MICHELIN: X Incity EV Z – pierwsza gama opon do autobusów elektrycznych
Połączenie bezpieczeństwa, trwałości i większej nośności z ochroną środowiska, bardzo dobry poziom osiągów zarówno w autobusach elektrycznych, jak i z napędem spalinowym i standardowy rozmiar dostosowany do potrzeb rynku – to najważniejsze cechy nowej gamy opon Michelina przeznaczonej do autobusów elektrycznych.

Michelin wprowadza na rynek nową gamę opon X Incity EV Z do autobusów elektrycznych. Jest to pierwszy model w ofercie marki o takim przeznaczeniu. Pomimo konstrukcji dostosowanej do wymogów transportu elektrycznego, Michelin X Incity EV Z oferuje możliwość montażu w tradycyjnych autobusach miejskich i podmiejskich, zapewniając znakomite osiągi również w pojazdach z silnikami spalinowymi.
Po europejskich drogach porusza się obecnie około 5 tys. autobusów elektrycznych, a według szacunków w ciągu najbliższych pięciu lat liczba ta ma wzrosnąć dziesięciokrotnie.
Opona Michelin X Incity EV Z dzięki większej nośności, która sięga 8 ton, może być z powodzeniem stosowana w autobusach elektrycznych, które z uwagi na wyższą wagę akumulatorów są cięższe od pojazdów spalinowych.
Dla większego bezpieczeństwa nową oponę wyposażono w mocniejsze boki bardziej odporne na uszkodzenia o krawężniki. Na barkach opony znajduje się wskaźnik zużycia bieżnika, który ułatwia określenie momentu obrotu na obręczy.
Samoregenerująca się rzeźba bieżnika, możliwa dzięki technologii Michelin Regenion, zapewnia przyczepność wzdłużną i poprzeczną nowej oponie X Incity EV Z przez cały okres użytkowania. Można ją pogłębiać i bieżnikować, a oznaczenie 3PMFS jest gwarancją jej wysokiej przyczepności na zaśnieżonych drogach.
Za sprawą większej o 10% trwałości2, niższego o 13% oporu toczenia, a także wyższej nośności nowa opona Michelin może obniżać koszty działalności operatorów flotowych. Opona będzie dostępna w standardowym rozmiarze 275/70 R 22.5 152/149J, co ułatwi zarządzanie flotami pojazdów i ich obsługę.
(s)
Fot. Michelin