Nieprawidłowe działanie tachografu w transporcie ADR
Tachograf w skontrolowanej ciężarówce, przewożącej towar niebezpieczny – ADR, otrzymywał informacje o prędkości pojazdu tylko z jednego źródła. Inspekcji Transportu Drogowego wszczęła postępowanie administracyjne wobec przewoźnika drogowego.

Na łączniku autostrady A2 z krajową „pięćdziesiątką” w pobliżu Mińska Mazowieckiego, patrol ITD zatrzymał do rutynowej kontroli ciągnik siodłowy z podpiętą naczepą.
Zestawem należącym do polskiej firmy przewożono kwas solny (UN 1789) z Brzegu Dolnego do Siedlec. W trakcie kontroli tachografu stwierdzono, że nie miał on włączonego drugiego, wymaganego sygnału prędkości – IMS.
Na wykonanym wydruku danych technicznych tachografu nie było informacji dotyczącej źródła drugiego sygnału prędkości pojazdu. Kontrola prawidłowości rejestrowania czasu pracy kierowcy nie wykazała jednak żadnych manipulacji i naruszeń.
W tej sytuacji zostanie wszczęte postępowanie administracyjne wobec przewoźnika drogowego. W trakcie postępowania ustalane będzie także, czy ostatnia legalizacja tachografu została wykonana właściwie przez uprawniony serwis tachografów.
CYPH
Fot. GITD