Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Nieprawidłowo zabezpieczony ładunek drewna okrągłego w naczepie kurtynowej

    Nieprawidłowo zabezpieczony ładunek drewna okrągłego w naczepie kurtynowej

    22 listopada, 2022
    Aktualności, Prawo

    Litewski przewoźnik wiózł w naczepie nieodpowiednio zabezpieczony ładunek drewna okrągłego, nieokorowanego umieszczonego wzdłużnie. Na dokładkę miał jeszcze niesprawną naczepę. Jego podróż przez Polskę zakończyli inspektorzy z WITD w Olsztynie.

    Nieprawidłowo zabezpieczony ładunek drewna okrągłego w naczepie kurtynowej

    Ładunek przewożony w kurtynowej naczepie zabezpieczono jedynie za pomocą odciągów taśmowych i kombinowanego sztauowania z wykorzystaniem drewnianych pali. Zatrzymany zestaw skierowano w asyście radiowozu na bezpieczny parking celem przeładowania drewna na pojazd kłonicowy, przeznaczony do tego rodzaju transportu. Do tego czasu przewoźnikowi zakazano dalszego przejazdu drogami publicznymi.

    Inspektorzy WIDT z Olsztyna zatrzymali dowód rejestracyjny naczepy z uwagi na uszkodzenie mechaniczne i rozwarstwienie bieżnika jednej z opon pojazdu. Kierowcę ukarano mandatami karnymi na kwotę 700 zł za stan techniczny naczepy oraz nieodpowiednie zabezpieczenie przewożonego ładunku.

    Nieprawidłowo zabezpieczony ładunek drewna okrągłego w naczepie kurtynowej

    Przewóz wszelkich ładunków (i sposób ich mocowania) po polskich drogach reguluje opublikowane w Dzienniku Ustaw z 13 lutego 2018 r. (Poz. 361) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 25 stycznia 2018 r. w sprawie sposobu przewozu ładunku. Jeśli chodzi o drewno przewożone wzdłużnie do osi pojazdu ładunek powinien opierać się o ścianę przednią lub podobną barierę. Zaleca się stosowanie odciągów łańcuchowych lub taśmowych. Wszystkie odciągi powinny zostać napięte za pomocą urządzenia napinającego. Ładunek i odciągi należy sprawdzać przed wyjazdem na drogę publiczną, a następnie regularnie kontrolować podczas przewozu.

    Zewnętrzne kłody lub sztuki drewna powinny opierać się o co najmniej dwie kłonice o odpowiedniej wytrzymałości lub być zabezpieczone na górze łańcuchami zapobiegającymi ich rozpieraniu na boki przez ładunek. Każda sztuka drewna krótsza niż odległość pomiędzy dwiema kłonicami powinna być umieszczona w środku ładunku. Jeżeli sztuka drewna opiera się o dwie kłonice, jej końce powinny wystawać poza kłonice na nie mniej niż 300 mm.

    Nieprawidłowo zabezpieczony ładunek drewna okrągłego w naczepie kurtynowej

    Według rozporządzenia przewóz drewna dłużycowego jest możliwy tylko pojazdami z odpowiednią do tego rodzaju transportu zabudową, przyczepą lub naczepą kłonicową, gwarantującą odpowiednie unieruchomienie ładunku. Ładunek powinien zostać umocowany za pomocą co najmniej dwóch odciągów do każdej pary kłonic. Każdy z odciągów w kłonicach wewnętrznych powinien być naprężony siłą wynoszącą co najmniej 750 daN. Naprężenie wstępne dla każdej pary kłonic umieszczonych skrajnie powinno wynosić co najmniej 2000 daN. Po szczegóły warto zajrzeć do rozporządzenia. 

    s
    Fot. GITD

    • Białoruski kierowca oszukiwał na dwie karty
      Białoruski kierowca oszukiwał na dwie karty
      Podczas kontroli drogowej, kierowca z Białorusi pokazał inspektorom ITD dwie ważne własne karty tachografów. Został ukarany mandatem i musiał oddać jedną z kart. Inspektorzy z włocławskiego oddziału kujawsko-pomorskiej ITD zatrzymali, na autostradzie A1, do kontroli […]
    • FORD: Explorer na sygnale – powołanie norweskiego lekarza
      FORD: Explorer na sygnale – powołanie norweskiego lekarza
      W przypadku służb ratownictwa medycznego jak najszybsze dotarcie do potrzebujących ma ogromne znaczenie. Dlatego największym wyzwaniem jest zapewnienie pomocy medycznej w trudno dostępnych, odległych zakątkach świata. Erik Emberland Andersen jest ratownikiem medycznym, pracującym dla szpitala […]
    • Truckers Life: Bez toalet, bez prysznica, bez szacunku dla kierowców...
      Truckers Life: Bez toalet, bez prysznica, bez szacunku dla kierowców…
      Złe warunki pracy w miejscach załadunku i rozładunku to problem, który kierowcy zawodowi podnoszą od wielu lat. Niestety, problem wciąż jest nierozwiązany. Fundacja Truckers Life opracowała pierwszy Raport nt. warunków sanitarnych i parkingowych w bazach […]
    • „Szeryf” w Skodzie doprowadził do kolizji z ciężarówką
      „Szeryf” w Skodzie doprowadził do kolizji z ciężarówką
      43-letni kierowca Skody, wyprzedził ciągnik siodłowy z naczepą i zjechał na jej pas, powodując gwałtowne hamowanie i kolizję. W wyniku tego incydentu stracił on prawo jazdy, a jego sprawa zostanie rozpatrzona przez sąd w Grójcu. […]
    Tagi : Inspekcja Transportu Drogowego
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone