Nielegalny ponad normatyw pod osłoną noc
Trzy nienormatywne zestawy ciężarowe, należące do tego samego przedsiębiorcy, jadące nocą drogą S3 w woj. lubuskim, nie posiadały odpowiednich zezwoleń. Wobec przewoźnika drogowego będą wszczęte postępowania administracyjne.

W nocy na drodze ekspresowej S3 koło Skwierzyny, inspektorzy ITD zatrzymali do kontroli drogowej trzy zespoły pojazdów. Wszystkie należące do tego samego polskiego przedsiębiorcy. Ciężarówki wiozły ładunki podzielne z Polski do Norwegii.
Jeden z zestawów składał się z ciągnika siodłowego i dwóch naczep. Wraz z ładunkiem ważył ponad 72 t zamiast dopuszczalnych 40 t. Ciężarówka była za długa o blisko 9 m – jej długość wynosiła 25,45 m oraz była za wysoka o 30 cm. Na przejazd pojazdu nienormatywnego o takiej masie i wymiarach wymagane jest zezwolenie kategorii V. Kierowca nie okazał takiego zezwolenia.
Na trasie przejazdu gabarytu zabrakło również pojazdów pilotujących. Oprócz tego, inspektorzy mieli zastrzeżenia do wymiarów dwóch pozostałych ciężarówek. Jedna była za wysoka o 29 cm, a druga o 36 cm. Jeden z tych zestawów okazał się również przeładowany. Ważył 45,7 t zamiast dopuszczalnych 40 t.
Kierowcy dwóch przeładowanych ciężarówek okazali do kontroli kserokopię tego samego zezwolenia kategorii IV. Wszystkimi ciężarówkami przewożono jednak ładunki podzielne, czyli takie, które można przewozić w mniejszej ilości lub z wykorzystaniem większej liczby pojazdów. W tej sytuacji właściwe zezwolenie również nie uprawniałoby do przejazdu skontrolowanych, nienormatywnych pojazdów po drogach publicznych.


Inspektorzy wstrzymali nieprawidłowe przewozy. Skierowali nienormatywne zespoły pojazdów na wyznaczony parking strzeżony. Za stwierdzone nieprawidłowości zostaną wszczęte postępowania administracyjne wobec przewoźnika. Grożą mu kary pieniężne.
opr. CYPH
Fot. GITD
- Mercedes-Benz Vans: Elektryczna flota przyszłością firm nie tylko kurierskich…Dekarbonizacja floty, zeroemisyjność, zielona transformacja – to tylko kilka określeń, które już wkrótce zdominują branżę motoryzacyjną. Wraz ze zmianami w europejskim prawie, takimi jak Zielony Ład czy pakiet „Fit for 55”, rynek samochodów osobowych i […]
- SCHEUERLE: U-boot U17 przewieziony bezpiecznie do muzeum techniki na modułach Scheuerle InterCombiTo może być najdłuższa kombinacja naczep ze sztywną platformą, jaką kiedykolwiek widziano na drogach publicznych w Niemczech: zespół specjalistów Spedition Kübler przewoził zabytkowy okręt podwodny o długości 50 metrów i wadze prawie 500 ton na […]
- SCHMITZ CARGOBULL: Inżynieria wymagań firmy zyskuje uznanie IREBWydział Inżynierii Systemów E/E firmy Schmitz Cargobull otrzymał srebrny status od Międzynarodowej Rady Inżynierii Wymagań. Inżynieria wymagań firmy Schmitz Cargobull została wyróżniona srebrnym statusem przez Międzynarodową Radę Inżynierii Wymagań (IREB). Status ten potwierdza profesjonalną komunikację, […]
- GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym mostem drogowym, który został otwarty w 2021 r. W rezultacie lokomotywy i tabor muszą być transportowane na moście autostrady […]