Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Niesprawny, za ciężki, nienormatywny zestaw z wyjętą kartą z tachografu

    Niesprawny, za ciężki, nienormatywny zestaw z wyjętą kartą z tachografu

    13 lipca, 2022
    Aktualności, Prawo

    Ciągnik siodłowy z dwoma naczepami kontenerowymi, zatrzymany w Białymstoku, był za ciężki i niesprawny technicznie. Kierowca ciężarówki jechał bez karty w tachografie i naruszył dopuszczalne limity czasu pracy.

    Ciężarówki i Logistyka - Niesprawny, za ciężki, nienormatywny zestaw z wyjętą kartą z tachografu

    Na krajowej „dziewiętnastce” w Białymstoku, patrol ITD zatrzymał do kontroli ciągnik siodłowy z dwoma naczepami kontenerowymi. Ciężarówką przewożono artykuły foliowe z Gdańska do Wasilkowa.

    Inspektorzy stwierdzili w trakcie kontroli, że kierowca w bieżącej dobie jechał bez karty zalogowanej w tachografie. Kierujący przekroczył także dopuszczalny czas jazdy dziennej o 6 godz. i 25 min, maksymalny czas jazdy bez wymaganej przerwy o 6 godz. i 41 min i skrócił odpoczynek dzienny o 7 godz. i 48 min.

    Oprócz tego tachograf nie był poddany badaniu okresowemu w terminie. Ostatnie przeprowadzono ponad dwa lata temu.

    Ciężarówki i Logistyka - Niesprawny, za ciężki, nienormatywny zestaw z wyjętą kartą z tachografu

    Kontrolujący zważyli również ciężarówkę i stwierdzili przekroczenie o 1,85 t nacisku podwójnej osi napędowej oraz dopuszczalnej masy całkowitej. Zestaw składał się z trzech pojazdów, czyli zgodnie z polskimi przepisami nie powinien poruszać się po drodze publicznej nawet bez ładunku. Kierowca nie okazał do kontroli drogowej zezwolenia uprawniającego na przejazd pojazdu nienormatywnego.

    Inspektorzy mieli również zastrzeżenia do stanu technicznego zestawu. Stwierdzili m.in. niesprawny układ ABS, nadmiernie zużyte ogumienie i braki w oświetleniu. Za uchybienia w stanie technicznym zatrzymali dowód rejestracyjny każdego z trzech pojazdów.

    Po zakończeniu czynności kontrolnych, inspektorzy nakazali kierowcy odbiór prawidłowego, co najmniej dziewięciogodzinnego odpoczynku dziennego. Musiał również doprowadzić zestaw do parametrów zgodnych z przepisami. Za ukrywanie aktywności na karcie, kierujący stracił prawo jazdy na okres trzech miesięcy. Wobec przewoźnika wszczęto postępowania administracyjne. Przedsiębiorcy grozi kara pieniężna.

    opr. CYPH
    Fot. GITD

    • GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów
      GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…
      W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym mostem drogowym, który został otwarty w 2021 r. W rezultacie lokomotywy i tabor muszą być transportowane na moście autostrady […]
    • Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwoju
      Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwoju
      Każda firma dostarczająca kauczuk naturalny do dwóch europejskich zakładów produkcyjnych Apollo Tyres, w Holandii i na Węgrzech, musi teraz przestrzegać kodeksu postępowania opracowanego przez globalną platformę na rzecz zrównoważonej gumy naturalnej (ang. Global Platform for […]
    • CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 roku
      CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 roku
      CEVA Logistics planuje powiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 sztuk do końca 2025 r. Będzie to kolejny krok w realizacji zobowiązania jakim jest osiągnięcie zerowego poziomu emisji netto do 2050 r. Flota pojazdów […]
    • Henk Nooteboom
      Nooteboom: Bez odwagi nie ma chwały!
      18 maja 2023 roku zmarł Henk Nooteboom, były dyrektor Koninklijke Nooteboom Groep. Henk Nooteboom miał 79 lat. Był dyrektorem generalnym Nooteboom Trailers od 1975 do 2002 roku. Wspólnie z braćmi Dickiem i Tonem, stworzył podwaliny […]
    Tagi : ITD
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecien 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone