Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Nooteboom: nowa, rozciągana, lekka naczepa semi-niskopodwoziowa z zagłębieniami pod koła (galeria zdjęć)

    Nooteboom: nowa, rozciągana, lekka naczepa semi-niskopodwoziowa z zagłębieniami pod koła (galeria zdjęć)

    1 marca, 2021
    Aktualności, Naczepy, Targi

    Nooteboom rozszerzył swój program SMART o nowy model: rozciąganą i lekką naczepę semi-niskopodwoziową OSDS-48-03V(EBW) z zagłębieniami pod koła. Ta 3-osiowa naczepa z osią samoskrętną ma ładowność nie mniej niż 39 ton przy 80 km/h.

    Nooteboom: nowa, rozciągana, lekka naczepa semi-niskopodwoziowa z zagłębieniami pod koła, Truckslog.pl

    Dzięki zastosowaniu nowej koncepcji, otrzymano stopniowo rozciąganą podłogą ładunkową do 4750 mm i uzyskano bardzo niski ciężar własny wersji bazowej, wynoszący zaledwie  8700 kg. Od teraz, dzięki głębokim muldom na koła, również większe typy ładowarek kołowych i wozideł przegubowych do 39 ton masy własnej mogą być transportowane naczepą z serii OSDS, gdzie wcześniej było to możliwe tylko z pojazdem z serii EURO z pokładem zagłębionym.

    Ponadto OSDS-48-03V(EBW) jest w dalszym ciągu wielofunkcyjny i może służyć do transportu ładunków podzielnych, kontenerów i gąsienicowych maszyn budowlanych. Krótki rozstaw osi między pierwszą a drugą osią wynoszący zaledwie 2260 mm przyczynia się do optymalnej zwrotności. A ponieważ ta naczepa semi-niskopodwoziowa jest produkowana w serii SMART, jej cena zakupu jest nawet o 50% niższa niż w przypadku pojazdu z pokładem zagłębionym.

    Komponenty wysokiej jakości

    Naczepa semi-niskopodwoziowa OSDS-48-03V(EBW) jest wyjątkowo mocna i ma doskonałą sztywność ramy, która standardowo ma długotrwałe zabezpieczenie antykorozyjne, ponieważ jest w pełni ocynkowana na gorąco. Zwiększa to żywotność naczepy i przyczynia się do jej wyższej wartości rezydualnej.

    O wysokiej jakości świadczy także zastosowanie wyłącznie najwyższej jakości komponentów klasy A, takich jak np.  nogi podporowe Jost, osie SAF, oświetlenie Hella, opony Goodyear i układ hamulcowy Wabco. Naczepa jest wyposażona w kompletne elementy standardowe, w tym wysuwane konsole poszerzające pokład ładunkowy i może być dalej zoptymalizowana zgodnie z wymaganiami klienta za pomocą dostępnych opcji. Obejmują one m.in. oś podnoszoną, zdejmowane stoły pokładowe, skrzynię narzędziową na łabędziej szyi, uchwyty promowe, rampy aluminiowe lub hydrauliczne o różnych długościach oraz kosze i skrzynki narzędziowe pod podłogą ładunkową.

    Asymetryczne muldy pod koła

    Asymetryczny kształt zagłębień pod koła ułatwia np. załadunek ładowarek kołowych. Specjalny kąt nachylenia wynoszący zaledwie 35 stopni wraz z głębokością muldy aż 400 mm ułatwia wyjazd załadowanego sprzętu. Ponadto, te łatwo dostępne zagłębienia są wyposażone w naspawane stalowe żebra poprzeczne, które zapewniają maksymalną przyczepność podczas wjeżdżania i wyjeżdżania.

    Umiejscowienie muld zapewnia również optymalny rozkład ciężaru między łabędzią szyją a wózkiem osiowym. Wymiary zagłębień są odpowiednie dla wszystkich popularnych marek i typów ładowarek kołowych z różnymi średnicami kół, rozstawami osi i masami. Są to na przykład CAT 980K, Doosan DL500, Liebherr L586, Volvo L220G, Hitachi ZW370 lub Komatsu A500-6. To tylko kilka przykładów dużych i ciężkich ładowarek kołowych, które można transportować za pomocą modelu OSDS-48-03V(EBW).

    Zmienne zagłębienie przednie

    Wnęka na przednie koła przewożonego sprzętu powstaje poprzez rozciągnięcie podłogi ładunkowej. Dzięki opcjonalnemu przesuwanemu stołowi pokładowemu ze ściętymi krańcami, wymaganą przestrzeń ładunkową można dostosować do rozmiaru opon i rozstawu osi ładowarki kołowej lub wywrotki.

    Łatwy załadunek i rozładunek

    Długie tylne ścięcie 1150 mm z dużym prześwitem sprawia, że załadunek i rozładunek maszyn jest niezwykle łatwy. Aby zapewnić maksymalną przyczepność, pokład ładunkowy jest we wszystkich możliwych miejscach wyposażony w podłogę z twardego drewna. Do załadunku i rozładunku maszyn budowlanych użytkownik ma do wyboru szeroki wybór ramp, od aluminiowych o długości 2,4 m do automatycznie składanych, hydraulicznych o długości 3, 4 lub 5 m.

    W przypadku bardzo szerokich maszyn, rampy hydrauliczne i standardowe wysuwane konsole do poszerzeń można wysunąć na boki do ponad 3 metrów. W przypadku ramp aluminiowych je również można zaczepić na szerokości powyżej 3 metrów. Mniejsze maszyny mogą również wjechać na łabędzią szyję za pomocą specjalnych ramp zahaczanych na tylną ścianę balkonu.

    Wielofunkcyjność

    Najnowsza w serii OSDS naczepa semi-niskopodwoziowa jest wielofunkcyjna. Jest doskonała nie tylko do transportu ładowarek kołowych i wywrotek, ale także ładunków podzielnych, kontenerów i gąsienicowych maszyn budowlanych. W razie potrzeby zagłębienia można łatwo zamknąć, tworząc całkowicie płaską podłogę ładunkową. W tym celu dostępne są zdejmowane ocynkowane wsporniki ze zintegrowanymi poszerzeniami i wykończeniem drewnem części górnej. Opcjonalnie te muldy mogą być również całkowicie wypełnione elementami z twardego drewna. Naczepa może być nawet wyposażona w 3 pary otworów na zamki kontenerowe, dzięki czemu można również transportować kontenery 20′, 30′ i 40 ‘.

    Zabezpieczenie ładunku

    Aby zabezpieczyć ładunek, nowy OSDS-48-03V(EBW) jest wyposażony w różne uszy mocujące z certyfikatem TÜV. Nooteboom ustanowił nowy standard dzięki tym opatentowanym uszom mocującym. Są zgodne z międzynarodowymi normami, co pozwala na optymalne zabezpieczenie ładunku pod każdym kątem. Na przykład łabędzia szyja jest wyposażona w uszy mocujące TÜV o mocy 5000 daN, a podłoga ładunkowa ma nie mniej niż 22 sztuki zaczepów mocujących TÜV o mocy 8000 daN, rozłożonych na całym pokładzie.

    (s)
    Fot. Nooteboom

    Tagi : naczepa semi-niskopodwoziowa, naczepy
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Czerwiec 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    8,30
    Pb95
    7,90
    ON
    8,27
    LPG
    3,56
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,66
    USD/PLN
    4,44
    CHF/PLN
    4,46
    GPB/PLN
    5,37
    NOK/PLN
    0,48
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone