciele, którzy nocą parkują samochody firmowe na swoich posesjach, mogą skorzystają z rozwiązań Ford Pro, umożliwiających ładowanie z domowej instalacji, z konsultacji ekspertów, szkolenia, instalacji i serwisowania ładowarek ściennych oraz z oprogramowania, ułatwiającego planowanie i płacenie za energię. Rozwiązanie to zostanie wprowadzone w Wielkiej Brytanii latem tego roku, a następnie będzie wdrażane na głównych rynkach europejskich.
Firmy zatrudniające wielu kierowców, którzy ładują samochody w domach, mogą śledzić zużycie energii w całej swojej flocie za pomocą oprogramowania Ford Pro Telematics i monitorować zwrot kosztów należny każdemu kierowcy dla ustalonej stawki za kWh. Ponadto funkcje obejmują centralne sterowanie zdalnym programowaniem wstępnych ustawień chłodzenia bądź podgrzewania akumulatora i kabiny podczas ładowania pojazdów, dzięki czemu zachowany zostaje pełny zasięg. Do funkcji tych należy także wyświetlanie alertów, jeśli pojazd nie jest ładowany w odpowiednim czasie. Pracownicy mogą również sprawdzać dane dotyczące stanu pojazdu i stanu naładowania za pośrednictwem Ford Pro Telematics Drive – aplikacji towarzyszącej Ford Pro Telematics – lub FordPass, jeśli obsługują tylko jeden pojazd.
Jeśli konieczne jest korzystanie z ładowarek publicznych, E-Transit Custom obsługuje również szybkie ładowanie prądem stałym o mocy do 125 kW, co pozwala na naładowanie akumulatora od 15 do 80 procent w ciągu 41 minut. Nowy profil ładowania pozwala alokować energię szybciej w pierwszej fazie uzupełniania akumulatora, co znacznie przyspiesza proces i okazuje się bardzo praktyczne; w testach laboratoryjnych system zapewnił prawie 38 km zasięgu po zaledwie 5 minutach ładowania. Każdy E‑Transit Custom jest sprzedawany z 12-miesięczną bezpłatną subskrypcją dostępu do publicznego ładowania za pośrednictwem sieci BlueOval Charge Network, która liczy już ponad 600 tys. ładowarek w Europie.
E-Transit Custom jest wyposażony w wydajny, elektryczny układ napędowy, który zapewnia zasięg do 327 km.
E-Transit Custom to pierwszy w historii pojazd elektryczny, w którym do ogrzewania i chłodzenia kabiny zastosowano technologię pompy ciepła EVI powietrze-woda, montowaną standardowo we wszystkich pojazdach. Nowy system zaprojektowano z myślą o zwiększeniu wydajności energetycznej i wydłużeniu zasięgu jazdy. Hamowanie regeneracyjne oferuje również możliwość kontroli przyspieszania i hamowania za pomocą jednego pedału, co zapewnia bardziej komfortową jazdę w mieście i większą oszczędność.
Silnik napędowy jest montowany bezpośrednio do płyty podłogowej z tyłu pojazdu i jest obrócony o 90 stopni, aby zwiększyć przestrzeń ładunkową oraz zmniejszyć masę i złożoność układu. Klienci mogą wybierać spośród silników o mocy 100 lub 160 kW (135 lub 217 KM), z których każdy wytwarza moment obrotowy 415 Nm, co stanowi wartość wiodącą w tej klasie samochodów. Najmocniejszy silnik o mocy 210 kW jest oferowany wyłącznie w modelu E‑Transit Custom MS‑RT.
Elektryczny układ napędowy E‑Transita Custom zapewnia najwyższą w klasie dopuszczalną masę holowanej przyczepy 2300 kg, co oznacza, że klienci, którzy muszą holować cięższe ładunki w strefach niskoemisyjnych, mogą zastąpić w tej roli pojazdy z silnikiem diesla, czym nie może się pochwalić żaden inny w pełni elektryczny van.
Akumulator zamontowano w podłodze bagażnika nad pasem progowym, eliminując potrzebę stosowania oddzielnych struktur zderzeniowych. Pozostałe elementy podwozia opasują ciasno akumulator, aby uzyskać optymalną oszczędność miejsca i masy.
Podobnie jak w większym E-Transicie, klienci mogą dodać do listy wyposażenia system Pro Power Onboard, wyposażony w gniazda 230V o łącznej mocy 2,3 kW, służący do zasilania urządzeń i oświetlenia podczas pracy.
Ford Pro przewiduje, że E-Transit Custom obniży koszty eksploatacji w porównaniu z analogicznym pojazdem z silnikiem Diesla; w przypadku E-Transita zmniejszenie kosztów obsługi może wynieść nawet 40 procent. Oszczędności w zakresie serwisowania wynikają z dwuletnich okresów międzyprzeglądowych bez limitu przebiegu z ośmioletnim pakietem gwarancyjnym przy ograniczeniu przebiegu do 160 tysięcy kilometrów na wszystkie komponenty elektryczne wysokiego napięcia.
Całkowicie nowa architektura zapewnia wyższy poziom efektywności pracy dzięki takim funkcjom jak:
Innowacje zaprojektowane z myślą o zwiększeniu efektywności pracy i wygody w kabinie podczas długich zmian obejmują:
Bezpieczeństwo pojazdu, narzędzi i ładunków ma kluczowe znaczenie przy prowadzeniu małej i średniej firmy, dlatego Ford Pro wprowadza fabrycznie montowane zestawy zamków TVL, co zaoszczędzi właścicielom czasu i kosztów na rozwiązania dostępne na rynku wtórnym.
Każdy E-Transit Custom jest wyposażony w 13-calowy ekran dotykowy, ustawiony horyzontalnie i nachylony w stronę kierowcy dla ułatwienia pracy, obsługujący zaawansowany system komunikacyjno-rozrywkowy SYNC 4, który korzysta z nowego modemu 5G, aby zapewnić superszybką łączność ze stosem danych Ford Pro. Wbudowany asystent glosowy Alexa, podnosi efektywność pracy, sprawiając, że kierowcy mogą używać prostych poleceń głosowych do wybierania połączeń telefonicznych, a nawet dokonywać zakupów bezpośrednio przez Amazon.com.
Oprócz oprogramowania pokładowego E-Transita Custom, Ford Pro oferuje również wiele aplikacji, zaprojektowanych z myślą o zwiększeniu efektywności małych firm i ułatwieniu im zarządzania samochodami dostawczymi.
Ford Pro Telematics został zaprojektowany, by wspierać małe i średnie przedsiębiorstwa z niewielką flotą i jednym administratorem, wymagającym nadzoru nad całą firmą. System wyświetla dane z wielu pojazdów na intuicyjnych pulpitach nawigacyjnych, co pomaga operatorom kontrolować ładowanie, stan techniczny, bezpieczeństwo i bieżącą aktywność pojazdów oraz zarządzać związanymi z tym kosztami. Poza biurem pracownicy mogą zastąpić papierowe codzienne listy kontrolne i notatki dodatkową aplikacją Ford Pro Telematics Drive, która może na żywo udostępniać systemowi aktualizacje i obrazy.
Aplikacja FordPass na smartfony powstała z myślą o właścicielach‑kierowcach, którzy korzystają z jednego pojazdu. Umożliwia im sprawdzanie poziomu naładowania, wyszukiwanie ładowarek BlueOval Charge w okolicy i płacenie za prąd oraz zdalne ryglowanie i odblokowywanie zamków samochodu.
Klienci mogą korzystać z systemu zdalnej poprawy dyspozycyjności FORDLiive z oferty Ford Pro Service, wydłużając czas pracy ich samochodu.
E-Transit Custom jest dostępny w dwóch długościach L1 i L2 oraz w różnych wariantach nadwozia:
Użytkownicy mogą wybierać spośród czterech dostępnych wersji wyposażenia, które odpowiadają ich konkretnym potrzebom:
Dla firm, które potrzebują dodatkowej elastyczności, Ford Pro proponuje nową wersję z napędem Plug-In Hybrid, łączącą 2,5-litrowy silnik benzynowy, pracujący w cyklu Atkinsona i silnik elektryczny z akumulatorem o pojemności użytkowej 11,8 kWh.
Nowy Ford E-Transit Custom to nie tylko samochód dostawczy, to kompleksowe rozwiązanie dla firm, które chcą zwiększyć swoją produktywność i przyczynić się do ochrony środowiska.
Pierwsze egzemplarze modelu E-Transit Custom trafią do dealerów na wybranych rynkach jeszcze tego lata, a później, w 2025 roku, na wszystkie rynki w UE.
(CYPH), fot. Ford
W tegorocznej edycji konkursu udział wzięło 160 pojazdów. Wydarzenie było wyjątkowe nie tylko ze względu na […]
Najpierw podczas czerwcowych targów zbrojeniowych Eurosatory w Paryżu, potem w trakcie lipcowej konferencji Recovery Days, Rheinmetall […]
Pod koniec sierpnia na terenie autoryzowanego serwisu i salonu sprzedaży Renault Trucks Polsad w Rzgowie odbyło […]