Niesprawny, za ciężki, nienormatywny zestaw z wyjętą kartą z tachografu
Ciągnik siodłowy z dwoma naczepami kontenerowymi, zatrzymany w Białymstoku, był za ciężki i niesprawny technicznie. Kierowca ciężarówki jechał bez karty w tachografie i naruszył dopuszczalne limity czasu pracy.

Na krajowej „dziewiętnastce” w Białymstoku, patrol ITD zatrzymał do kontroli ciągnik siodłowy z dwoma naczepami kontenerowymi. Ciężarówką przewożono artykuły foliowe z Gdańska do Wasilkowa.
Inspektorzy stwierdzili w trakcie kontroli, że kierowca w bieżącej dobie jechał bez karty zalogowanej w tachografie. Kierujący przekroczył także dopuszczalny czas jazdy dziennej o 6 godz. i 25 min, maksymalny czas jazdy bez wymaganej przerwy o 6 godz. i 41 min i skrócił odpoczynek dzienny o 7 godz. i 48 min.
Oprócz tego tachograf nie był poddany badaniu okresowemu w terminie. Ostatnie przeprowadzono ponad dwa lata temu.

Kontrolujący zważyli również ciężarówkę i stwierdzili przekroczenie o 1,85 t nacisku podwójnej osi napędowej oraz dopuszczalnej masy całkowitej. Zestaw składał się z trzech pojazdów, czyli zgodnie z polskimi przepisami nie powinien poruszać się po drodze publicznej nawet bez ładunku. Kierowca nie okazał do kontroli drogowej zezwolenia uprawniającego na przejazd pojazdu nienormatywnego.
Inspektorzy mieli również zastrzeżenia do stanu technicznego zestawu. Stwierdzili m.in. niesprawny układ ABS, nadmiernie zużyte ogumienie i braki w oświetleniu. Za uchybienia w stanie technicznym zatrzymali dowód rejestracyjny każdego z trzech pojazdów.
Po zakończeniu czynności kontrolnych, inspektorzy nakazali kierowcy odbiór prawidłowego, co najmniej dziewięciogodzinnego odpoczynku dziennego. Musiał również doprowadzić zestaw do parametrów zgodnych z przepisami. Za ukrywanie aktywności na karcie, kierujący stracił prawo jazdy na okres trzech miesięcy. Wobec przewoźnika wszczęto postępowania administracyjne. Przedsiębiorcy grozi kara pieniężna.
opr. CYPH
Fot. GITD
- GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym mostem drogowym, który został otwarty w 2021 r. W rezultacie lokomotywy i tabor muszą być transportowane na moście autostrady […]
- Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwojuKażda firma dostarczająca kauczuk naturalny do dwóch europejskich zakładów produkcyjnych Apollo Tyres, w Holandii i na Węgrzech, musi teraz przestrzegać kodeksu postępowania opracowanego przez globalną platformę na rzecz zrównoważonej gumy naturalnej (ang. Global Platform for […]
- CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 rokuCEVA Logistics planuje powiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 sztuk do końca 2025 r. Będzie to kolejny krok w realizacji zobowiązania jakim jest osiągnięcie zerowego poziomu emisji netto do 2050 r. Flota pojazdów […]
- Nooteboom: Bez odwagi nie ma chwały!18 maja 2023 roku zmarł Henk Nooteboom, były dyrektor Koninklijke Nooteboom Groep. Henk Nooteboom miał 79 lat. Był dyrektorem generalnym Nooteboom Trailers od 1975 do 2002 roku. Wspólnie z braćmi Dickiem i Tonem, stworzył podwaliny […]