Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!
Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]
2 listopada na ekspresowej „jedenastce” w pobliżu Poznania, patrol z Biura Kontroli Opłaty Elektronicznej zatrzymał wywrotkę przewożącą tzw. suchy beton. Powodem interwencji był brak uiszczenia opłaty za przejazd płatnym odcinkiem trasy. Ciężarówka nie była zarejestrowana w elektronicznym systemie e-TOLL.
W trakcie czynności kontrolnych okazało się, że 45-letni kierowca ma zatrzymane prawo jazdy za jazdę po alkoholu. Oprócz tego, w momencie zatrzymania do kontroli drogowej, nie rejestrował swojego czasu pracy. W tachografie nie było wykresówki. Kierowca i zarazem współwłaściciel wywrotki nie miał również wymaganych uprawnień przewozowych – licencji transportowej.
Inspektorzy mieli też sporo zastrzeżeń do stanu technicznego pojazdu, który nie powinien w ogóle poruszać się po drogach publicznych. Pojazd miał wydane pozwolenie czasowe, ale ważne do 2021 roku. Z kolei ostatnie badanie techniczne skończyło się we wrześniu 2023 roku. Z ciężarówki ciekły na jezdnię płyny eksploatacyjne. Wywrotka miała nieszczelny układ pneumatyczny, który odpowiada m.in. za hamowanie.
Inspektorzy ukarali kierowcę mandatami karnymi w łącznej wysokości 3000 zł. Mężczyzna został przekazany do dalszych czynności funkcjonariuszom policji. Kierowanie pojazdem bez wymaganych uprawnień to przestępstwo.
(s), fot. Wielkopolska ITD
Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]
Chociaż dopuszczalna masa całkowita zestawu naczepowego w Belgii może wynosić 44.000 kilogramów, panuje tam tendencja poszukiwania […]
Protest polskich przewoźników na przejściach granicznych z Ukrainą trwa od 6 listopada. To nie tylko katastrofa, […]