Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Mercedes-Benz Vans w 2021 r.: pełna moc elektrycznego napędu

    Mercedes-Benz Vans w 2021 r.: pełna moc elektrycznego napędu

    3 lutego, 2022
    Aktualności, Rynek, Samochody dostawcze

    W 2021 roku zostało zarejestrowanych w Polsce 8467 pojazdów Mercedes-Benz Vans: 297 w segmencie małych vanów, 2228 średniej wielkości i 5942 duże samochody dostawcze. Minione dwanaście miesięcy przyniosły Mercedes-Benz Vans w Polsce satysfakcjonujące wyniki przede wszystkim w obszarze pojazdów elektrycznych, których konsekwentny rozwój zaowocował drugim, największym udziałem w tym rynku.

    Mercedes-Benz Vans w 2021 r.: pełna moc elektrycznego napędu, Ciężarówki i Logistyka

    Mercedes-Benz Vans ma duże powody do satysfakcji w najbardziej perspektywicznym obszarze rynku: segmencie samochodów z napędem elektrycznym. Jest to rezultat konsekwentnie realizowanej strategii elektryfikacji pełnej gamy pojazdów dostawczych z gwiazdą, której celem jest pozycja lidera segmentu. Rok 2021 zdecydowanie dowiódł skuteczności dotychczasowych działań w tym zakresie: modele eVito, eVito Tourer, EQV oraz eSprinter zapewniły firmie drugą lokatę na rynku. – Doświadczenia z 2021 roku pokazują, że zalety elektrycznych pojazdów dostawczych przekonują coraz więcej polskich firm, szczególnie flotowych, np. kurierskich, gdzie ich zastosowanie już teraz jest uzasadnione biznesowo i przynosi wiele zalet zarówno użytkowych, jak i wizerunkowych – mówi Thomas Greipel, dyrektor Mercedes-Benz Vans w Polsce. – Duże organizacje już inwestują we floty z napędem elektrycznym i liczba takich pojazdów na ulicach sukcesywnie rośnie. Dzięki temu firmy mogą realizować swoje własne cele związane z ograniczaniem emisji CO2, a my wszyscy zyskujemy mniej zanieczyszczone miasta. Nasza sieć dealerska jest w pełni gotowa, by sprostać oczekiwaniom klientów, jeśli chodzi o konfigurację pojazdu elektrycznego dopasowaną do konkretnych potrzeb, co również przyczynia się do atrakcyjności naszej oferty.

    Parametry użytkowe i funkcjonalność takich modeli jak eVito i eSprinter przełożyły się w 2021 roku na konkretne zamówienia, m.in. takich firm jak DPD (50 eVito) oraz InPost (10 eSprinterów). Łącznie zarejestrowanych zostało 84 eVito w różnych konfiguracjach oraz 42 eSprintery.

    Jednocześnie wprowadzenie w listopadzie dotacji dla firm w programie „Mój elektryk” i możliwości finansowania zakupu poprzez leasing okazało się dodatkowym impulsem do wzrostu zainteresowania elektrycznymi pojazdami dostawczymi Mercedes-Benz – co stanowi również dobry prognostyk na rozpoczynający się rok 2022.

    Więcej nabywców znalazł też pierwszy i największy na rynku osobowy van elektryczny premium, czyli EQV – w 2021 roku zarejestrowane zostały 53 takie auta. W efekcie Mercedes-Benz Vans, zamykając rok 2021 z drugim największym udziałem w rynku pojazdów dostawczych i vanów z napędem elektrycznym, dowodzi, że klienci już teraz doceniają walory lokalnie zeroemisyjnych samochodów premium i trend ten będzie się rozwijał.

    Ogółem dla Mercedes-Benz Vans rok 2021 zakończył się wynikiem 8467 rejestracji pojazdów, w tym 297 małych vanów, 2228 średniej wielkości pojazdów i 5942 dużych samochodów dostawczych. Na dynamikę sprzedaży w 2021 roku miały oczywiście wpływ, jak w przypadku wszystkich producentów, globalne niedobory w zakresie półprzewodników i co za tym idzie, ograniczenia w dostawach samochodów. Mimo to pod sam koniec roku Mercedes-Benz wprowadził na polski rynek nową generację najmniejszego w rodzinie pojazdów dostawczych z gwiazdą – Citana. Debiut tego kompaktowego z zewnątrz, ale przestronnego i funkcjonalnego modelu dopełnia portfolio koncernu, zapewniając klientom kompletną ofertę i możliwość wyboru samochodu dopasowanego dokładnie do potrzeb. Kolejnym krokiem, zgodnie ze strategią Mercedes-Benz Vans, będzie zapowiadane na ten rok pojawienie się na rynku eCitana.

    (s)
    Fot. Mercedes-Benz

    Tagi : Mercedes-Benz, van
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Czerwiec 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    8,30
    Pb95
    7,90
    ON
    8,27
    LPG
    3,56
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,66
    USD/PLN
    4,44
    CHF/PLN
    4,46
    GPB/PLN
    5,37
    NOK/PLN
    0,48
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone