Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » MERCEDES-BENZ: Większy komfort jazdy – nowy silnik dla Sprintera

    MERCEDES-BENZ: Większy komfort jazdy – nowy silnik dla Sprintera

    25 sierpnia, 2021
    Aktualności, Rynek

    Jesienią wszystkie warianty Sprintera będzie można zamówić z mocnym i wydajnym czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym OM 654. Dotąd, od końca zeszłego roku, jednostka ta była dostępna wyłącznie dla furgonu oraz podwozia do zabudowy z napędem na tylne koła. Zmiana znacznie poprawi komfort jazdy Sprinterem.

    MERCEDES-BENZ, Większy komfort jazdy - nowy silnik dla Sprintera, Ciężarówki i Logistyka

    Czy to na placu budowy, czy jako shuttle bus, czy też jako baza dla kampera: dzięki OM 654 od jesieni 2021 roku Sprinter zaoferuje jeszcze większy komfort we wszystkich swoich wersjach, zarówno na drodze, jak i poza nią – od podwozia do zabudowy po furgon i Tourera z napędem na tylne, przednie lub na wszystkie koła. I każda z nich będzie cieszyć się niższym zużyciem paliwa.

    Generacja silników OM 654, zgodna z normami emisji Euro VI-E i Euro 6d, oferuje jeszcze lepszą charakterystykę hałasu i wibracji. Oznacza to, że wnętrze Sprintera jest przyjemnie ciche, a uciążliwe wibracje zostały zredukowane. Aluminiowy korpus ze stalowymi tłokami, stopniowy proces spalania i powłoki ścianek cylindrów NANOSLIDE zmniejszające tarcie w silniku w połączeniu z dynamiczną, wielokierunkową recyrkulacją spalin i oczyszczaniem ich w silniku to kombinacja, która pozwala obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2. Dzięki położeniu blisko jednostki napędowej układ oczyszczania spalin działa przy niewielkich stratach ciepła i w optymalnych warunkach.

    Dzięki OM 654 od jesieni 2021 roku Sprinter zaoferuje jeszcze większy komfort we wszystkich swoich wersjach.

    Dzięki OM 654 od jesieni 2021 roku Sprinter zaoferuje jeszcze większy komfort we wszystkich swoich wersjach.

    Silnik OM 654 jest dostępny dla Sprintera w czterech kategoriach mocy, w zależności od wybranego wariantu napędu i nadwozia: 114 KM (84 kW), 150 KM (110 kW), 170 KM (125 kW) i 190 KM (140 kW. Kolejna nowość Mercedesa to połączenie tego nowoczesnego silnika o pojemności 2,0 l z automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC również w Sprinterze z napędem na tylne koła. 6-biegowa manualna skrzynia biegów pozostaje niezmiennie dostępna. Dalsze szczegóły dotyczące silnika OM 654 w Sprinterze będą dostępne jesienią, w momencie rozpoczęcia sprzedaży.

    Lokalnie bezemisyjny: eSprinter

    Od 2020 roku flagowy duży van Mercedes-Benz jest również dostępny alternatywnie z napędem elektrycznym. eSprinter zapewnia lokalnie bezemisyjną logistykę miejską w pełnym zakresie zastosowań. Pomocne może tu być także narzędzie doradcze eCharging Planner, będące częścią ekosystemu eVan Mercedes-Benz Vans. Podpowiada ono, co należy wziąć pod uwagę, podejmując decyzję o przejściu floty na napęd elektryczny.

    Kolejna generacja eSprintera jest już opracowywana: ta modułowa koncepcja składa się z przedniego modułu dla komponentów wysokonapięciowych, modułu w podwoziu dla akumulatora wysokonapięciowego i tylnego modułu z elektrycznie napędzaną tylną osią. Dzięki temu eSprinter nowej generacji – który będzie produkowany od drugiej połowy 2023 r. – zapewni znacznie większą swobodę w rozwoju i projektowaniu różnych nadwozi. Ponadto następna generacja eSprintera będzie produkowana w sposób neutralny pod względem emisji CO2 – to kolejny krok w ramach „Ambition2039”, zrównoważonej strategii korporacyjnej Mercedes-Benz.

    (s)
    Fot. Mercedes-Benz

    Tagi : Mercedes-Benz Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone