Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!
Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego (ITD) w Krakowie, używając sygnałów świetlnych i dźwiękowych zatrzymali na drodze […]

E-Optifuel Challenge 2025 był imprezą pilotażową. Dotąd kierowcy walczyli o jak najniższe zużycie paliwa i jak najwyższą średnią prędkość prowadząc samochody spalinowe. Tym razem musieli osiągnąć to samo, tyle że w stosowanym od kilkunastu lat wzorze pozycję „zużycie paliwa” zastąpiono „zużyciem energii elektrycznej”. – Chcemy, by e-Optifuel stał się stałym elementem kalendarza, tak jak jego spalinowy pierwowzór. Dzisiejsze wyniki pokazują, że elektryczne ciężarówki i samochody dostawcze Renault Trucks są gotowe do normalnej, codziennej pracy . Od miasta, przez dystrybucję, po trasę ekspresową – mówi Łukasz Kurcbard z Renault Trucks Polska, organizator i sędzia główny tych zawodów.


Oprócz wykonania trzech jazd na konkursowych odcinkach uczestnicy musieli też rozwiązać test teoretyczny, tzw. klasówkę. Trzeba było odpowiedzieć na 20 pytań, które dotyczyły konstrukcji i cech pojazdów elektrycznych Renault Trucks, było też parę pytań dotyczących zasad ekonomicznej jazdy. Za prawidłowe napisanie tego testu można było uzyskać 20 punktów.
Za każdą jazdę maksymalnie po 60 punktów. Oczywiście w czasie konkursowych przejazdów w kabinach uczestnikom towarzyszyli w roli obserwatorów instruktorzy Szkoły Jazdy Ekonomicznej Renault Trucks. Start i meta każdego odcinka testowego znajdowała się na terenie otwartego parę miesięcy temu serwisu Renault Trucks w Kajetanowie koło Kielc, prowadzonego przez firmę Tandem Trucks.


Trzy pojazdy Renault Trucks, za kierownicami których kierowcy walczyli o zwycięstwo to: ciągnik siodłowy Renautl Trucks T E-Tech z naczepą obciążoną ładunkiem 22 ton; dystrybucyjna ciężarówka typu D16 E-Tech z zabudową furgonową obciążoną ok. 4 tonami i dostawczy Renault Master E-Tech (furgon) z 500-kilogramowym ładunkiem. Każdy z tych pojazdów miał inną trasę, dopasowaną do charakterystyki swojej pracy. Każdy odcinek testowy miał nieco ponad 30 km, a na pokonanie go było potrzebne 40 do 45 minut. Oczywiście im krócej, tym lepiej.

Pierwsze miejsce i tytuł mistrza e-Optifuel challenge wywalczył Piotr Krahel. Drugie zajął Artur Sumbar, a trzeci był Tomasz Leki. Piotr Krahel miał najlepsze wyniki w Masterze i D16 E-Tech. Najlepszy w jeździe ciągnikiem T E-Tech był Artur Sumbar. Z kolei w teście teoretycznym najlepiej poradził sobie Zenon Korsak. Generalnie różnice między uczestnikami były minimalne. Ale w końcu byli to sami mistrzowie jazdy racjonalnej z poprzednich lat.
Wyniki konkursu w punktach:
1. Piotr Krahel – 191,5
2. Artur Sumbar – 183,8
3. Tomasz Leki – 181,2
4. Mariusz Groszczyński – 181,0
5. Łukasz Ponikiewski – 179,9
6. Zenon Korsak – 172,6
(s), Fot. Renault Trucks Polska
Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego (ITD) w Krakowie, używając sygnałów świetlnych i dźwiękowych zatrzymali na drodze […]
Europa stale czyni postępy w ograniczaniu liczby wypadków drogowych, jednak świadomość zagrożeń, jakie stwarza martwe pole […]
Terminowość w transporcie buduje satysfakcję klienta i chroni przewoźnika przed wysokimi karami umownymi. Jak pokazuje raport […]











