Z jednej fabryki. Schmitz Cargobull przed IAA
Na targach IAA Transportation 2024, które w połowie września odbędą się w Hanowerze Schmitz Cargobull przedstawi […]
Firma Heggli AG z Kriens w Szwajcarii potrzebowała szczególnie wszechstronnego pojazdu: musi przewozić duże okna przesuwne, czasem długi materiał, a także kontenery. Naczepa musiała być teleskopowa, a jednocześnie wystarczająco zwrotna, aby można było nią manewrować na ciasnych placach budowy.
– Firma Fliegl w pełni odpowiedziała na nasze potrzeby i, że tak powiem, dostosowała naczepę do naszych indywidualnych potrzeb – mówi Fredy Amstutz, dyrektor ds. technologii w firmie Heggli.
Naczepa typu plateau Fliegl SZS 440 z pokładem opuszczanym o długości 7700 milimetrów i gęsią szyją o długości 3850 milimetrów już oferuje wystarczająco dużo miejsca na najróżniejsze ładunki. Ale czasami potrzeba więcej miejsca. Heggli transportuje m.in. długie elementy dźwigów. Tutaj SZS 440 wyróżnia się teleskopową ramą główną i niskim łożem. Niskie łoże można wysuwać i blokować w odstępach co 500 milimetrów na całe 5500 milimetrów. Zamykana jest za pomocą pneumatycznego zamka ryglowego, a po obu stronach ramy znajduje się również wskaźnik zamknięcia. W połączeniu z gęsią szyją o długości 3850 milimetrów daje to maksymalną długość załadunkową wynoszącą 17.050 milimetrów.
Po złożeniu wzmocniona rama jest zaprojektowana na obciążenie punktowe 20.000 kilogramów na długości 4000 milimetrów. Ułożona wzdłużnie podłoga z twardego drewna ma grubość 30 milimetrów, a profile omega pod spodem zapewniają wysoką nośność punktową. Aby mieć pewność, że ładunek zawsze pozostanie bezpieczny na pokładzie, firma Fliegl zainstalowała dużą liczbę punktów mocowania ładunku. Uszy mocujące można obciążyć siłą rozciągającą 5 ton, z czego 16 jest osadzonych w ramie zewnętrznej, dwa kolejne znajdują się na gęsiej szyi, a sześć kolejnych w środku.
Dodatkowych 28 uszy mocujących, również o sile rozciągającej 5 ton, jest przykręconych do ramy zewnętrznej, 4 kolejne są zamontowane na gęsiej szyi i 10 kolejnych w środku. Otwory do mocowania, które znajdują się pod ramą zewnętrzną i służą między innymi do zabezpieczania ładunków przekraczających szerokość, można obciążyć 10 tonami każdy. Wersja niskopodwoziowa ramy zewnętrznej jest również przeznaczona do mocowania pasów i jest wyposażona w odpowiedni profil otworów.
Pozostałe opcje zabezpieczenia ładunku są dostosowane do wymagań transportu okien. Aby zapewnić bezpieczne mocowanie dużych elementów przewożonych okien firma Fliegl instaluje trzy szyny mocujące kłonice poprzecznie w podłodze ładunkowej. Cynkowane ogniowo słupki można w nich elastycznie przesuwać.
Urządzenia blokujące dla kontenera 20-stopowego zapewniają elastyczność, ponieważ wersja wysuwana nie wymaga adaptera. Pasy napinające, adaptery blokujące i inny sprzęt LaSi są przechowywane w dwóch zamykanych, aluminiowych skrzyniach z klapami ze stali nierdzewnej.
Naczepa burtowa dwuosiowa typu SZS 440 Jumbo z teleskopowym przedłużaniem
Długość | 7700 + 5500 mm |
Wydłużenie teleskopowe | 5500 mm,w odstępach co 500 mm |
Ładowność | 29.500 kg |
Masa własna | ok. 10.500 kg |
System blokowania kontenerów | dla kontenerów 20-stopowych |
Elektroniczny układ sterowania | dla obu osi |
Przegroda o wysokości 1350 mm składa się z profilu aluminiowego o grubości 25 mm; przegrodę wraz ze stalowymi słupkami można podłączać i demontować.
W przypadku naczepy teleskopowej Fliegl SZS 440 ważne było też uzyskanie dobrej manewrowości. – Na placach budowy robi się coraz ciaśniej, a manewrowanie jest trudne. Dlatego chcieliśmy, aby obie osie były sterowalne – mówi Fredy Amstutz. Dzięki wykrywaniu nacisku na oś za pośrednictwem magistrali EBS kierowca może monitorować masę przyczepy, a także takie dane, jak przebieg oraz komunikaty diagnostyczne i systemowe.
Bogaty pakiet oświetlenia diodowego (LED) składa się z wielokomorowych świateł tylnych, bocznych świateł obrysowych, świateł pozycyjnych i świateł pasa ruchu. Oprócz obrotowej lampy ostrzegawczej LED z tyłu, na wyposażeniu znajdują się również 4 podświetlane znaki ostrzegawcze, które można rozstawić do szerokości 3 metrów. Dwa światła robocze LED z tyłu oraz jedno po prawej i lewej stronie zapewniają bezpieczną pracę i manewrowanie. Oznaczenia konturowe z paskami odblaskowymi po bokach i z tyłu oraz znak ostrzegawczy ECE 70 uzupełniają pakiet bezpieczeństwa.
Naczepa teleskopowa Fliegl SZS 440 będzie pokonywać w Szwajcarii około 30.000 kilometrów rocznie, więc z pewnością będzie służyć długo. Do tego dochodzi 15-letnia gwarancja na przerdzewienie, ponieważ pojazd jest cynkowany ogniowo i malowany.
(s), fot. Fliegl
Na targach IAA Transportation 2024, które w połowie września odbędą się w Hanowerze Schmitz Cargobull przedstawi […]
Krone wprowadza na rynek pionierską koncepcję „Dimensions in Motion” na targach IAA Transportation 2024 w Hanowerze. […]
Opony do pojazdów ciężarowych i naczep montowane na 22,5-calowych obręczach zapewniają dłuższy okres eksploatacji, wysoki poziom […]