Dakar 2025: Macik liderem w ciężarówkach, Polacy blisko podium!
Wydmy i mgła nie są dobrym połączeniem, gdy zawodnicy muszą rozpocząć odcinek specjalny na Dakarze. W […]
Tegoroczne mistrzostwa będą obejmować 7 rund, które odbędą się we Włoszech, na Słowacji, w Belgii, Niemczech, Czechach, Francji i Hiszpanii. W centrum uwagi będzie Norbert Kiss, pięciokrotny mistrz, który dominował w ostatnich trzech sezonach.
Przepisy wyścigowe pozwalają na stosowanie jednej specyfikacji opon w różnych warunkach i na różnych torach – niezależnie czy są to nawierzchnie suche, mokre czy o zróżnicowanych temperaturach. Zapewnienie optymalnych osiągów w całej serii jest więc wyzwaniem. Nowa opona Goodyear poszerza spektrum osiągów, zapewniając lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni i większą trwałość.
Opona została opracowana w Centrum Innowacji Goodyear w Luksemburgu, a następnie poddana licznym badaniom i testom m.in. na torach Nürburgring, Most i Slovakia Ring. Inżynierowie skupili się szczególnie na optymalizacji powierzchni styku opony z nawierzchnią, aby zapewnić równomierne zużycie i porównywalne osiągi przez cały okres eksploatacji. – Goodyear kontynuuje swoją obecność w mistrzostwach FIA European Truck Racing Championship, jednych z najbardziej prestiżowych wyścigów ciężarówek na świecie. Jako partner tytularny i wyłączny dostawca opon, robimy wszystko, aby zapewnić jak najlepsze wyniki na torze. Przekłada się to również na jakość milionów opon ciężarowych i nowoczesnych rozwiązań Goodyear, które znajdują zastosowanie w codziennej działalności firm transportowych w całej Europie – powiedział Maciej Szymański, dyrektor ds. marketingu opon ciężarowych w Europie. – Po ekscytującej wiadomości, że FIA Motorsport Games po raz pierwszy obejmą wyścigi ciężarówek, cieszymy się, że będziemy częścią tego międzynarodowego wydarzenia w Walencji w październiku.
To dowód na rosnącą popularność wyścigów ciężarówek na całym świecie. Jesteśmy dumni, że możemy współtworzyć to wspaniałe widowisko
– Jako nasz wyłączny dostawca opon i partner tytularny mistrzostw, Goodyear pozostaje w awangardzie innowacji w wyścigach samochodów ciężarowych – mówi Georg Fuchs, dyrektor zarządzający ETRA. – Wprowadzając opony nowej generacji, Goodyear potwierdza swoją pozycję lidera zarówno w dziedzinie opon wyścigowych, jak i komercyjnych, budującego przyszłość wyścigów pojazdów ciężarowych w kierunku większego bezpieczeństwa, osiągów i zrównoważonego rozwoju.
W nowym sezonie Goodyear będzie dalej wspierać wysiłki organizatorów zmierzające do ograniczenia ilości odpadów pozostających po mistrzostwach, wydłużając żywotność opon poprzez bieżnikowanie. Dzięki temu opony stosowane w wyścigach Goodyear FIA ETRC mogą być dalej wykorzystywane przez floty transportowe.
Poprzez proces bieżnikowania, Goodyear i ETRC podkreślają swoje zaangażowanie w zmniejszanie wpływu na środowisko, jednocześnie optymalizując wydajność zarówno na torze, jak i w codziennych operacjach komercyjnych.
Wszystkim wydarzeniom Goodyear FIA ETRC w tym sezonie towarzyszyć będą nowe ciężarówki pokazowe z interaktywnym showroomem na pokładzie, które podróżują po Europie w ramach kampanii Goodyear Drive Result Tour 2024. Odwiedzający będą mieli okazję dowiedzieć się, w jaki sposób oferta Goodyear Total Mobility może pomóc flotom poprawić efektywność paliwową, obniżyć ich koszty operacyjne i ograniczyć ryzyko nieoczekiwanych awarii.
(s)
Fot. Goodyear
Wydmy i mgła nie są dobrym połączeniem, gdy zawodnicy muszą rozpocząć odcinek specjalny na Dakarze. W […]
W połowie stycznia inspektorzy ITD z Gniezna i Poznania, wraz ze Strażnikami Leśnymi z Gniezna oraz […]
Rok 2025 zapowiada się dla branży logistycznej jako okres wyzwań, ale i szans. Umiarkowany optymizm wśród […]