Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Mistrzowie ekonomicznej jazdy na elektrykach! Pierwszy e-Optifuel Challenge!

    Mistrzowie ekonomicznej jazdy na elektrykach! Pierwszy e-Optifuel Challenge!

    8 października, 2025
    Aktualności, Elektromobilność, Samochody ciężarowe

    Na drogach w okolicy Kielc Renault Trucks Polska zorganizowało kolejny, 12 już konkurs Optifuel Challenge. Edycja 2025 znacząco różniła się jednak od poprzednich. Sześciu mistrzów z poprzednich konkursów tym razem rywalizowało o tytuł najskuteczniejszego za kierownicami pojazdów elektrycznych – jednego gamy ciężkiej, jednego średniej i auta dostawczego. A konkurs został nazwany e-Optifuel Challenge!      

    Mistrzowie ekonomicznej jazdy na elektrykach! Pierwszy e-Optifuel Challenge!

    E-Optifuel Challenge 2025 był imprezą pilotażową. Dotąd kierowcy walczyli o jak najniższe zużycie paliwa i jak najwyższą średnią prędkość prowadząc samochody spalinowe. Tym razem musieli osiągnąć to samo, tyle że w stosowanym od kilkunastu lat wzorze pozycję „zużycie paliwa” zastąpiono „zużyciem energii elektrycznej”. – Chcemy, by e-Optifuel stał się stałym elementem kalendarza, tak jak jego spalinowy pierwowzór. Dzisiejsze wyniki pokazują, że elektryczne ciężarówki i samochody dostawcze Renault Trucks są gotowe do normalnej, codziennej pracy . Od miasta, przez dystrybucję, po trasę ekspresową – mówi Łukasz Kurcbard z Renault Trucks Polska, organizator i sędzia główny tych zawodów.

    Największy pojazd w konkursie - ciągnik siodłowy Renautl Trucks T E-Tech z naczepą obciążoną ładunkiem 22 ton.
    Największy pojazd w konkursie – ciągnik siodłowy Renautl Trucks T E-Tech z naczepą obciążoną ładunkiem 22 ton.

    Uczestnicy pierwszego, pilotażowego e-Optifuel Challenge 2025 z instruktorami Szkoły jazdy Ekonomicznej. 
    Uczestnicy pierwszego, pilotażowego e-Optifuel Challenge 2025 z instruktorami Szkoły jazdy Ekonomicznej. 

    Oprócz wykonania trzech jazd na konkursowych odcinkach uczestnicy musieli też rozwiązać test teoretyczny, tzw. klasówkę. Trzeba było odpowiedzieć na 20 pytań, które dotyczyły konstrukcji i cech pojazdów elektrycznych Renault Trucks, było też parę pytań dotyczących zasad ekonomicznej jazdy. Za prawidłowe napisanie tego testu  można było uzyskać 20 punktów.

    Za każdą jazdę maksymalnie po 60 punktów. Oczywiście w czasie konkursowych przejazdów w kabinach uczestnikom towarzyszyli w roli obserwatorów instruktorzy Szkoły Jazdy Ekonomicznej Renault Trucks. Start i meta każdego odcinka testowego znajdowała się na terenie otwartego parę miesięcy temu serwisu Renault Trucks w Kajetanowie koło Kielc, prowadzonego przez firmę Tandem Trucks.

    Dystrybucyjna ciężarówka typu D16 E-Tech na na konkursowej trasie.
    Dystrybucyjna ciężarówka typu D16 E-Tech na na konkursowej trasie.

    Łukasz Kurcbard z Renault Trucks Polska, organizator i sędzia główny tych zawodów: - Dzisiejsze wyniki pokazują, że elektryczne ciężarówki i samochody dostawcze Renault Trucks są gotowe do normalnej, codziennej pracy . Od miasta, przez dystrybucję, po trasę ekspresową.
    Łukasz Kurcbard z Renault Trucks Polska, organizator i sędzia główny tych zawodów: – Dzisiejsze wyniki pokazują, że elektryczne ciężarówki i samochody dostawcze Renault Trucks są gotowe do normalnej, codziennej pracy . Od miasta, przez dystrybucję, po trasę ekspresową.

    Trzy pojazdy Renault Trucks, za kierownicami których kierowcy walczyli o zwycięstwo to: ciągnik siodłowy Renautl Trucks T E-Tech z naczepą obciążoną ładunkiem 22 ton; dystrybucyjna ciężarówka typu D16 E-Tech z zabudową furgonową obciążoną ok. 4 tonami i dostawczy Renault Master E-Tech (furgon) z 500-kilogramowym ładunkiem. Każdy z tych pojazdów miał inną trasę, dopasowaną do charakterystyki swojej pracy. Każdy odcinek testowy miał nieco ponad 30 km, a na pokonanie go było potrzebne 40 do 45 minut. Oczywiście im krócej, tym lepiej.  

    Pierwsze miejsce i tytuł mistrza e-Optifuel challenge wywalczył Piotr Krahel.
    Pierwsze miejsce i tytuł mistrza e-Optifuel challenge wywalczył Piotr Krahel.

    Pierwsze miejsce i tytuł mistrza e-Optifuel challenge wywalczył Piotr Krahel. Drugie zajął Artur Sumbar, a trzeci był Tomasz Leki. Piotr Krahel miał najlepsze wyniki w  Masterze i D16 E-Tech. Najlepszy w jeździe ciągnikiem T E-Tech był Artur Sumbar. Z kolei w teście teoretycznym najlepiej poradził sobie Zenon Korsak. Generalnie różnice między uczestnikami były minimalne. Ale w końcu byli to sami mistrzowie jazdy racjonalnej z poprzednich lat.

    Wyniki konkursu w punktach:
    1. Piotr Krahel – 191,5
    2. Artur Sumbar – 183,8
    3. Tomasz Leki – 181,2
    4. Mariusz Groszczyński – 181,0
    5. Łukasz Ponikiewski – 179,9
    6. Zenon Korsak – 172,6

    (s), Fot. Renault Trucks Polska

    banner cil ekiosk 2yH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw==
    • Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!

      Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!

      Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego (ITD) w Krakowie, używając sygnałów świetlnych i dźwiękowych zatrzymali na drodze […]

      Czytaj więcej… Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!Kontynuuj

    • Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!

      Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!

      Europa stale czyni postępy w ograniczaniu liczby wypadków drogowych, jednak świadomość zagrożeń, jakie stwarza martwe pole […]

      Czytaj więcej… Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!Kontynuuj

    • Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!

      Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!

      Terminowość w transporcie buduje satysfakcję klienta i chroni przewoźnika przed wysokimi karami umownymi. Jak pokazuje raport […]

      Czytaj więcej… Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!Kontynuuj

    Tagi : e-Optifuel Challenge, konkurs, Optifuel Challenge, Renault Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – sierpień-wrzesień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,49
    Pb95
    5,71
    ON
    5,69
    LPG
    2,79
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,26
    USD/PLN
    3,67
    CHF/PLN
    4,53
    GPB/PLN
    4,99
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.