Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » NextETRUCK – pionierski projekt Ford Trucks. Kształtuje przyszłość logistyki

    NextETRUCK – pionierski projekt Ford Trucks. Kształtuje przyszłość logistyki

    14 listopada, 2023
    Aktualności, Elektromobilność, Elektryczne ciężarówki, Samochody ciężarowe

    Ford Trucks nieustannie dąży do bycia liderem w bezemisyjnych rozwiązaniach transportowych przyszłości. Specjalny dział badawczo-rozwojowy firmy przyspiesza swoje prace, by zapewnić wydajniejsze i bardziej ekonomiczne rozwiązania dla sektora logistycznego. Dzieje się tak za sprawą nowej generacji elektrycznych ciężarówek w ramach projektu NextETRUCK.

    Spotkanie Konsorcjum NextETRUCK zorganizowane w centrum badawczo-rozwojowym Ford Otosan w Stambule zgromadziło 18 firm z 9 krajów.

    NextETRUCK to projekt dotowany przez Unię Europejską z Horizon Europe, funduszu badawczo-rozwojowego, kwotą 2 milionów euro, który będzie wspierał branżę logistyczną poprzez kształtowanie projektów elektrycznych pojazdów ciężarowych Ford Trucks.

    Ford Trucks jest zdeterminowany do opracowania innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań. Firma ma ogromne doświadczenie i wiedzę inżynierską, która wraz ze stworzonym specjalnym zespołem badawczo-rozwojowym intensyfikuje swój projekt NextETRUCK. Wszystko po to, by opracować bezemisyjną ciężarówkę elektryczną o największej ładowności w swojej klasie i znacznie zmniejszonej masie własnej.

    Aktywny udział Ford Trucks w projekcie NextETRUCK podkreśla znaczenie innowacji i badań w dziedzinie technologii pojazdów elektrycznych, a także przyczynia się do poszerzenia portfolio produktów o zaawansowane, wydajne i zrównoważone rozwiązania transportowe.

    Przewidywania ekspertów wskazują, iż sektor transportu komercyjnego, który obecnie jest silnie uzależniony od paliw kopalnych i odpowiada za 37% emisji dwutlenku węgla, w nadchodzących latach będzie nadal wzrastał. Unia Europejska, która wspiera zrównoważoną politykę przeciwdziałania globalnemu ociepleniu, dąży, by do 2050 roku gospodarka stała się zeroemisyjna. Elektryfikacja pojazdów i flot jest kluczowa dla strategii dekarbonizacji sektora. Projekt NextETRUCK będący częścią programu Horizon Innovations Actions jest wspierany przez Unię Europejską w ramach celów Europejskiego Zielonego Ładu.

    W ramach projektu NextETRUCK zostanie wprowadzone lekkie podwozie wyprodukowane w ramach nowej technologii. Ford Trucks na bazie tegoż podwozia zbuduje 16-tonową elektryczną ciężarówkę, która będzie testowana przez pół roku, transportując towary pomiędzy fabrykami Ford Otosan. Na podstawie testów zostaną zebrane dane obrazujące jej wydajność, które pozwolą na odpowiednie rekomendację dla branży logistycznej. Ford Trucks rygorystycznie zbada technologie lekkiego podwozia, aby zwiększyć wydajność wagową elektrycznej ciężarówki i poprawić ogólne osiągi pojazdu.

    NextETRUCK w wyniku przeprowadzonych testów dostarczy dodatkowo informacji, które wytyczą kierunki rozwoju dla branży logistycznej. Projekt koncentruje się na zbudowaniu elektrycznej ciężarówki, która wyróżni się zmniejszoną masą własną, zaawansowanym zarządzaniem termicznym i integracją Akustycznego Systemu Ostrzegania Pojazdu (AVAS). Ponadto obejmuje zdobycie wiedzy specjalistycznej w zakresie narzędzi architektury zorientowanej na usługi (SOA), aby usprawnić operacje flotowe, efektywne zarządzanie ładowaniem i przewidywanie optymalnych tras. Projekt NextETRUCK obejmuje także znaczące zmiany, jak aktualizacja części EPE, stworzenie innowacyjnego systemu zarządzania temperaturą, przeprojektowanie podwozia, nowe wsporniki, ulepszenia oprogramowania i modyfikację kabiny.

    Spotkanie Konsorcjum NextETRUCK zorganizowane w centrum badawczo-rozwojowym Ford Otosan w Stambule zgromadziło 18 firm z 9 krajów. Podczas spotkania zespół projektowy został poinformowany o bieżących oraz przyszłych etapach prac. Proces został poddany przeglądowi, wszystkie bieżące zadania wykonywane są zgodnie z harmonogramem. W projekcie nastąpił postęp w zakresie planów pilotażowych i zarysów związanych z telematyką pojazdów, zarządzaniem termicznym, narzędziami do analizy pojazdów i zasięgiem. Kolejne śródokresowe spotkanie oceniające prace konsorcjum odbędzie się w Brukseli w lutym 2024 roku.

    (s), fot. Ford Trucks

    Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!

    Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!

    Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]

    Czytaj więcej… Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!Continue

    Fliegl: Lekkie do stalowych kręgów

    Fliegl: Lekkie do stalowych kręgów

    Chociaż dopuszczalna masa całkowita zestawu naczepowego w Belgii może wynosić 44.000 kilogramów, panuje tam tendencja poszukiwania […]

    Czytaj więcej… Fliegl: Lekkie do stalowych kręgówContinue

    Protest polskich przewoźników na granicy z Ukrainą trwa. Polski rząd im nie pomaga!

    Protest polskich przewoźników na granicy z Ukrainą trwa. Polski rząd im nie pomaga!

    Protest polskich przewoźników na przejściach granicznych z Ukrainą trwa od 6 listopada. To nie tylko katastrofa, […]

    Czytaj więcej… Protest polskich przewoźników na granicy z Ukrainą trwa. Polski rząd im nie pomaga!Continue

    Tagi : elektryczna ciężarówka, Ford Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – listopad 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,72
    Pb95
    6,07
    ON
    6,14
    LPG
    3,03
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,44
    USD/PLN
    4,20
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,13
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone