Szczęśniak. Norweski lew
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Na chwilę obecną działa już 47 modułów Tachoscan Control DSRC w 12 krajach Europy, pozwalając na szybkie i efektywne przeselekcjonowanie do kontroli ciężarówek, w których stwierdzono manipulację.
Zastosowana technologia sprawia, że inspektorzy nie muszą się opierać jedynie na swojej intuicji, ponieważ przy typowaniu pojazdów do zatrzymania opierają się na określonych danych pochodzących ze smart tachografów.
Aktualnie za pomocą technologii DSRC w ciągu niecałej sekundy można pobrać skumulowane informacje z przejeżdżającego pojazdu. 19 parametrów RTM udostępnianych przez tachografy inteligentne daje błyskawiczną podpowiedź, czy dana ciężarówka jest podejrzana i doszło do potencjalnej manipulacji. W takiej sytuacji, pojazd zostaje zatrzymany do kontroli, w trakcie której pobierane są pełne dane z tachografu w celu potwierdzenia lub wykluczenia manipulacji.
Już za kilka miesięcy zdalne pobieranie danych również ulegnie zmianie. Od sierpnia br. zostanie dodanych 6 nowych parametrów RTM dotyczących czasu jazdy – nowe tachografy, oprócz błędów sugerujących manipulacje, wyślą takie informacje, jak to, czy kierowca aktualnie nie przekracza czasu jazdy: ciągłej, dziennej, tygodniowej lub nawet dwutygodniowej. Tym samym szybka preselekcja będzie służyć nie tylko wykrywaniu manipulacji, ale również błyskawicznemu rozpoznawaniu ciężarówek, których kierowcy jadą zbyt długo.
Dzięki technologii DSRC służby drogowe będą miały dostęp już nie do 19, ale do 25 parametrów. Oznacza to, że nie tylko wykrywalność manipulacji tachografów będzie rosła, ale również zmęczonych i tym samym potencjalnie niebezpiecznych kierowców, co sprawi, że mniej przewoźników będzie decydowało się na naruszanie przepisów, a sami kierowcy zaczną unikać zbyt długiej jazdy. A to może bezpośrednio wpłynąć na wzrost bezpieczeństwa na drogach.
Zdalne odczytywanie parametrów RTM z tachografów za pomocą technologii DSRC już niedługo stanie się powszechne – wszystko za sprawą obowiązkowej wymiany tachografów oraz zbliżającej się dacie – 19 sierpnia 2024 roku, do której wszystkie inspekcje mają obowiązek wyposażyć się w urządzenia do zdalnego pobierania parametrów RTM poprzez DSRC.
Przykład Inelo pokazuje, że inspekcje nie chcą czekać do samego końca i już teraz chętnie wyposażają się w technologię DSRC. Na ten moment 47 modułów Tachoscan Control DSRC od Inelo znalazło się na wyposażeniu służb z 12 europejskich krajów.
(Inelo), fot. Zachodniopomorska WITD
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Od 1 października 2024 nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce zostaje René Achinger, pełniący tę […]
W obliczu globalnych wyzwań firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie produkcji bliżej rynków zbytu. Trend […]
Views: 116